Skip to main content

Afgelopen week gaf de postcodecheck als snelheid aan 73 down/19 up. Na het afsluiten van het abonnement blijkt de praktijk 13/1 te zijn. Dat is niet genoeg voor thuiswerken en netflix kijken. De postcodecheck is nu ook aangepast en geeft 13/1 aan.

Deze link gaf eergister ook nog 73 Mbit/s downloadsnelheid aan: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=✓&address=&commit=Zoek

De naaste buurman haalt via pairbonding 138/37. Met de helft zou ik al dik tevreden zijn. 

Via de klantenservice kom ik er niet uit: telkens advies over mijn wifi in huis, maar daar gaat het niet om. Zowel bedraad als via wifi is de snelheid niet hoger dan 13. Vandaag heb ik 3x het verhaal verteld aan de klantenservice en het advies was overstappen naar ziggo, wifi-versterkers, een duurder abonnement of annuleren.

Ik wil best betalen voor een monteur die de wijkkast aanpast, maar ik wil niet betalen voor een abonnement van 13/1. Omdat ik er via de klantenservice niet meer uit kom, vraag ik een openbaar advies op dit forum. Hoe kom ik aan een snellere verbinding?

Heeft u misschien nog een orderbevestiging of schermafdruk waarop aangegeven is welke snelheid er volgens KPN op uw adres haalbaar is? Tijdens bestellen zie je die snelheid namelijk voorbij komen. Ik ben zeer benieuwd welke snelheid er dan bij u genoemd werd.

Ik zie bijvoorbeeld dit staan:

Wat stond er bij u?


Ik heb helaas afgelopen week geen schermafdruk gemaakt. Tijdens het uitzoeken van provider heb ik zowel bij T-Mobile, XS4ALL als KPN gekeken. Overal dezelfde uitkomst, namelijk 73/19.

In eerste instantie wilde ik naar T-Mobile, maar daar kon ik mijn eigen fritzbox niet gebruiken (ik heb nu internet via 4G T-mobile).

Eergister probeerde ik via de klantenservice mijn abonnement al af te sluiten, maar dat lukte toen niet. Eergister meldde de klantenservice zelf ook nog de hogere snelheid.

Sneller internet buitengebied heb ik niet:

 


Lijkt me dat de snelheid ook op de orderbevestiging moet staan. Zoiets heb ik tenminste wel eens gelezen hier dacht ik. Heeft u daar al naar gekeken?

 

 

Welke snelheid krijgt u als u het adres van andere buren invoert?

 


In de orderbevestiging staat ook 13/1. 

 

Onze directe buren hebben allebei 13/1. Hun buren allemaal 70-80/20. 

Al met al 3 huizen met 13/1 en de rest veel sneller. Allemaal 2-onder-1-kap, zelfde bouwjaar. Sommige adressen hebben pair-bonding en dan nog een keer de dubbele snelheid.


Hoi @Anton 43, 

Wat vervelend dat de snelheid die jij maximaal kan halen lager ligt dan verwacht. Ik zou het graag voor je willen uitzoeken, zou je voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 


Ik heb het toegevoegd.


Hoi @Anton 43, 

Als ik jouw snelheid controleer zou er ongeveer 75 M/bit binnen moeten komen. Je hebt momenteel een abonnement voor 50 m/bit. Zou jij rechtstreeks bekabeld op het modem voor mij een speedtest willen doen, dan zou je tegen de 50 m/bit aan moeten zitten. Zo niet ga ik voor je kijken hoe we dat kunnen oplossen. 


Hoi Hanna,

Nu snap ik er nog minder van. De postcodecheck geeft weer 73/19 aan en dat is blijkbaar ook wat jij vaststelt.

Vorige week was dit 13/1 en dat staat ook in het uiteindelijke contract dat ik van KPN heb gekregen. Ik heb het zowel via wifi als bekabeld gecontroleerd en het was inderdaad 13/1. Ik heb het internetcontract inmiddels binnen de opzegperiode geannuleerd en kan nu dus niet meer bekabeld controleren.

Kan je het tijdelijk vrijblijvend aanzetten zodat ik nogmaals kan controleren of heb je een andere suggestie?

 


oja, de experiabox versie 12 heb ik nog, want we nemen wel vast bellen af (voip).


Hoi @Anton 43,

Jammer dat jij al hebt geannuleerd maar volkomen begrijpelijk. Ik kan het helaas niet tijdelijk aanzetten.

Ik vermoed zelf dat wij een technische wijziging hebben kunnen doorvoeren na jouw aansluiting waardoor de snelheid omhoog is gegaan. Wij proberen klanten altijd op de best beschikbare lijn aan te sluiten en blijven waar mogelijk upgrades uitvoeren. Soms is die upgrade pas later beschikbaar. 


Hoi Hanna,

Is je advies dan dat ik nogmaals het abonnement afsluit en vervolgens controleer of de snelheid inderdaad toegenomen is? Indien het toch 13/1 blijft, moet ik weer opzeggen omdat het te weinig is voor thuiswerken en/of netflix.

Het blijft eigenaardig dat de postcodecheck de hogere snelheid aangaf toen ik op zoek was naar vast internet. Toen ik het afgesloten had was het 13/1. Nu ik het abonnement opgezegd heb, geeft de postcodecheck weer de hogere snelheid :confounded: .

 


Hoi @Anton 43,

Ik vind het ook erg apart. Je zou eventueel kunnen kijken of we de annulering nog terug kunnen draaien? 

Ik kan ook met een achterliggende afdeling mailen om opheldering te vragen. Dan zou je als de 73 m/bit door hun bevestig wordt met een gerust hart opnieuw een abonnement aan kunnen vragen. 


Hoi Hanna,

Het terugdraaien van een annulering klinkt als iets wat administratief een chaos kan worden. Zou je de achterliggende afdeling willen vragen?

In de postcodecheck zijn de waardes voor onze naaste buren (huisnummers eindigend op .5 en .7) onveranderd laag gebleven.

Dankjewel voor je inspanningen.


Ik heb navraag gedaan, nu is het even wachten op antwoord. :blush:


Ik heb nooit meer antwoord gekregen. Het annuleren is trouwens ook niet goed verlopen ondanks bevestiging per mail. Daarover zal ik een apart topic aanmaken.


@Anton 43 excuses voor de vreselijk late reactie! Ik heb er even naar gekeken en zie dat we op 21 januari al bevestiging hebben gehad dat jouw snelheid aangepast is naar 100 Mbit/s. Dit zou jij ook al een poosje moeten merken. Klopt dat?


Nee, toch niet. Controleer de postcodecheck maar eens, deze blijft hangen op 15/1. Inmiddels heb ik het eerdere advies van de klantenservice van KPN opgevolgd en ben overgestapt naar coax.

 

Â