Skip to main content

PPPoE problemen Fritz 7590 en Xperiabox probleem

 

Sinds 18-07 rond 4uur geen internet meer. De instellingen van WIFI waren uitgeschakeld??? deze weer aangezet en het internet heeft weer een uurtje gewerkt daarna viel deze weer weg en de fritz modem geeft aan dat de dsl gedeactiveerd is en dat hij problemen heeft met PPPoE timeout. 

Er lijkt soms verbinding te zijn met internet maar niets werkt. Modem gerest, opnieuw ingesteld, backups terug gezet. Niets werkte. KPN service gebeld half uur moeten wachten en vervolgens kon de beste man niet helpen omdat het een fritz modem betrof, doorverbonden maar inmiddels was het al 22:00 dus de fritz afdeling was al gesloten. Waarom de man mijn doorverbond is mij een raadsel. Ik was er even helemaal klaar mee.

Inmiddels 19-7 de xperiabox er tussen gehangen maar geeft gelijk aan dat er een PPoE probleem is.

Ook heb ik de NT meerdere malen laten opstarten en de lan-kabel uitgewisseld tussen nt en modem.

Ik ben inmiddels door mijn opties heen. 

 

Dus mocht er nog ideeën zijn vanuit het forum dan hoor ik dat graag,

 

 

Beste @KAIO, welkom terug! Jammer om te lezen dat het niet werkt! Even voor de zekerheid: Je hebt de Experia Box er tussen gehangen? En die vervolgens ook een factory reset gegeven? En aan de bekabeling ligt het ook niet begrijp ik. Heb je het glasvezelkastje al eens langer dan 2 minuten uit gehad? Mocht het dan nog niet werken, moet er wellicht een monteur naar je toe. Zou jij daarvoor je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En wanneer zou een monteur evt. uitkomen?


Marcia,

Bedankt voor je reactie! Inmiddels is het opgelost door de monteur. Erg blij dat het allemaal zo snel opgelost is.

Oplossing:

Er is een nieuwe poort toegewezen aan de KPN zijde dus het lag niet de modem. 

De monteur was vriendelijk en erg behulpzaam!

Dus alle credits naar de beste man.