Skip to main content
Beantwoord

Preventief wisselen ONT is nog niet gebeurd en er komt een stroomonderbreking aan

• 15 maart 2025
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik heb vorig jaar 2 keer een mail gekregen van KPN waarin werd aangekondigd dat mijn ONT preventief vervangen ging worden. Ik heb een Genexis ONT waarbij de netwerkpoort kapot kan gaan bij een stroomonderbreking. Helaas heb ik toen geen monteur gezien. 

Gisteren kreeg ik een brief van Liander dat maandag 24 maart de stroom tijdelijk afgesloten gaat worden vanwege werkzaamheden. Ik loop dan dus kans dat het probleem met de ONT zich voor gaat doen.

Is het mogelijk om een monteur langs te laten komen om de ONT te vervangen?

Ik heb al geprobeerd de klantenservice te bellen, maar krijg in eerste instantie een SMS met een link om een installatiemonteur te bestellen en de tweede keer de melding dat de klantenservice was gesloten (terwijl de Technische Helpdesk tot 22:00 bereikbaar zou zijn). Ik vrees dus dat mijn vraag verkeerd wordt begrepen door de computer.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Maandag even bellen, als je een sms krijgt betekend dat niet dat de verbinding verbroken wordt. Gewoon de (stille) lijn niet verbreken en dan krijg je na een tijdje te horen dat ze je doorverbinden naar een medewerker.

Bekijk origineel

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4549 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Maandag even bellen, als je een sms krijgt betekend dat niet dat de verbinding verbroken wordt. Gewoon de (stille) lijn niet verbreken en dan krijg je na een tijdje te horen dat ze je doorverbinden naar een medewerker.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 15 maart 2025

Dank je wel, Ik_Combineer. Ik begrijp dus dat dit kan?
Ik zal dan even een notitie voor mezelf maken dat ik maandag even moet bellen.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4549 reacties
  • 15 maart 2025

Dit is zeker mogelijk.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1226 reacties
  • 16 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Dit is zeker mogelijk.

nu weer wel ik dacht te lezen dat het alleen kon tijdens een bepaalde periode vanuit kpn

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4549 reacties
  • 16 maart 2025

Er is inderdaad geen actief omwissel programma meer, of monteurs welke langs de deuren gaan. Maar alsnog als een klant weet dat ze een ONT hebben welke niet goed is en deze belt met de klantenservice gaat er een vlaggetje omhoog en dan kan die worden omgewisseld.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 18 maart 2025
MR_CHIP schreef:
Ik_Combineer schreef:

Dit is zeker mogelijk.

nu weer wel ik dacht te lezen dat het alleen kon tijdens een bepaalde periode vanuit kpn

Het was even een gedoe bij de klantenservice inderdaad. Degene die ik aan de lijn had moest het navragen, maar toen hij het eenmaal had nagevraagd zag hij ook dat ik al mails had ontvangen en werd er zonder problemen een monteur ingepland (waarschijnlijk mede omdat de stroom er volgende week gepland vanaf gaat).
Ik had geluk, want de monteur kon gelijk dezelfde dag komen. Hij liet zien dat zijn tablet aangaf dat ongeacht de klacht de ONT ook vervangen moest worden en vond het fijn dat ik vooraf al had gebeld. Hij verwachtte na komende maandag redelijk wat storingsmeldingen vanuit mijn wijk.

Al met al een prima service en nogmaals dank voor alle hulp!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4549 reacties
  • 18 maart 2025

Graag gedaan natuurlijk! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben kan je hier altijd terecht.

Over die wijk; dat zal wel meevallen. Interne cijfers mag ik natuurlijk niet delen maar het overgrote deel van de ONT's uit de serie welke niet lekker gingen op een stroomstoring is vervangen.

Reageer