Skip to main content

Ondanks dat ik glasvezel snelheid (100/100 Mb/s) heb en daar best tevredenheid mee ben, blijf ik dit volgen bij de kpn. Maar wat zie ik nu? Je kunt nu alleen maar vanaf 200/200 Mb/s naar 1000/500 Mb/s gaan. De 500/500 Mb/s is geheel verdwenen! Prijsverhoging versus 500/500 Mb/s_snelheid verdwijning?

Klopt, @gensnet! Maar de prijzen van het 1 Gbit/s abonnement zijn daarentegen verlaagd van € 65,- naar € 57,50. :smile:


Daar staat tegenover dat de klanten met een VDSL-verbinding van 50Mbits mogen betalen voor de snelheidsverhoging van de andere glasvezel-aansluiting. Voorlopig kan ik geen snellere verbinding krijgen omdat KPN nog niet in het centrum van Breda bezig is met glasvezel. Wel de wijken waar al sneller internet beschikbaar is.


Klopt, @gensnet! Maar de prijzen van het 1 Gbit/s abonnement zijn daarentegen verlaagd van € 65,- naar € 57,50. :smile:

Volstrekt logisch want er was vrijwel niemand die een 1Gbps abonnement nam voor die oude prijs. En nu is KPN zo gewiekst om het 500Mbps abonnement te laten vervallen in de hoop mensen over de streep te trekken om een 1Gbps abonnement af te sluiten.

Welnu, ik wil iedereen graag adviseren om eerst eens vast te stellen of je die bandbreedte echt wel nodig hebt. Helaas hebben de meeste mensen geen flauw benul wat hun werkelijke verbruik is en grijpen dan direct naar een hogere bandbreedte als een website eens een keer wat trager laadt. Weet echter dat dat "een keer wat trager laden van een pagina" of het "haperen van een YouTube filmpje" met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid NIET aan de bandbreedte van jouw aansluiting ligt maar veroorzaakt wordt door een bottleneck ergens hogerop in het netwerk.

Ik ben er 100% van overtuigd dat het overgrote meerendeel (> 95%) van de abonnees ruim voldoende heeft aan 200Mbps en waarschijnlijk zelfs aan 100Mbps.

De prijsverlaging van het 1Gbps abonnement, die per 1 juli doorgevoerd is, is dus feitelijk bedoeld om nog meer geld uit de abonnee te peuteren zonder dat er ook maar een bitje meer geleverd hoeft te worden.

 

Boodschap: Laat je niet gek maken door de gewiekste marketing van die providers.


Zo zo dus is nu dit mannetje niet helemaal “gek" ;-)


Klopt, @gensnet! Maar de prijzen van het 1 Gbit/s abonnement zijn daarentegen verlaagd van € 65,- naar € 57,50. :smile:


Zeg nu zelf € 7,50 zet ècht gigantisch financieel veel zoden aan de dijk 😉 Maar ik denk dat hier erg veel mensen “instinken” en een 1 Gb/s - 500 Mb/s verbinding nemen.


Zeg nu zelf € 7,50 zet ècht gigantisch financieel veel zoden aan de dijk 😉 Maar ik denk dat hier erg veel mensen “instinken” en een 1 Gb/s - 500 Mb/s verbinding nemen.

Stel dat dat er toch nog 100.000 zijn die door die gewiekste marketing i.p.v. voor 200Mbps voor 1Gbps kiezen dan is dat toch mooi weer €7,50 x 12 x 100.000 en dan zitten we toch alweer op €9 miljoen. Als ze dat één jaartje op mijn rekening storten dan zet dat toch echt financieel wel zoden aan de dijk. :wink:


Welnu, ik wil iedereen graag adviseren om eerst eens vast te stellen of je die bandbreedte echt wel nodig hebt.

Je slaat de spijker op de kop @wjb, ik zelf heb dan geen glasvezel maar BVDSL, (200/60 Mbit/s) daar heb ik meer als genoeg aan. Als je van loop der tijd ook magnetrons en koelkasten, wasmachines en inductie-kookplaten op WiFi hebt dan vind ik het wat anders. Maar dan zou je aan 200/200 Mbit/s nog genoeg hebben. Want bij mij draait de airconditioning, en de brandalarmen op WiFi, en de slimme meter draait op WiFi. Oh ja en de iPads en iPhones, voor de rest draait alles met een UTP-kabel. En de zonnepanelen draaien op de DVS.


Zeg nu zelf € 7,50 zet ècht gigantisch financieel veel zoden aan de dijk 😉 Maar ik denk dat hier erg veel mensen “instinken” en een 1 Gb/s - 500 Mb/s verbinding nemen.

Stel dat dat er toch nog 100.000 zijn die door die gewiekste marketing i.p.v. voor 200Mbps voor 1Gbps kiezen dan is dat toch mooi weer €7,50 x 12 x 100.000 en dan zitten we toch alweer op €9 miljoen. Als ze dat één jaartje op mijn rekening storten dan zet dat toch echt financieel wel zoden aan de dijk. :wink:

Ik bekijk dit vanaf de klant en niet vanaf de kpn. De kpn zorgt wel goed voor zichzelf. Dat hebben ze in de loop der lange jaren wel laten zien dat ze dat héél goed kunnen…...


Zeg nu zelf € 7,50 zet ècht gigantisch financieel veel zoden aan de dijk 😉 Maar ik denk dat hier erg veel mensen “instinken” en een 1 Gb/s - 500 Mb/s verbinding nemen.

Stel dat dat er toch nog 100.000 zijn die door die gewiekste marketing i.p.v. voor 200Mbps voor 1Gbps kiezen dan is dat toch mooi weer €7,50 x 12 x 100.000 en dan zitten we toch alweer op €9 miljoen. Als ze dat één jaartje op mijn rekening storten dan zet dat toch echt financieel wel zoden aan de dijk. :wink:

Ik bekijk dit vanaf de klant en niet vanaf de kpn. Die zorgt wel goed voor zichzelf. Zit daar maar niet over in…...

Ik bekijk dit ook vanuit de klant en vandaar dat ik er ook zo op hamer om vooral na te denken en niet in die gewiekste marketing trucjes te trappen.


Zeg nu zelf € 7,50 zet ècht gigantisch financieel veel zoden aan de dijk 😉 Maar ik denk dat hier erg veel mensen “instinken” en een 1 Gb/s - 500 Mb/s verbinding nemen.

Stel dat dat er toch nog 100.000 zijn die door die gewiekste marketing i.p.v. voor 200Mbps voor 1Gbps kiezen dan is dat toch mooi weer €7,50 x 12 x 100.000 en dan zitten we toch alweer op €9 miljoen. Als ze dat één jaartje op mijn rekening storten dan zet dat toch echt financieel wel zoden aan de dijk. :wink:

Ik bekijk dit vanaf de klant en niet vanaf de kpn. Die zorgt wel goed voor zichzelf. Zit daar maar niet over in…...

Ik bekijk dit ook vanuit de klant en vandaar dat ik er ook zo op hamer om vooral na te denken en niet in die gewiekste marketing trucjes te trappen.

Zoals ik dus al schreef: De kpn zorgt wel goed voor zichzelf. Dat hebben ze in de loop der lange jaren wel laten zien dat ze dat héél goed kunnen…...