Skip to main content

Ook ik probeer Wifi 6 terug te zetten naar Wifi 5, maar het lukt niet.

Ik heb de bovengenoemde stappen gevolgd en de instellingen aangepast. Wanneer ik echter de wijzigingen wil bevestigen met 'Apply', krijg ik de melding "Please change the default value for SSID and the security key". Wat moet ik hiermee?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Ook ik probeer Wifi 6 terug te zetten naar Wifi 5, maar het lukt niet.

Ik heb de bovengenoemde stappen gevolgd en de instellingen aangepast. Wanneer ik echter de wijzigingen wil bevestigen met 'Apply', krijg ik de melding "Please change the default value for SSID and the security key". Wat moet ik hiermee?

Hallo @Karekiet , je hebt waarschijnlijk een KPN Box 12. Bij de 1e inlog in de box, wil de box dat je het wachtwoord voor de inlog van de box en de standaard wifinamen en wachtwoorden wijzigt om veiligheidsredenen, dat heb je toen waarschijnlijk genegeerd, vandaar nu de opmerking van de box.

Wijzig eerst de namen en wachtwoorden van de wifi en na op apply klikken kun je alsnog van wifi6 naar wifi 5 omschakelen en weer op apply klikken .

Succes.

 


Dank je wel voor je reactie JanD! 

De 1e keer dat ik inlogde was op aanwijzingen van een KPN medewerker die ik aan de telefoon had. Die heeft me er telefonisch doorheen proberen te loodsen (helaas niet gelukt), maar niets over het wijzigen van een wachtwoord gezegd. Ik ga dat nu alsnog doen.

Als ik het goed begrijp moet ik zowel Admin-password, als Wifi-password veranderen? Kun je me uitleggen hoe dat moet?


Nee. Niet het admin password wijzigen. Als u de error "Please change the default value for SSID and the security key" krijgt, dan bent u al lang ingelogd op de KPN Box. En de eerste keer dat u dat deed heeft u het admin password al gewijzigd. 

Werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Wijzig ax naar b-g-n bij 2,4 Ghz en a-n-ac bij 5 Ghz. Daarbij ook het WiFi wachtwoord iets aanpassen. Dan op Apply klikken. Even later kunt u het WiFi wachtwoord weer herstellen naar wat het was.


Nee. Niet het admin password wijzigen. Als u de error "Please change the default value for SSID and the security key" krijgt, dan bent u al lang ingelogd op de KPN Box. En de eerste keer dat u dat deed heeft u het admin password al gewijzigd. 

 

Nee, ik heb nog geen password gewijzigd, ook het Admin password niet!


Nee. Niet het admin password wijzigen. Als u de error "Please change the default value for SSID and the security key" krijgt, dan bent u al lang ingelogd op de KPN Box. En de eerste keer dat u dat deed heeft u het admin password al gewijzigd. 

 

Nee, ik heb nog geen password gewijzigd, ook het Admin password niet!

U bent wel ingelogd in de webinterface van de KPN Box? Welk wachtwoord gebruikt u daarvoor? Heeft de monteur u dat gegeven?


Nee. Niet het admin password wijzigen. Als u de error "Please change the default value for SSID and the security key" krijgt, dan bent u al lang ingelogd op de KPN Box. En de eerste keer dat u dat deed heeft u het admin password al gewijzigd. 

 

Nee, ik heb nog geen password gewijzigd, ook het Admin password niet!

U bent wel ingelogd in de webinterface van de KPN Box? Welk wachtwoord gebruikt u daarvoor? Heeft de monteur u dat gegeven?

 

Daar gebruik ik het Admin wachtwoord voor, dat op de achterkant van het modem staat.


Hoi @Karekiet, welkom op het KPN Forum!

Ben je er met de tips van @Nick83 nog uit gekomen?

Nee. Niet het admin password wijzigen. Als u de error "Please change the default value for SSID and the security key" krijgt, dan bent u al lang ingelogd op de KPN Box. En de eerste keer dat u dat deed heeft u het admin password al gewijzigd. 

Werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Wijzig ax naar b-g-n bij 2,4 Ghz en a-n-ac bij 5 Ghz. Daarbij ook het WiFi wachtwoord iets aanpassen. Dan op Apply klikken. Even later kunt u het WiFi wachtwoord weer herstellen naar wat het was.


Hoi @Denise,

Ik had afgelopen zondag opnieuw de KPN gebeld voor hulp. De medewerker die ik aan de lijn had heeft instructies gegeven, maar daarna had ik helaas op geen enkel apparaat werkende WiFi meer!  Hij kwam er ook niet aan uit. Gisteren een andere medewerker (de 4e ondertussen) gesproken. Die kreeg het ook niet opgelost, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik een ander type modem kreeg. Dat modem heb ik zojuist aangesloten. Ik ben dus een aantal dagen internet-loos geweest, maar ben sinds een half uurtje weer online.


Daar gebruik ik het Admin wachtwoord voor, dat op de achterkant van het modem staat.

Dat wachtwoord kunt u normaal gesproken maar 1 keer gebruiken. De eerste keer. En dan moet u het gelijk aanpassen.


... maar ben sinds een half uurtje weer online.

En werkt alles nu weer goed?


Fijn dat je nu weer online bent, @Karekiet! Werkt alles weer zoals je zou willen?


Ja, nu met een Experiabox v10 werkt het allemaal weer. Gelukkig maar đŸ˜…


Fijn!Â