Skip to main content

Ik kreeg ongevraagd een afspraak in mijn brievenbus van een monteur om glasvezel aan te leggen. Ik heb meerdere keren gebeld naar kpn netwerk en kreeg te horen dat Volker Wessels dit regelt. Ik kreeg ook een telefoonnummer om hen te bellen. Ik heb meerdere keren gebeld zonder resultaat. Weer kreeg ik brieven (een soort print zonder envelop) in de brievenbus over een geplande afspraak om mijn aansluiting voor glasvezel in orde te maken. En ook iemand die dit huis waar ik woon (ik huur van een makelaar), die dit huis niet gebruikt als woonadres maar wel ingeschreven staat met enkel een postadres, Deze persoon werd ook steeds gebeld door Volker Wessels achter mijn rug. Weer met kpn gebeld en erachter gekomen dat Volker Wessels toegang heeft tot de database met privacy gegevens en deze persoon dus gebeld had. Ik heb Volker Wesselsczo vaak proberen te bellen, na 1,25 uur eindelijk te pakken, maar de verbinding werd tijdens ons gesprek verbroken, er zou een terugbelverzoek geplaatst worden, ik belde meteen terug na het plots verbreken van de verbinding, maar ik werd weer in een ellendig lange wachtrij gezet. Ik heb het later nog vele keren geprobeerd, maar na een kwartier wachten hetvsteeds weer opgegeven. Volker Wessels ging het nu ook via andere bewoners op dit adres proberen, op de begane grond, dus ik had het grandioze idee om zelf een officiële aanvraag te doen voor glasvezel dat mijn gegevens daar zijn, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen contact gehad. Wel kreeg ik een brief, weer een zwart wit printje zonder envelop dat ze 23 augustus zouden langskomen, maar ik werk die dag, dus ik probeer nog steeds hen te bereiken, maar het is niet gelukt. Op internet stond dat je mailcontact kunt hebben om contact te maken met Volker Wessels, maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Ik heb nu dus speciaal een mijn kpn account aangemaakt omdat het niet lukt via de telefoon. Er werd ook door kpn gezegd dat ik niet meer ga betalen mrt glasvezel abonnement,  dat dit kosteloos wordt omgezet, dus ik vind het prima, maar ik heb nu een aantal uur hier al ingestoken, maar nog steeds geen resultaat...

 

 

Volker Wessels handelt in opdracht van KPN netwerk NL. Als u KPN Netwerk belt en zegt dat u best wel een glasvezelaansluiting wil, maar dat u wacht op een fatsoenlijke afspraak zwart op wit voor het aanleggen en afmonteren in de woning, u bereidwillig bent om thuis te zijn op de afgesproken dag en tijdstip(pen) !

Men laat u nu aanmodderen om een afspraak te maken, dat kan echt anders.

 

 


Hoi HansaanZet, ik heb Kpn Netwerk zoals je kon lezen al meerdere keren gebeld, maar zij maken geen afspraken, ze geven het nummer van Volker Wessels, dus ik heb tegen Kpn netwerk heb al meerdere keren gezegd dat het contact met Volker Wessels niet wil lukken. Ik heb ook een klacht via de website ingevuld dat zij andere mensen benaderen over mijn aansluiting, die daar dus geen zeggenschap over hebben en zou daarop teruggebeld worden, maar er gebeurt niets. Dit is al maanden aan de gang. En Volker Wessels blijft het contact via andere mensen proberen die op dit adres ingeschreven staan. En zij komen met een smoes dat ze geen contact met mij kunnen krijgen. 


Ik denk dat ze dit Glasvezel - VolkerWessels bedoelen met mailcontact. U kunt daar in ieder geval uw vragen/opmerkingen en klachten kwijt.


Hoi HansaanZet, ja idd, dat is de link waar ik een paar maanden geleden een klacht heb ingediend, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Een gewoon mailadres is veel handiger, maar die geven ze kennelijk niet.

 


Er is natuurlijk een reden dat Volker Wessels andere mensen benaderd. Kennelijk staan die ergens geregistreerd als contactpersoon ofzo. Wellicht komt dat omdat u niet de eigenaar bent van het pand, maar de huurder. 

Staat u wel bij de gemeente ingeschreven als bewoner van het adres?

 


Hi en van harte welkom op ons forum @databird!

Ik lees dat de glasvezelaanleg in jouw (huur)woning niet bepaald gladjes verloopt, dat is jammer om te horen. Dit forum is van KPN de provider; KPN Netwerk is het bedrijf dat de glasvezelverbinding aanlegt en beheert. Ik zou je graag helpen, maar hierdoor kan ik helaas niets voor je doen, behalve advies geven. Ik zie dat je al tips gekregen hebt van Hans en Nick. Mogelijk heeft het inderdaad te maken met wat @Nick83 hierboven aangeeft, doordat je niet de eigenaar van de woning bent.

Ik raad je aan om toch nog eens contact met KPN Netwerk op te nemen, laat eventueel de eigenaar contact met ze opnemen, mogelijk gaat het dan makkelijker. Ik hoop dat het snel opgelost wordt, zodat je van je glasvezelverbinding kunt genieten straks.


Formele klacht aansluiting glasvezel via Volker-Wessels:

 

Vandaag 31 aug. voor de derde keer dat de huisaansluiting (HAS) niet doorging en ik weer tevergeefs 3 uur heb vrij genomen.

- De eerste keer bleek dat de kabel in het trottoir zo’n 4m van het te boren gat voor de huisaansluiting (HAS) lag. De HAS-groep wil niet graven “daarvoor worden wij niet betaald”.

- Een opzichter van Volker kwam een paar dagen later langs: “Ze moeten niet zeuren die HAS-groep en de aansluiting gewoon aanleggen. Maak maar een nieuwe afspraak.”

- Bij de tweede afspraak is Volker niet op komen dagen. Kreeg te horen dat ze hebben aangebeld maar dat ik niet thuis was. Is onzin was wel thuis, een slap excuus vind ik. Nieuwe afspraak gemaakt voor 31-aug.

- De derde keer op 31-aug. dus melde de HAS-groep na aankomst dat zij niet graven. De kabel lag zo’n 4m van de te plaatsen huisaansluiting. Ik moet maar een nieuwe afspraak maken zodat eerst de graaf-groep langs komt, en dan pas de HAS-groep.   

Bij bellen naar nummer 088-1860048 (en voor de derde keer zo’n 45min in de wacht bij dit nummer) meldt men mij dat ik een klacht schriftelijk moet indienen. 

In totaal dus meer dan 1 werkdag tevergeefs vrij genomen, meer dan 2 uur gebeld / in de wacht gestaan.

Slechte service van Volker-Stevin, zo behandel je KPN-klanten niet. Hier ga ik dus formeel en klacht over indienen. 


Dank Alexandra en alle andere reacties.

Ik heb al vaak teruggebeld, maar ik kom niet door de lange wachttijden heen. Hoe is het mogelijk dat er gewoon geen enkel contact mogelijk is. Dat KPN Netwerk in zee gaat met zo'n bedrijf die een potje maakt van de communicatie begrijp ik niet, dit gaat ten koste van jullie naam.

In eerste instantie had ik zelf helemaal GEEN aanvraag gedaan en is me dit vanuit Volker Wessels opgelegd om glasvezel te nemen dmv kopietjes/printjes in de brievenbus en via benadering van andere mensen die dit adres officieel gebruiken als enkel postadres maar die geen eigenaar zijn van mijn internet. ( dus Volker Wessels heeft dus kennelijk toegang tot een database met gegevens, en gebruiken zij dat om andere mensen te benaderen om te beslissen over mijn internetaansluiting, het lijkt mij dat dat niet strookt met de privacywetgeving.) Omdat de communicatie constant scheef liep heb ik na een paar maanden alsnog WEL zelf officieel een aanvraag gedaan, omdat ik dacht dat dat de communicatie ten goede zou komen, maar helaas blijft de communicatie hetzelfde. Eerst moest ik binnen 30 dagen reageren door terug te bellen, maar afgelopen vrijdag kreeg ik een mail dat ik moet terugbellen binnen 5 dagen. Bizar, maar ik kom niet door de lange telefonische wachttijden heen, en er is nergens een e-mail mogelijkheid, alleen een terugbelverzoek die al meerdere malen in is gevuld, zonder resultaat.

Het wordt me onmogelijk gevraagd en ik geef het op. Ik heb er geen zin meer in om nog langer van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Zoals ik al eerder zei hoef ik niet eens glasvezel en is dit aan me opgedrongen, maar ik dacht jullie te helpen door het dan maar te nemen, dus zeg maar goodwill, want er werd ook gegarandeerd dat de kosten dezelfde zouden blijven, maar als het dan zo moeilijk verloopt, begrijp je natuurlijk wel dat mijn geduld op raakt. (Uren en uren ben ik hier al aan kwijt)

Ik woon trouwens al 23 jaar op dit adres en ben ook al zo lang ingeschreven op dit adres bij de gemeente. 

#volkerwessels #onbereikbaar #kpnNetwerk #slechtecommunicatie #ongevraagdopdringenglasvezel


@databird Ik vind het jammer dat het zo moeizaam verloopt! Ik hoop dat je nu toch vlot, eventueel via KPN Netwerk zelf, contact krijgt en verder geholpen wordt. 


Ik ben blijkbaar niet de enigste die moe word van KPN netwerk en Volkerwessel….
Probeer al maanden de aansluiting voor elkaar te krijgen, maar beide partijen doen vrijwel niks.
Op gegeven moment heb ik zoiets laat maar en laat die kabel maar in de grond… deze ligt vanaf april al klaar voor mn tuin


Tja...ik kan alleen maar beamen dat VWT volledig onbereikbaar is.

Mijn glasvezelkabel (van KPN) is al vorig jaar oktober (2021) in mijn meterkast aangesloten (na meermalen zelf hierop aangedrongen te hebben). Echter is deze aansluiting tot op de dag van vandaag nog niet te gebruiken. Blijkbaar moet er in een wijkcentrale nog steeds een verbinding gelegd worden.

Nu werk ikzelf al jaren in de glasvezel, dus ik weet wel een beetje hoe het spelletje werkt, ik weet ook dat het momenteel gekkenhuis is in glasvezel-land, maar VWT maakt er echt een potje van...echt te gek!

Probleem van KPN is dat ze afhankelijk zijn van partijen als VWT, en die zijn weer afhankelijk van onderaannemers...en die (goedbetaalde) onderaannemers zitten waarschijnlijk regelmatig in een van hun vakantiehuisjes…  😞 erg slecht allemaal.

Ook ik heb er al vele uren aan gespendeerd...de volgende keer dat ik hier tijd aan ga besteden is waarschijnlijk het opzeggen van mijn KPN abonnementen.