Skip to main content

Hedenochtend had ik ineens totaal geen internet meer. Diverse keren router gereset en ook factory reset, doch noppes. Alle kabels nagekeken, maar geen bijzonderheden . Afspraak ingepland voor monteur. In de namiddag nog een keer KPN netwerktest. Nog steeds mededeling dat er geen verbinding is tussen router en centrale-kast. Vreemd.  Bij de ISRA aansluiting, heb ik nog steeds een dubbele aansluiting van XS4ALL . Dit i.v.m. Pairbounding, hetgeen toen de snelheid verhoogde.   Op de gok, stekkertje verwisseld naar het andere paar en ja hoor, verbinding hersteld. Hoe is dit mogelijk ?  Nooit problemen mee gehad.  Echter, nu werkt de Sagemcom 4G router weer niet en blijf ik hangen op 20mb. Ook deze al enkele malen gereset, doch dito noppes. Kabels zijn goed aangesloten, doch iets klopt er dus niet. Gaarne tips/advies ?  

Hoi @Climberalpinist en welkom op het forum! Goed dat je een monteur in hebt gepland, heeft die het inmiddels op kunnen lossen? Zo niet, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens, en hier een foto plaatsen van je aansluitpunt? Neem voor de zekerheid ook de installatie van het 4G modem door. Wellicht staat de oplossing daar ook tussen!


Halle Sanne, monteur is net geweest, doch probleem 4G router niet verholpen. Hij heeft gebeld met een bepaalde afdeling en hierna nog een een technische melding opgemaakt. De een of andere afdeling die nu nog niet bereikbaar was, moet checken of er een of ander vinkje is aangezet, dat de 4G router moet inschakelen.  Ik zou hierover nog gebeld worden 


Helder, fijn dat het is doorgezet! Ik zie in het ticket een notitie van mijn collega die aangeeft dat er gisteren nog contact is geweest en dat het nu weer moet werken. Zo niet, dat jij weer belt en dat mijn collega je sowieso donderdag nog even belt. Hopelijk werkt het nu, en anders kun je dit donderdag met mijn collega bespreken. Laat je weten hoe alles verloopt? 


Sanne, het werkt weer. Volgens je collega stond een vinkje niet aan !  


Super! Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het terugkoppelen. 😄