Skip to main content

Ruim een jaar geleden is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd. Ook bij ons lag er tot de voordeur een mooie oranje kabel. Een monteur zou komen om de kabel in huis aan te leggen, wij hadden immers toestemming gegeven om de aansluiting te laten realiseren tot in onze meterkast. 

Deze monteur heeft echter de kabel er weer uitgetrokken tot aan de straat, met de mededeling dat de kabel te ondiep lag. Ze zouden een paar weken later terugkomen om de kabel alsnog goed te leggen en een kastje te plaatsen in de meterkast

Hier stokt het verhaal. Volgens KPN is het glasvezel ondertussen aangesloten in ons huis. Bel ik de KPN met de mededeling dat dit niet klopt, en dat ik alsnog een aansluiting in huis wil hebben net zoals de rest van de straat ook heeft gekregen, dan wordt ik doorverwezen naar VolkerWessels. VW geeft echter aan dat ik een ticket moet hebben van KPN voordat ze langskomen, en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Hier is al meerdere malen over gebeld.

Ik zie het zo, er is een fout gemaakt door KPN en/of VW, maar niemand wil het blijkbaar oplossen. Ik heb destijds toestemming gegeven om glasvezel tot in de meterkast aan te laten leggen, en dat wil ik nog steeds.

@KPN, kunnen jullie alsjeblieft een ticket aanmaken zodat VW opnieuw een kabel kan trekken naar onze voordeur en dat er uiteindelijk een aansluiting in onze meterkast wordt gerealiseerd? Daar heb ik tenslotte toch toestemming voor gegeven????

Dat loopt inderdaad niet helemaal lekker, ​@HJK75. Je zou verwachten dat als er een kabel uitgetrokken wordt omdat deze te ondiep ligt, dat ze dit ook meteen dieper terugleggen. Dat is niet gebeurd, en nu loopt het helemaal vast.

Heb je op dit moment een abonnement bij KPN? Dan zou je namelijk een aanvraag kunnen indienen om van drager te wisselen, dus van koper naar glasvezel overstappen. Dan zal blijken dat installatie niet mogelijk is, omdat er geen glasvezelaansluiting aanwezig is. Dan wordt het balletje aan het rollen gebracht en wordt er een ticket aangemaakt om glasvezel alsnog aan te sluiten. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Heb je op dit moment geen KPN abonnement, maar neem je wel internet af bij een aanbieder die levert over het KPN netwerk? Dan kun je dit bovenstaande proces bij hen in gang zetten.

Heb je een andere aanbieder van internet die niet over het KPN netwerk levert? Dan kan je denk ik het beste contact opnemen met onze netwerkbeheerder: 0880 06 37 44. Zij kunnen dan alsnog één en ander in gang zetten om glasvezel ook bij jou te installeren.

Hallo Denise, bedankt voor je antwoord.  Dat nummer heb ik echter (al meerdere keren) gebeld en die stuurden mij weer terug naar KPN. Van het kastje naar de muur dus.

We hebben geen abonnement bij KPN, maar er was overeengekomen dat het glasvezel tot in de meterkast zou worden aangelegd.

Als je geen abonnement bij KPN hebt, dan kan ik je niet verder helpen. Vandaar mijn advies om contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Ik begrijp dat dit alleen nog geen effect heeft gehad. Ik wil je daarom adviseren om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. Daarmee zal het balletje ongetwijfeld aan het rollen worden gebracht.

Beste Denise,

Bedankt voor de suggestie voor het haalbaarheidsonderzoek. Wanneer ik deze invul krijg ik echter de melding dat er al glasvezel aanwezig is op mijn locatie. Ik kan dat haalbaarheidsonderzoek dus niet aanvragen. En dat is nu net het probleem.

De monteur heeft de kabel eruit getrokken met de melding dat ze binnen twee weken terug zouden komen, en dat is dus nooit gebeurd. 

Volgens KPN heb ik glasvezel, terwijl er door jullie organisatie en Volker Wessels een fout is gemaakt. Ik wil graag dat jullie, de veroorzakers van deze fout, het ook oplossen.

Maar hierbij wordt ik dus van hot naar her gestuurd, en niemand kan me zogenaamd helpen….

Ik snap heel goed dat je een oplossing wilt. Glasvezel is gereed gemeld zonder dat dit had gemogen, want glasvezel is bij jou niet gereed. Mijn handen zijn gebonden; zonder KPN abonnement kan ik niks. Maar misschien heeft ​@Ward_ nog een idee? 

Even aanvullend. Het is bij iedereen in de straat aangelegd door KPN / Volkers Wessels, in opdracht van KPN. Ook al hadden de mensen geen abonnement bij KPN. Ik heb destijds toestemming gegeven voor de aanleg tot in mijn meterkast. Dus dat ik nu ineens een abonnement moet hebben vind ik eigenlijk een drogreden. Wanneer ik, of mijn bedrijf, een fout maakt lossen wij dit ook op. Lijkt me dat jullie dit toch ook kunnen??

Even aanvullend. Het is bij iedereen in de straat aangelegd door KPN / Volkers Wessels, in opdracht van KPN. Ook al hadden de mensen geen abonnement bij KPN. Ik heb destijds toestemming gegeven voor de aanleg tot in mijn meterkast. Dus dat ik nu ineens een abonnement moet hebben vind ik eigenlijk een drogreden. Wanneer ik, of mijn bedrijf, een fout maakt lossen wij dit ook op. Lijkt me dat jullie dit toch ook kunnen??

Maar wat is de status van uw glasvezel? De aanleg is in de afgelopen jaren meerdere keren veranderd, van bij iedereen naar binnen, naar BOP’s plaatsen, (buiten overname punten) en enkel bij KPN of Wholesale klanten direct naar binnen, naar bij niemand naar binnen en voor iedereen losse afspraken maken wanneer ze willen / er capaciteit is bij de monteurs.

Als KPNNetwerk naar KPN wijst verwacht ik dat u een BOP heeft en deze pas naar binnen wordt gebracht bij aanvraag van een abonnement. Of dit nou bij KPN is of een van de vele wholesale partijen die er gebruik van maken.

Als er bij u een BOP voor de gevel ligt (onder de grond) is er geen enkel probleem, en zodra er in de toekomst een aansluiting word aangevraagd komt KPN langs samen met een monteur om het binnen aan te sluiten zodat u maar 1 keer thuis hoeft te blijven voor zowel het aansluiten als naar binnen brengen. Tegenwoordig hebben we zelfs monteurs met een raket bij KPN en kan de vezel gewoon bij de erfgrens blijven liggen tot aanvraag abonnement. 

Samenvattend:

• Volgens KPN is het glasvezel aangelegd. Dat is de status.
  • De monteur heeft destijds de kabel tot aan de straat toe eruit getrokken, omdat deze te ondiep lag. Er is nooit een nieuwe kabel aangelegd. Er ligt dus ook geen BOP.
  • De afspraak was dat de kabel bij iedereen in de straat tot in de meterkast werd aangelegd. Daar heb ik voor getekend. Dan lijkt mij dat die afspraak ook moet worden nagekomen….

@Denise van KPN Ik wil wel even proberen dit via de projectleider alsnog op te lossen.

@HJK75 Als je je adres hebt ingevuld bij de gegevens van je profiel (dus van dit forum) dan kan Denise mij de adresgegevens mailen. Omdat ik niet bij de provider werk maar bij KPN Netwerk moeten we het zo doen (interne privacyregels) omdat ik niet bij jouw profiel kan kijken zoals een webcaremedewerker wel kan.

Als jij jouw community profiel invult ​@HJK75, dan kan er hopelijk iets gedaan worden aan deze situatie. 

Geef jij even een seintje als het profiel is ingevuld? 

Hallo Jeroen,

Gegevens zijn ingevuld.

Bedankt voor het invullen van jouw profiel, ​@HJK75. Ik heb de gegevens doorgegeven aan ​@Ward_. Hopelijk komt er iets uit.

Even een update ​@HJK75. Het is een beetje gek, want volgens de administratie ligt glasvezel ook daadwerkelijk buiten de woning. Als ik op kpn.com kijk, dan zie ik ook dat glasvezel wordt aangelegd. Het ligt er dus nog niet. Maar we gaan kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Reageer