Skip to main content

Ik heb sinds een tijdje (lees een halfjaar ongeveer) twee Experia Wifi's in huis, en die werken doorgaans als een tierelier. Ik heb deze bekabeld aangesloten op de Box 12 en ik moet zeggen dat ze het netwerk toch goed vergroten, maar ben helaas tegen een steeds frustrerender probleem aangelopen. 

 

Een aantal keer per week (1 of 2) verliest mijn apparatuur de verbinding met het internet met de Experia Wifi. Mijn apparaten hebben dan nog wel verbinding met het netwerk, alleen met de melding “Kan geen verbinding maken” of “Geen internet”. Dit terwijl bekabeld alles het dan nog wel doet, evenals de interactieve TV. Ook is het zo dat apparaten die met een ander acces point (lees, de andere Experiawifi) verbonden zijn dan vaak nog wel internet hebben, dus in 1 van de 2 gaat het dan vaak mis. Ik heb ze uiteraard al een keer helemaal gereset (en ook mijn KPN Box 12 wel eens helemaal gereset), en geprobeerd ze een vast IP-adres te geven via het webinterface van het modem, maar dit heeft ook geen effect (is ook verder niet aan te raden natuurlijk dus DHCP staat gewoon weer op automatic nu). Bij omwisselen lijkt het probleem zich wel mee te verplaatsen met de Experia Wifi in kwestie, maar heb nog niet goed kunnen nagaan of dat echt verband houdt. M.a.w. kan in het apparaatje zitten maar vindt het bewijs nog niet voldoende om dat maar de schuld te geven. 

 

Op het moment van wegvallen werkt vaak een herstart ook gewoon weer om de verbinding actief te krijgen, maar dat zou natuurlijk niet een aantal keer per week moeten. In de foutloggings van de Experia's wifi's vallen een bepaalde regel mij op rond het tijdstip dat ik meet dat de verbinding wegvalt, namelijk deze meldingen: 

  • “OWL-Sync config failed for Found a configured RE with different group id connects to current group”: deze melding staat dan een stuk of 10 keer onder elkaar

Ik heb geen idee of dat ergens op kan duiden of dat dat niks zegt…

Ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen en er al iets op te bedenken is qua instellingen. Ik ben natuurlijk blijk dat KPN de Experia Wifi als goede oplossing biedt, maar dan hoop je toch ook dat het blijft werken! 

 

Even voor de goede orde...de wifi van de box 12 is uit?


Even voor de goede orde...de wifi van de box 12 is uit?

Die schakelt inderdaad vanzelf uit als ik de Experia Wifi aansluit. Of ik die vervolgens uit laat of aan zet maakt dan niet echt een verschil, het voordeel van hem aanlaten is dat de apparaten rondom de Box dan verbonden blijven met de Box als de Experia wifi even geen verbinding heeft. Maar nogmaals, al laat ik die uit (zoals het “officieel moet”), dan nog houd ik hetzelfde probleem. 


Hoi @Internetgekkie7 . Welkom op het forum.

Heb je ook geprobeerd om je bestaande draadloze verbindingen te verwijderen en allemaal opnieuw op te zetten. Vreemd verzoek, misschien maar ik het lijkt er soms op dat deze handeling er voor zorgt dat je mobiele apparaten beter overweg kunnen met het ‘mesh’ systeem en beter switchen van Experia wifi naar Experia wifi. Als dit ook geen effect heeft, laat het weten.


Hoi @Internetgekkie7 . Welkom op het forum.

Heb je ook geprobeerd om je bestaande draadloze verbindingen te verwijderen en allemaal opnieuw op te zetten. Vreemd verzoek, misschien maar ik het lijkt er soms op dat deze handeling er voor zorgt dat je mobiele apparaten beter overweg kunnen met het ‘mesh’ systeem en beter switchen van Experia wifi naar Experia wifi. Als dit ook geen effect heeft, laat het weten.

Dat had ik inderdaad al eens geprobeerd, dus het “vergeten” van het netwerk op verschillende apparaten en opnieuw verbinden. Dan blijft het probleem helaas aanhouden. Ik heb zelf geprobeerd te kijken of ik met de standaard SSID van de KPN Box 12 of een willekeurige andere SSID (en alle apparaten daarmee te verbinden) hetzelfde probleem heb, maar ook dit maakt geen verschil. Soms werkt het dan overigens wel om met het gastnetwerk te verbinden, maar soms werkt ook die niet op hetzelfde moment. (Gastnetwerk aan of uit zetten heeft ook niet het gewenste effect). 


Ik ga je een vervangende Experia Wifi toesturen. Even kijken of dat het probleem oplost. 


Ik kreeg het bevestigende bericht al binnen, topservice! Even uitproberen of dat wel gaat werken inderdaad :smile:


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Wij hier over gegaan op glasvezel.  Voor heen geen probleem gehad nu v12 modum geplaatst en heb ik de zelfde problemen als hier boven .voor heen geen problemen gehad.


Hoi @poedeltje74 .  Wat is er precies veranderd? Wat voor router had je vóór de box12? En stond die op dezelfde plek ?


Wat er veranderd. 

Glasvezel kastje in meterkast.

Netwerk kabel naar modum ( door kpn getrokken ).

V12 modum .op de zelfde plek.

Geen internet het wifi teken met een ! Er achter.

Heb de v12 ook in de meterkast gehad daar gebeurde het zelfde.

De oude modum v9 aan gesloten en deze doet het zelfde.

Verder hebben we 2 experia wifi . 

Toen alles bekabeld was (koper)werkte het stabiel en nooit geen wifi problemen.

 

 

 


Misschien moet alles even opnieuw geconfigureerd worden.

Heb je deze stappen al eens doorlopen?

 


Had heel wat al doorlopen wifi van de modum uitgezet alleen experia wifi (geen super wifi)

Dan valt hij weg . Alleen v12 op wifi vald hij weg . V12 in meterkast met rode kabel zonder er wat anders der aan alleen wifi valt hij weg . Kan ook zo zijn dat als je de wifi uitschakelt op het apparaat en weer inschakelt  het weer terug is.


@poedeltje74  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil die lijn ook graag even doormeten. 


Heb een poging gedaan als het goed is heb in het gegaan 


Gedaan (weer)


Excuus! Je bent er hier doorheen geglipt. Dat is mijn fout.  

Spelen de problemen nog steeds?


Heb ondertussen contact met 08000402 gehad en ze heeft op afstand de modum gereset. 

Zo dat de v12 modum de nieuwe gegevens (die op de modum staat ) heeft en de experia wifi heeft nu ook de nieuwe gegevens.

Het gaat nu wel een stuk beter het gebeurt nu nog wel sporadisch dat het internet via wifi weg valt 

Maar niet meer zo erg als voorheen.  (Lijkt wel of het nu komt door het wisselen van de wifi punten )