Skip to main content

Gegeven:
Aansluitpunt:  (ISRA) vernieuwd door KPN monteur op 29 januari 2020
Pairbonding:   gerealiseerd op 13-okt '22 door KPN monteur
Abonnement:  50MB internet/iTV    € 47,60p.m. (oud Telfort klant)
Modem:          ExperiaBox v10 (H369A)
Aansluiting:    ALLEEN BEKABELD

Historie:
 Vanaf 13-10 '22 redelijk stabiele line 1 / 2 zie fig. 1
 Speedtest By Ookla (BEKABELD gemeten):
 Ping 5ms    Download 39,13Mbps   Upload 4,26Mbps
 15-05-'23 een KPN bericht "krijgt u binnenkort een nieuw IP-adres"
 deze is op 17-05 '23 gerealiseerd.

 Vanaf 14-06-'23 Line 1 is stabiel / Line 2 stort in zie fig. 2

Heden: 21-06-'23
 KPN Servicetools gestart en die geeft aan: "Er is een probleem".
 Na een tijdje meld Servicetool: "Geen probleem in het KPN netwerk en Modem lijkt ook te werken"
 Modem is weer gereset, maar er is totaal niet veranderd qua snelheid, line 2 blijft veel te laag.
 Speedtest By Ookla (BEKABELD gemeten):
 Ping 5ms   Download 27,42Mbps   Upload 3,26Mbps

----------------------------------------------------------------

Wat mij opvalt is dat de Servicetools eerst aangeeft "er is een probleem" om na een tijdje
vervolgens te komen met "geen probleem in het KPN netwerk" terwijl de uitdraai in het

modem toch iest anders met line 2 laat zien fig. 3

Wie kan mij helpen om line 2 weer in ere te herstellen !!
Helaas kan ik niet bellen ivm een gehoor probleem
mvg Jodeca

 

Goed gedocumenteerd, compliment.

Als je de gebruikelijke dingen zoals de modem uitzetten, 5 minuten wachten en weer opnieuw aanzetten niet helpen, dan zou kpn deze lijn moeten doormeten. 
Er kan een draadbreukje of slecht contact zijn, dat kunnen ze nameten.

Omdat je zelf niet kunt bellen zou het handig zijn als een moderator hier even instapt.


@EAZ1964 Dank voor het compliment, moet ik ook wel ivm bellen.
Het hele traject van gebruikelijke dingen is al doorlopen, het ligt niet aan het modem maar aan de lijn

OpenDuthFiber is bezig in de buurt met het aanbrengen van glasvezelkabel en die trokken 'toeval' vandaag een gasleiding af.
grt Jodeca


Heeft u nog steeds het oude Telfort abonnement? Telfort leverde toch helemaal geen pairbonding? 


Heeft u nog steeds het oude Telfort abonnement? Telfort leverde toch helemaal geen pairbonding? 

Heel scherp @Nick83 , inderdaad, dat kon alléén bij het ‘echte’ KPN @Jodeca_02 


@Nick83 Nee ik heb een KPN abon. was vroeger lid van die club maar ik schijnt korting te krijgen vandaar die vermelding.


Nee ik heb een KPN abon. 

€ 47,60 voor internet en tv? Welk abonnement heeft u dan? Want volgens mij is KPN nooit zo goedkoop geweest. Telfort wel. Maar KPN niet dacht ik. Dat ging altijd wel over de 50 euro heen. 


@Nick83 

Hussel Internet 50 Mbit/s     € 44,00
Interactieve TV met 1 ontv.  € 10,00
                                         € 54,00
                              Korting €  6,40
                                          -------
                                        €  47,60

Maar Nick83 deze topic gaat over dat lijn 2 beroerd werkt.


Ok. Korting, leuk 👍

Ik zie heel veel errors op line 2. Ik vrees dat die gewoon een beetje brak is.


@Nick83 Hopelijk pak een moderator deze topic op, vanuit hier kom ik niet verder
grt

Jodeca


Hi @Jodeca_02! Volledig eens met @EAZ1964. Ik zie hier hetzelfde via onze systemen. Ook is er een verschil tussen de haalbare snelheid en de snelheid die ik in mijn systemen zie. Ik heb om die reden een ticket aangemaakt. 

Vanuit het ticket wordt gekeken naar de oorzaak. Mijn vermoeden is dat een monteur wordt aangestuurd. Als die gaat gebeuren nemen ze via je mobiele nummer contact met je op.

Ik zie in je profiel geen mobiel nummer van KPN. Als je die wel hebt, laat het dan nog weten. Dan plaats ik kosteloos een extra databundel op dat nummer om tijdens de storing een back-up te hebben.


Goedemidag,
Moderator Bram heeft vrijdag jl supersnel een ticket aangemaakt aangaande de topic

probleem-met-pairbonding-lijn-2-lijkt-niet-te-werken

In het bericht van Team KPN dat ik kreeg staat, dat ik binnen 7 dagen moet bellen alleen wat ik al aangaf in de topic IK KAN NIET BELLEN ivm DOOFHEID
Team KPN willen mij graag helpen maar bellen is voor mij geen optie.

Hoe nu verder
mvg Jodeca

 

Admin: bericht en reacties naar je eigen topic verplaatst


 

In een geval als deze, zou het misschien goed kunnen zijn om aangemeld te zijn bij ‘KPN Teletolk’, of je nu doof of slechthorend bent, je kunt dan bellen en gebeld worden en afhankelijk van je keuze kan de spraak van de ene partij worden omgezet naar gebaren of tekst zodat er toch nog een gesprek kan worden gevoerd.

Misschien kan @Bram_  of één van de andere moderators het ticket even controleren en er een opmerking bij plaatsen dat bellen er op dit moment niet in zit.


@GerritS76 Leuk dat je reageert, ik heb het vermoeden dat moderator Bram geen dienst heeft vandaar deze topic, waar ik verwacht dat een andere collega moderator hier naar wil kijken.

 


Beste @Jodeca_02, ik heb jouw berichten naar je eigen topic verplaatst. Mijn collega Bram zal dit oppakken zodra hij er weer is. We kunnen dit vast oplossen!


Dank je wel @Marcia_ ik weet het wel zeker dat die oplossing er komt, heeft er vertrouwen in

Grt Jos


@Jodeca_02 ik zie dat de technische dienst geprobeerd heeft te bellen. Ik zag dat ik vergeten was te vermelden dat bellen geen optie is. 

Ik  heb daarom dit nu alsnog toegevoegd en gevraagd op een andere manier contact op te nemen. Ik verwacht hier binnen 2 werkdagen reactie op. Als deze uitblijft zal ik opnieuw contact met de afdeling opnemen.


@Bram_ Mailen kan ook hoor, ik wacht rustig af.

grt. Jos 


@Jodeca_02 er wordt een monteur voor je ingepland. Een update hiervan volgt nog via de sms of e-mail. 

Mocht dit tijdstip niet passen, herplan dan met de instructies in het bericht. Lukt het niet om te herplannen, laat het dan hier direct weten. Ik ben morgen aanwezig om het eventueel aan te passen.

 


@Bram_ Het komt uit staat in de boeken, bedankt


@Bram_ 

De monteur is gisteren geweest een geschikte Amsterdammer met hart voor de zaak, hulde

De storing op zich was eigenlijk een beetje "lullig", in de verdeelkast was de aansluiting niet optimaal, en de klemverbinding is wat vaster aandraaien.

Op de tablet van de monteur was af te lezen line 1 *tricky*, hij vond dit vreemd en zei “mocht het zo wezen dat de lijn naar uw huis beschadigd is” de kans op reparatie door KPN nihil is.

Verder gaf hij aan “kijk het nog een weekje aan met die snelheid” hoe het zich stabiliseert, reactie van mij “hopen hoelang de 2 lijnen standhouden”.

grt Jodeca

 

 


@Jodeca_02 wel vreemd dat de monteur aangaf dat de kans op reparatie nihil is. Als het ten koste gaat van de beloofde snelheid vooral.

Als het nu goed blijft, laat het dan hier weten. Dan sluit ik het topic. 

Als het niet goed blijft, dan wil ik toch graag kijken wat ik voor elkaar kan maken in overleg met de monteursafdeling. 

 


@Bram_  Verbinding na een week monteurs werk.

 


@Jodeca_02 wel vreemd dat de monteur aangaf dat de kans op reparatie nihil is. Als het ten koste gaat van de beloofde snelheid vooral.

Als het nu goed blijft, laat het dan hier weten. Dan sluit ik het topic. 

Als het niet goed blijft, dan wil ik toch graag kijken wat ik voor elkaar kan maken in overleg met de monteursafdeling. 

 

Als een van de twee lijnen op pairbonding nog goed is wordt een tweede nooit* meer gerepareerd en wordt de snelheid gehalveerd en terug gezet naar single line. Kosten voor graafwerkzaamheden wegen niet meer op tegen de baten aangezien KPN verwacht dat in de toekomst glasvezel beschikbaar komt op deze adressen.

*tenzij je grootzakelijke klant bent


@Ik_Combineer 

Als ik u dus goed begrijpt is het beleid van KPN, "abonnee u betaald wel voor een 50Mb abonnement" maar u heeft pech aangaande de 2de line, wat voor mij resulteert in een daadwerkelijke 18Mb verbinding.

Mocht het zo wezen dat u gelijkt heeft, in dat zal best wel, dan is KPN druk bezig abonnees te verliezen in de regio Rotterdam, ik ben dan in iedergeval weg.

In mijn woonplaats Capelle a/d IJssel is op bestuurlijk niveau besloten dat er 1 glasvezelbedrijf het glasvezelnet aanlegt in dit geval Open Duch Fiber.

De marketingtruc van KPN (postcode check) u krijgt in de toekomst glasvezel tot u beschikking is in mijn geval wachten tot KPN Open Duch Fiber overneemt.

mvg Jodeca


 

Als een van de twee lijnen op pairbonding nog goed is wordt een tweede nooit* meer gerepareerd en wordt de snelheid gehalveerd en terug gezet naar single line. Kosten voor graafwerkzaamheden wegen niet meer op tegen de baten aangezien KPN verwacht dat in de toekomst glasvezel beschikbaar komt op deze adressen.

*tenzij je grootzakelijke klant bent


Bij mijn verbinding was ook een van de lijnen niet ok. Er waren echter ongebruikte aders, dus de monteur heeft een andere ader gepakt die het wel deed. Sindsdien weer prima.

Als je gelukt hebt, en ze hoeven niet te graven dan blijft de lijn dus blijkbaar wel bonded.