Skip to main content
Antwoord

Probleem met TV en internet sinds update van mijn V10a

• April 19, 2025
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

Hier hetzelfde gedoe. 

Vóór de update werkte alles perfect. Internet en TV, probleemloos. Ook terugkijken en zo. Maar nu, ná de update, is het één bak ellende. 

Sommige tv kanalen staan lang te laden. Terug kijken, pauzeren en verder kijken of een opname kijken is zinloos. 

En ‘ja’  ik heb alles al 10 keer uit en aan gezet  

Ik heb alles in huis bekabeld. Dus ook de tv en n settopbox. Werkte tot nu dus vlekkeloos. Ook laptop en pc’s en mobiele dingen. Maar nu valt het internet regelmatig weg, of is mega traag. Netflix kijken hetzelfde. Staat soms minuten lang niks te doen of stopt helemaal omdat er geen internet is. 

ik gebruik de wifi niet van de router, die was vóór de update ook al waardeloos, maar een eigen mesh wifi, die perfect werkt. Maarja, die zit dus ook op de beroerd geüpdate v10a router, waardoor ook die dus geen verbinding heeft. 

Ik schakel op mijn foon regelmatig over op 4G/5G. Die is ook slecht bij mij, maar nog altijd beter dan wanneer ik het via de KPN router doe. 

Ik ken meer mensen met dit probleem. Eentje heeft nu maar één FRITZ! router gekocht. Die doet het wel goed. 

Zet die oude versie maar weer terug KPN! Die was goed. Waarom iets updaten dat goed werkt?

Dus DOE er wat aan!! Beetje amateuristisch om iets uit te rollen dat niet goed is getest en als het niet werkt zeggen dat het aan de gebruiker ligt. 

Ik zit serieus te overwegen om over te stappen naar een provider die z’n zaakjes wél op orde heeft.  Maarja, waar vind ik die?

Sorry voor de negatieve toon, maar ik ben er inmiddels wel klaar mee. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Rambouzi, wat jammer om te lezen dat de update voor zo veel frustratie zorgt.

We werken steeds aan het verbeteren van onze producten en zo dus ook nieuwe software voor onze modems. Want stilstand is achteruitgang, zoals ze vaak wel zeggen. Het doel is verbeteren, maar dat brengt soms ook uitdagingen met zich mee. Mocht je meer willen lezen over wat het allemaal inhoudt, en wat er verandert in updates, bekijk dan eens onze Product Updates.

We helpen je hier in onze community graag op weg om het op te lossen, maar dat kan alleen als je meer informatie deelt. Heb je naast jouw Experia Box V10A nog andere (wifi) apparatuur aangesloten en zo ja welke? Welke tv-ontvanger heb je? Is deze rechtstreeks op je modem aangesloten of zit hier andere apparatuur tussen? Waar loop je precies tegen aan met je internetverbinding? En kan je preciezer uitleggen wat er gebeurt met tv kijken? Speelt het bij bepaalde functies, bepaalde kanalen, en zo ja welke? Wat gebeurt er precies en hoe los je het op?

Het is goed om te weten dat je al opnieuw opgestart hebt, maar dat alleen is niet voldoende: Alle details zijn welkom, alleen zo kunnen we je hier verder helpen.

Je kunt ook een belafspraak maken voor hulp hierbij. Dan belt een van mijn collega's je terug wanneer het jou uit komt. Soms is telefonisch uitleggen makkelijker, dan is de belafspraak een goede uitkomst.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Rambouzi, wat jammer om te lezen dat de update voor zo veel frustratie zorgt.

We werken steeds aan het verbeteren van onze producten en zo dus ook nieuwe software voor onze modems. Want stilstand is achteruitgang, zoals ze vaak wel zeggen. Het doel is verbeteren, maar dat brengt soms ook uitdagingen met zich mee. Mocht je meer willen lezen over wat het allemaal inhoudt, en wat er verandert in updates, bekijk dan eens onze Product Updates.

We helpen je hier in onze community graag op weg om het op te lossen, maar dat kan alleen als je meer informatie deelt. Heb je naast jouw Experia Box V10A nog andere (wifi) apparatuur aangesloten en zo ja welke? Welke tv-ontvanger heb je? Is deze rechtstreeks op je modem aangesloten of zit hier andere apparatuur tussen? Waar loop je precies tegen aan met je internetverbinding? En kan je preciezer uitleggen wat er gebeurt met tv kijken? Speelt het bij bepaalde functies, bepaalde kanalen, en zo ja welke? Wat gebeurt er precies en hoe los je het op?

Het is goed om te weten dat je al opnieuw opgestart hebt, maar dat alleen is niet voldoende: Alle details zijn welkom, alleen zo kunnen we je hier verder helpen.

Je kunt ook een belafspraak maken voor hulp hierbij. Dan belt een van mijn collega's je terug wanneer het jou uit komt. Soms is telefonisch uitleggen makkelijker, dan is de belafspraak een goede uitkomst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Dank je wel voor de reactie.

Na 2x bellen met KPN en alles uitgelegd en van alles geprobeerd en gedaan te hebben werd er voorgesteld om een monteur te sturen. Die zou vandaag (dinsdag 29/4) zijn gekomen, maar ik heb de afspraak afgezegd. Waarom? Omdat alles nu opeens wél goed werkt. 

Huh!?

Ja, dat dacht ik ook. Ik heb niets veranderd of aangepast. Dus ik vermoed dat er op de achtergrond in het KPN netwerk iets is aangepast. Poortje open gezet, firewall aangepast of toch stiekum nog een patch in de firmware geüpload. Geen idee.

Maar het belangrijkste is dat alle weer zonder haperen draait.

Hopelijk blijft dat zo.

Neemt niet weg dat deze stress onnodig was als de update in één keer goed was geweest.