Skip to main content

we zijn nu weer een jaar verder en 15 monteurs, net contact gehad met KPN klantenservice WiFi, bij de eerste poging moest ik mijn super wifi (3 stuks) met een tandestoker resetten dan aansluiten op het Motorola kastje van de tv wachten tot het lampje groen word (3x) en dan de super wifi weer terug zetten, bij het terug zetten bleef 1 lampje paars branden toen ik dat melde werd de verbinding verbroken. Poging 2, kreeg een andere medewerker aan de lijn mijn hele verhaal weer verteld ook wat de vorige medewerker het gedaan, dat vond ze heel vervelend maar ze ging me helpen, wat de vorige medewerker had verteld was niet juist want ik moest minstens de super wifi (3x) een half uur aan het tv kastje houden en dan zouden alle kastjes weer op groen staan, Mijn opmerking dat het de schuld was van medewerker 1 dat het lampje paars branden deed niet ter zaken. Met andere woorden ik kan mijn super wifi (3x) weer helemaal opnieuw installeren en heb nog steeds geen goed Wi-Fi, zou 22 mb moeten krijgen maar krijg 1,97 mb. Wat vinden mijn mede forum leden hiervan. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

we zijn nu weer een jaar verder en 15 monteurs, net contact gehad met KPN klantenservice WiFi, bij de eerste poging moest ik mijn super wifi (3 stuks) met een tandestoker resetten dan aansluiten op het Motorola kastje van de tv wachten tot het lampje groen word (3x) en dan de super wifi weer terug zetten, bij het terug zetten bleef 1 lampje paars branden toen ik dat melde werd de verbinding verbroken. Poging 2, kreeg een andere medewerker aan de lijn mijn hele verhaal weer verteld ook wat de vorige medewerker het gedaan, dat vond ze heel vervelend maar ze ging me helpen, wat de vorige medewerker had verteld was niet juist want ik moest minstens de super wifi (3x) een half uur aan het tv kastje houden en dan zouden alle kastjes weer op groen staan, Mijn opmerking dat het de schuld was van medewerker 1 dat het lampje paars branden deed niet ter zaken. Met andere woorden ik kan mijn super wifi (3x) weer helemaal opnieuw installeren en heb nog steeds geen goed Wi-Fi, zou 22 mb moeten krijgen maar krijg 1,97 mb. Wat vinden mijn mede forum leden hiervan. 

Sowieso mag de motorola ontvanger omgeruild worden via deze tool: kpn.com/omruilen .Ik vind het een wonder dat dat door al die monteurs en KS medewerkers niet gedaan is.

Over superwifi moet je denk ik @Joep1965 aankijken.


Wat vinden mijn mede forum leden hiervan. 

Dat u het beste een kabel naar boven kunt leggen. Met een switch boven. Waar u dan de tv ontvanger op aan sluit en de SuperWiFi.

En zoals Martijn zegt: omruilen die Motorola. 


Dat u het beste een kabel naar boven kunt leggen. Met een switch boven. Waar u dan de tv ontvanger op aan sluit en de SuperWiFi.

Misschien helpt de motorola vervangen ook al:

Sowieso mag de motorola ontvanger omgeruild worden via deze tool: kpn.com/omruilen .Ik vind het een wonder dat dat door al die monteurs en KS medewerkers niet gedaan is.

 

En als je een switch neemt voor tv ontvangers denk dan altijd aan IGMP SNooping!

https://www.expert.nl/netgear-prosafe-plus-gs105e-grijs-372155116?utm_campaign=0-50&utm_content=Cheapest&utm_source=tweakers.net&utm_medium=prijsvergelijker&utm_term=Computers%7CNetwerk%7CSwitches

Deze switch bijvoorbeeld.


wat ik wil is 22 mb en dat KPN hiervoor zorgt en dat ik door een verkeerd geïnformeerde medewerker  alles zelf weer zou moeten herstellen KPN moet zeggen we sturen iemand en die gaat niet eerder weg tot alles werkt en ik een goed betrouwbaar wifi netwerk heb.


en bij KPN/omruilen krijg ik alleen maar een foutmelding


wat ik wil is 22 mb en dat KPN hiervoor zorgt en dat ik door een verkeerd geïnformeerde medewerker  alles zelf weer zou moeten herstellen KPN moet zeggen we sturen iemand en die gaat niet eerder weg tot alles werkt en ik een goed betrouwbaar wifi netwerk heb.

Welk modem heb je?

Ik haal hier ook een paar mbps minder dan wat er leverbaar is via wifi,Dat is niet vermijdbaar.

Al eens gekeken naar Sneller internet buitengebied?Dan is gratis wanneer dat leverbaar is,Ik durf niet te zeggen dat dat leverbaar is maar je kan de postcode check doen.


v10


v10

OK,daar zal het niet in zitten.


in zit in de stad , niet in het buitengebied


in zit in de stad , niet in het buitengebied

Snap ik:wink: ,Maar omdat je wel ver van de centrale af zit kom je alsnog waarschijnlijk wel in aanmerking voor Sneller internet buitengebied.

PS:In arnhem ligt toch glas?Mijn moeder woont daar ook en heeft al zo´n 2 jaar glasvezel.Of wou je geen glasvezel?


glasvezel in mei - juni


glasvezel in mei - juni

OK,

Je kan om het te overbruggen nog wel Sneller internet buitengebied aanvragen.Lukt dat?

Welke foutmelding krijg je bij het omruilen van de motorola?


we zijn nu weer een jaar verder en 15 monteurs, net contact gehad met KPN klantenservice WiFi, bij de eerste poging moest ik mijn super wifi (3 stuks) met een tandestoker resetten dan aansluiten op het Motorola kastje van de tv wachten tot het lampje groen word (3x) en dan de super wifi weer terug zetten, bij het terug zetten bleef 1 lampje paars branden toen ik dat melde werd de verbinding verbroken. Poging 2, kreeg een andere medewerker aan de lijn mijn hele verhaal weer verteld ook wat de vorige medewerker het gedaan, dat vond ze heel vervelend maar ze ging me helpen, wat de vorige medewerker had verteld was niet juist want ik moest minstens de super wifi (3x) een half uur aan het tv kastje houden en dan zouden alle kastjes weer op groen staan, Mijn opmerking dat het de schuld was van medewerker 1 dat het lampje paars branden deed niet ter zaken. Met andere woorden ik kan mijn super wifi (3x) weer helemaal opnieuw installeren en heb nog steeds geen goed Wi-Fi, zou 22 mb moeten krijgen maar krijg 1,97 mb. Wat vinden mijn mede forum leden hiervan. 

De Superwifi-punten dienen voor installatie niet aan de tv-ontvanger aangesloten te worden maar aan de Experiabox, in jouw geval de V10. Sluit er eerst één aan en laat deze 15 tot 30 minuten zijn ding doen. Daarna kan je de andere twee punten erbij aansluiten maar laat dat eerste punt aangesloten zitten. Laat de combinatie nog eens 15 tot 30 minuten draaien en trek daarna bij het tweede en derde Superwifipunt de netwerkkabel los, eerst zal er een rood lampje komen en daarna een snel knipperend groen lampje. Daarna moet deze groen blijven branden. Als ze groen blijven branden dan weet je dat het installeren goed is gelukt. Daarna kunnen deze punten verplaatst worden. Ze kunnen draadloos een verbinding opbouwen maar extra punten via de kabel is wel de beste optie. De punten kunnen eventueel ook opgehangen worden, aan de achterkant zit een klepje, als je deze eraf schuift komt er een ophang-oog tevoorschijn.

 

1.97Mbps is niet veel. Als er 22Mbps mogelijk is volgens de systemen dan is dit altijd een schatting, de werkelijkheid kan altijd anders zijn. Soms positief en dan wordt er meer gehaald maar soms ook negatief en dan wordt er minder gehaald. Het is op afstand enorm moeilijk te zeggen waarom een bepaalde snelheid gehaald wordt op het kopernetwerk. Ik zou eigenlijk ook willen vragen om eens in te loggen op http://192.168.2.254, als dit nog niet eerder gedaan is kun je het wachtwoord veld leeg laten. In de zwarte balk druk je op status, je komt dan uit op de statuspagina van de V10. Kan je hier eens een screenshot van plaatsen? Dan kunnen we in ieder geval zien wat er qua signaal binnenkomt en of er volgens het modem fouten op de lijn zijn.

 

in zit in de stad , niet in het buitengebied

Snap ik:wink: ,Maar omdat je wel ver van de centrale af zit kom je alsnog waarschijnlijk wel in aanmerking voor Sneller internet buitengebied.

SIB kan echt alleen in de buitengebieden afgenomen worden. Waar de keuze precies op gebaseerd is durf ik niet te zeggen maar volgens mij had het ook deels met belasting van het mobiele netwerk te maken. 


 


Buitengebied op die link , als ik alles heb ingevuld, de mededeling dat er op mijn postcode glasvezel wordt aangelegd in mei-juni


@NHendriks bedoeld de pagina status niet de wifi pagina.

 


 


We willen niet vervelend zijn maar we hebben ook de gegevens van geavanceerd nodig:wink:


Huidige datum en tijd: 27-01-2022 13:25

Nederlands English

Uitloggen

Admin

Pagina informatie

Deze pagina biedt de mogelijkheid om het WiFi te configureren.

WiFi geavanceerd configuratie

2.4GHz

Radio aan/uit

 Aan     Uit

SSID naam

 

Beveiligingssleutel

 

SSID verbergen

 Aan     Uit

 

5GHz

Radio aan/uit

 Aan     Uit

SSID naam

 

Beveiligingssleutel

 

SSID verbergen

 Aan     Uit

 

Toegang controle-Modus configuratie

Toegang controle-Regel configuratie


 


Je moet eerst na status en dan naar geavanceerd.


 


Er komt ongeveer wel 21mbps binnen,Wil je eens een bekabelde speedtest doen?

speedtest.net


 


ik snap er niks van,Zou dan toch het modem defect zijn?Is die al een keer vervangen?