Skip to main content

we zijn nu weer een jaar verder en 15 monteurs, net contact gehad met KPN klantenservice WiFi, bij de eerste poging moest ik mijn super wifi (3 stuks) met een tandestoker resetten dan aansluiten op het Motorola kastje van de tv wachten tot het lampje groen word (3x) en dan de super wifi weer terug zetten, bij het terug zetten bleef 1 lampje paars branden toen ik dat melde werd de verbinding verbroken. Poging 2, kreeg een andere medewerker aan de lijn mijn hele verhaal weer verteld ook wat de vorige medewerker het gedaan, dat vond ze heel vervelend maar ze ging me helpen, wat de vorige medewerker had verteld was niet juist want ik moest minstens de super wifi (3x) een half uur aan het tv kastje houden en dan zouden alle kastjes weer op groen staan, Mijn opmerking dat het de schuld was van medewerker 1 dat het lampje paars branden deed niet ter zaken. Met andere woorden ik kan mijn super wifi (3x) weer helemaal opnieuw installeren en heb nog steeds geen goed Wi-Fi, zou 22 mb moeten krijgen maar krijg 1,97 mb. Wat vinden mijn mede forum leden hiervan. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

jazeker 2x


nou het is me dan een raadsel.

@NHendriks ,jij nog een idee?


ik heb niet voor niets 15 + monteurs over de vloer gehad, maar wel het volle pond blijven betalen, uit eigen zak 3x superwifi moeten aanschaffen nog steeds o resultaat .


Heb je een switch?

Zo ja welk type?


Aan de hand van de statuspagina ziet het er naar uit dat de lijn goed binnen komt. Geen CRC-fouten en maar weinig gecorrigeerde fouten (FEC). Daar zal het dus niet zitten. Er moet ook echt wel op wifi meer haalbaar zijn dan die 4Mbps die je nu krijgt. Op afstand is het echter onmogelijk te beoordelen hoe het zit met bijvoorbeeld dempingen van het wifi-signaal, de samenstelling van het thuisnetwerk en alle andere factoren die mogelijk de snelheid beïnvloeden.

Een switch zonder IGMP snooping kan het signaal echter wel volledig wegdrukken door een zogenoemde multicast flood. Misschien is dat aan de hand.


 

Een switch zonder IGMP snooping kan het signaal echter wel volledig wegdrukken door een zogenoemde multicast flood. Misschien is dat aan de hand.

Daar zat ik ook al aan te denken.Maar je zou zeggen dat 1 van de 15 monteurs dat ook wel zou gezien hebben.


 


is het misschien mogelijk dat er een echte monteur komt kijken die van deze materie wel verstand heeft ?


 

Een switch zonder IGMP snooping kan het signaal echter wel volledig wegdrukken door een zogenoemde multicast flood. Misschien is dat aan de hand.

Daar zat ik ook al aan te denken.Maar je zou zeggen dat 1 van de 15 monteurs dat ook wel zou gezien hebben.

Daar mag je inderdaad wel vanuit gaan. Als ze echter niet weten dat ie er zit dan ga je het niet snel vinden. Als het een unmanaged switch is zal deze ook geen IP-adres krijgen en dan komt ie in onze tools ook niet naar boven.

 

 

Wat is het exacte typenummer die je hebt?


Deze switch heeft geen IGMP Snooping ondersteuning,Ik raad aan om eentje te kopen die dat wel doet.

https://www.expert.nl/netgear-prosafe-plus-gs105e-grijs-372155116?utm_campaign=0-50&utm_content=Cheapest&utm_source=tweakers.net&utm_medium=prijsvergelijker&utm_term=Computers%7CNetwerk%7CSwitches

Dit is een hele goede.

Je kan niet een monteur kiezen,Je krijgt er gewoon eentje.


 

 

Wat is het exacte typenummer die je hebt?

Er staat GS105 zonder E op,De variant zonder IGMP SNooping dus.


 

 

Wat is het exacte typenummer die je hebt?

Er staat GS105 zonder E op,De variant zonder IGMP SNooping dus.

Dat klopt, maar het kan natuurlijk ook een random plaatje van internet zijn, al die 5-poort switches lijken op elkaar. Vandaar mijn vraag voor het exacte typenummer 😉


Ha @hgjm, welkom terug! Ik zie dat je flink hulp van de community hebt gehad, top! Heb je nog kunnen controleren of jouw merk/type switch ook IGMP Snooping ondersteunt? En zo niet, heb je al eens geprobeerd om deze er tussenuit te halen? Kom je dan wel richting de 22 Mbit/s? Ik heb trouwens in bijna al je foto's even gegumd, omdat je o.a. ip-adressen en beveiligingssleutels online had gezet. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Dank daarvoor, je vergeet inderdaad dat je op een openbaar forum zit, wel is het zo dat kpn medewerkers mij hierom vragen, alles wat er tussen gebouwd is in mijn netwerk is door KPN monteurs gedaan of gelaten, de switch  er tussen uit halen gaat niet want dan doen een aantal apparaten het niet meer.


... alles wat er tussen gebouwd is in mijn netwerk is door KPN monteurs gedaan of gelaten

Een KPN monteur kan ook een verkeerd type switch plaatsen. Dus even het type nr hier noemen is toch wel belangrijk. 

, de switch  er tussen uit halen gaat niet want dan doen een aantal apparaten het niet meer.

Bij wijze van test kunt u dat vast wel even doen toch?


Gedaan. 

 


Maar nu weten we nog steeds niet welk model switch het nou precies is. Je gebruikt iTV zag ik ergens voorbij komen. Staan deze ontvangers ook uit tijdens het doen van een Speedtest?


Gedaan. 

 

Dit is zonder switch maar wel via een kabel?


Beste experts, dit gaat nu allemaal boven mijn pet, ik heb alles gedaan wat ik als leek kan doen, dus als jullie het niet erg vinden laat ik het hierbij , mijn probleem lijkt niet oplosbaar, maar mag wel het volle pond blijven betalen, glasvezel komt in mei -juni tot die tijd naar ziggo?


glasvezel komt in mei -juni tot die tijd naar ziggo?

dat kan wel,Die leveren tot 1gbps in arnhem naar mijn weten.

Laat je weten of het bij ziggo wel goed werkt?Zei hebben geen IPTV dus die Switch zal daar geen problemen opleveren.


Ha @hgjm, ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid vragen wat verwarring opleveren. Voor nu zijn dit volgens mij de belangrijkste vragen:

  1. Welk merk en type switch heb je gekoppeld?
  2. De laatste speedtest die jij gedeeld hebt, is die met een bekabelde verbinding zonder de switch? Dus heb je de switch losgekoppeld en de laptop/pc aan de Experia Box gekoppeld met een kabel?

Je zou inderdaad zo'n 20 Mbit/s moeten halen, sowieso meer dan 4 Mbit/s.


Netgear zie foto, ja zonder switch 


Netgear zie foto, ja zonder switch 

Dus echt de GS105?


 


OK,

Dat is dus wel de GS105E, Dat zit dus goed.