Skip to main content

Wij gaan volgende week vrijdag verhuizen. In Doetinchem hebben we nu een glasverbinding, op het nieuwe adres ligt er ook glas echter in het systeem staat dat er alleen dsl mogelijk is omdat er een A als toevoeging is.

Zal de situatie uitleggen, het was vroeger 1 pand, men woonde boven in een appartement, beneden zat een winkel. Omdat het om oudere mensen gaat hebben ze het appartement verkocht aan ons, de winkel beneden is verbouwd naar een woning (waar men gaat wonen). In 2019 is het pand gesplitst, daardoor is het nu 3 (de onderwoning) met een meterkast zonder glasaansluiting en ons appartement 3A wat wél een glasaansluiting heeft, dat is dus feitelijk de oude meterkast met NT kastje.

Ik wilde dit doorgeven via https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm echter wordt het nieuwe adres niet herkent als waar glas leverbaar zou zijn, alleen dsl zou mogelijk zijn. In de praktijk klopt dat dus niet.

Via fourstack gecheckt, inderdaad met 3A is er alleen dsl mogelijk.

Begin augustus gebeld met KPN, dhr. H. Blom, Backoffice POC WBA had gevraagd om foto's te sturen want volgens Backoffice POC WBA is er geen glaslevering mogelijk op 3A. 
Foto's verstuurd. Omdat ik had gevraagd om een reactie en of de foto's in goede staat waren binnengekomen, gebeld. Medewerker: "Er is actie ondernomen, alleen kan ik de details niet inzien."
Paar dagen later weer gebeld, dezelfde reactie van een andere medewerker.
Echter na 4 dagen nog geen respons, ik weer gebeld, kreeg per toeval de dhr. H. Blom aan de lijn, bleek geen foto's ontvangen te hebben... Zaten ze in zijn ongewenste berichten map. 
Dhr. H. Blom heeft de foto' doorgestuurd naar Backoffice POC WBA.

Niets meer vernomen. Dit is toch wel frusterend, geen enkel probleem met de verhuizing, doorgeven aan bedrijven etc. Ik ben van een organisatie van KPN niet gewend dat als het misgaat het dan ook goed misgaat, leuk tussen wal en schip. Een simpele administratieve handeling is voldoende, volgens de KPN medewerkers die ik gesproken heb is het simpel.
Als het écht zo simpel is waarom is het dan nog niet opgelost? Ik ging er vanuit dat een maand van te voren dit doorgeven voldoende zou zijn, dat heb ik dan verkeerd ingeschat.

Ik zie het somber in, volgende week vrijdag hebben wij op het nieuwe adres ongetwijfeld geen internet of televisie. Kan iemand helpen dit probleem op te lossen?

De glasvezelaansluiting zit wel bij u, 3a dus, maar is denk ik vroeger oorspronkelijk aangelegd op 3. Klopt dit?

Daardoor heeft u nu wel een glasvezelaansluiting, maar u heeft er niets aan. En dit is niet op een gemakkelijke manier aan te passen. Een aansluiting is niet zomaar op een ander huisnummer te zetten. In het ergste geval moet u gewoon een nieuwe aansluiting laten maken, en hiervoor nog betalen ook.

Misschien weet @Ward_ hier wat meer over te vertellen? 


Klopt inderdaad Nick83. Vroeger was het 1 pand met nummer 3. In 2019 gesplitst naar 3 (beneden met eigen meterkast zonder glasaansluiting) en 3A, bovenappartement met meterkast die een glasvezelverbinding heeft en een NT-kastje.

Ik hoop toch niet dat je gelijk krijgt (als je het niet erg vindt tutoyeer ik, mag zeker ook bij mij).
Dan zou het simpeler zijn om de verhuizing in gang te zetten onder de huidige situatie, wij krijgen dan gewoon verbinding, echter blijft het administratief op nr. 3 staan. Facturen komen toch digitaal binnen. Alleen vindt ik dat niet netjes naar de buren toe, zij weten al van de situatie en ik wil het goed oplossen, zeker ook in de toekomst als wij weer zouden verhuizen, de volgende bewoner komt dan voor hetzelfde probleem te staan.


Hoi @Bergmuis . Welkom op het forum.

Laten we proberen te voorkomen dat dit Kafkaesque vormen begint aan te nemen. 

Kun jij diezelfde foto's naar mij sturen ? ik stuur je even een privébericht.


@Erwin_ Dit soort zaken behoort naar de Infra BeschikbaarheidsDesk (zoek even in je Outlook adresboek) gestuurd te worden. Zij kunnen direct mailen naar de beheerder van de Reggefiber BC met het verzoek huisnummer 3 naar 3A om te zetten. Waardoor 3 dus verdwijnt en alleen nog een aansluiting kan krijgen via www.mijnaansluiting.nl

 

Maar als je me het adres stuurt kan ik wel vastzien wat er nu wel en niet in die BC staat.

 

@Bergmuis De eigenaar had gewoon destijds via mijnaansluiting.nl een aanvraag moeten sturen voor een extra aansluiting door die splitsing. Was gewoon gratis gedaan als het een officieel nieuw adres is.


Dankjewel @Ward_, er is toch een oplossing mogelijk, daar ben ik zeer blij mee.

De verkoper heeft zelf Ziggo, er is inderdaad niet goed over nagedacht over een nieuwe aansluiting, waarschijnlijk ook niet het besef dat dit gratis kon. 


Dankjewel @Ward_, er is toch een oplossing mogelijk, daar ben ik zeer blij mee.

De verkoper heeft zelf Ziggo, er is inderdaad niet goed over nagedacht over een nieuwe aansluiting, waarschijnlijk ook niet het besef dat dit gratis kon. 

 

Ik heb zojuist jullie adres gecheckt (via Erwin gekregen) en ik zie nu:

“Je krijgt zonder extra kosten internet via het glasvezelnetwerk.”

 

Dus het kafka-adresprobleem is opgelost. Nu hopen dat de verhuizing nog ingezet kan worden en de downtime qua internet en TV beperkt kan blijven.


Dank voor je hulp @Ward_  Ik heb via privéberichten contact gehad met @Bergmuis .

Ik heb gisteren die verhuizing er in gezet en bewaak dat nu. Alles lijkt voorspoedig te verlopen. Er moest wel een verplichte monteur bij. Ik vermoed dat die een andere NT gaat plaatsen. 


Wat 2 weken geleden een 'mission impossible' leek is nu opgelost. Gisteren stapte een vrolijke monteur binnen, hij had al wat voorbereidende werkzaamheden in de centrale uitgevoerd en binnen een paar minuten na de NT wissel hadden we weer verbinding.

We hebben bijna 5 dagen geen internet en tv van KPN gehad. Gelukkig was de buurman zo aardig om ons een utp kabeltje toe te werpen, met de router ingesteld als ap via Ziggo ging dat prima. Waren we toch online.

Heel veel dank en waardering naar @Erwin_ en @Ward_ voor jullie hulp en medewerking, echt klasse! 


Heel fijn om te horen!

Dit soort problemen zijn niet alledaags dus je loopt snel kans op een kastje-muur traject. Gelukkig konden we het oplossen