Skip to main content

Goedemorgen. Het volgend doet zich voor. Ik heb een nieuw modem (KPN BOX 12)  ontvangen. Na installatie deed alles het, behalve de vaste telefoon en het lampje op het modem brandde niet. Ik heb vervolgens op internet gezocht naar een mogelijke oorzaak. Dit bleek een veel voorkomend euvel te zijn. In dit geval werd mij aangeraden het modem naar de fabrieksinstelling terug te zetten. Dat heb ik vervolgens gedaan en mijn huistelefoon bleek het weer te doen. Echter, nu loop ik tegen twee zaken aan. De WiFi werkt prima op onze beide tablets en de  Samsung smartphone van mijn echtgenote, maar niet op de Nokia 3.1. van mij. En ten tweede: De netwerknaam lijkt ineens gewijzigd na het terugzetten naar de fabrieksinstelling.  Daardoor is inloggen met het door KPN toegekende wachtwoord niet mogelijk. Kunt u mij op weg helpen?

Die Nokia ondersteund volgens mij geen WiFi 5 Ghz. En dat is een probleem bij KPN. Dan werkt het apparaat niet. Sommige 2,4 Ghz apparatuur werkt wel hoor. Maar veel apparatuur wat geen 5 Ghz ondersteund word niet als zodanig herkent. Het modem dwingt het apparaat dan op 5 Ghz te communiceren, wat die dus heel niet kan.

En u zegt dat het de netwerknaam en/of wachtwoord veranderd is? Hoe kan het dan dat de Samsung en de tablets het doen?


Hallo Nick. Ik denk dat dat komt, omdat  het modem nog steeds hetzelfde signaal uitstuurt. De WiFi op beide tablets en de telefoon van mijn echtgenote had ik al ingesteld. Nu de netwerknaam ineens is veranderd, is het niet meer mogelijk om opnieuw in te loggen, mocht dat een keer nodig zijn. 


Hallo Nick, ik was vergeten te melden dat ik voordat ik het modem terugzette naar de fabrieksinstelling wel degelijk de nieuwe WiFi van de KPN BOX 12 kon gebruiken.  Dus kortgezegd.. KPN BOX 12 geïnstalleerd en toen werkte alles behalve de vaste telefoon. Na het terugzetten naar de fabrieksinstelling werkte de vaste telefoon weer, behalve de WiFi op mijn Nokia 3.1. De Wifi op de andere apparaten in huis is oké.

Martin H


Hallo Nick, ik was vergeten te melden dat ik voordat ik het modem terugzette naar de fabrieksinstelling wel degelijk de nieuwe WiFi van de KPN BOX 12 kon gebruiken.  Dus kortgezegd.. KPN BOX 12 geïnstalleerd en toen werkte alles behalve de vaste telefoon. Na het terugzetten naar de fabrieksinstelling werkte de vaste telefoon weer, behalve de WiFi op mijn Nokia 3.1. De Wifi op de andere apparaten in huis is oké.

Martin H

Ja... maar waarschijnlijk draaide die eerst op oude firmware. Bij het resetten is ook meteen de firmware geüpdate. 


Ja zoiets zal het zijn. Ik moet maar zien hoe het nu verder moet. Ontzettend bedankt voor je meedenken en reageren.


Hoi @DrMarvin . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je nu niet kunt inloggen in de webinterface van het modem? Lees ik dat goed?

 


HET PROBLEEM HEB IK MET HULP VAN EEN EXPERT VAN KPN TELEFONISCH KUNNEN OPLOSSEN. BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN EN HET WILLEN AANDRAGEN VAN OPLOSSINGEN


Na vervanging van oude modem door installatie van KPN box 12  branden alle lampjes, internet werkt, E-mail werkt, vaste telefoon werkt, maar WIFI werkt niet.

Ik heb wel de notaties die achter op de box 12 staan in Word gekopieerd.

Weet echter niet wat ik daar nu mee moet.

 


@illikhoven13 de nieuwe box heeft waarschijnlijk uw oude WiFi netwerk naam en wachtwoord overgenomen. Bestaat dat netwerk nog?