Skip to main content

hallo

Ik heb jaren modem xperia V8 van mijn internet

Sinds vorig jaar heb ik er heel veel problemen mee

Mijn internet valt om het half uur bijna uit en moet ik steeds mijn modem weer opnieuw opstartenĀ 

Ik heb ook al verschillende keren op jullie advies een meting gedaan zodat het zou verbeteren helaas werd het hier ook niet beter van en blijft mijn internet uitvallen

Ik moet wel zeggen dat ik deze modem al meer als 10 jaar heb ofzo mischien is hij aan zijn eind?

Is hier een oplossing voor?

Om hem steeds om het half uur te restarten is eigelijk ook geen doenā€¦

Ā 

MvgĀ 

Hoi @Angel83! Geen pretje als het internet zo vaak uitvalt. šŸ˜• Ik zie in eenĀ eerder topicĀ dat Alex je het volgende vroeg:

Zou jeĀ inSSIDedĀ willen gebruiken om te kijken of er beschikbare kanalen zijn en die ook daarna instellen in je modem?

Heb je dit destijds gedaan en is de wifi sindsdien verbeterd? Je noemt in dit topic ook dat je een meting hebt gedaan om het te verbeteren. Bedoel je hiermee deĀ Wifi Manager? Zo ja, het aanpassen van de instellingen heeft hierbij niets uitgehaald? Valt de TV nog steeds weg als de wifi ook wegvalt, of blijft die nu stabiel?Ā 


Ja dat heb ik ook al gedaan om van kanaal te wisselen maar ook dat helpt niet!

En klopt wifi manager heb ik een paar keer geprobeerd maar ook daarmee maakte het geen verschil

Mijn tv valt nog steeds samen met het internet weg en is ook heel traag

Maar ik heb de modem ook al 10 jaar ofzo kan hij naar zo.n lange tijd niet een keer op zijn?


Er zijn nog een hoop klanten met een V8 waarbij deze prima werkt, dus ik wil de Experia Box niet meteen als boosdoener aanwijzen. Mocht blijken dat hij wel aan het einde van zijn Latijn is dan kunnen we hem uiteraard omruilen. šŸ™‚

Je gaf in het topic met Alex ook aan dat je de Experia Box al een reset had gegeven, doe je dit door het reset knopje in het gaatjeĀ ingedrukt te houden tot het power lampje rood gaat branden? Of haal je hemĀ van de stroom af? Ik heb de verbinding doorgemeten en ik zie dat deze vandaag Ć©Ć©n keer volledig weg is gevallen, maar dat dit door een herstart of reset is gebeurd. Komt dat ook overeen met wat jij ervaart?Ā 


Nee hij valt om het half uur steeds weg

En je moet ook begrijpen dat het niet leuk is dat ik al jullie tips opvolg en dat het nog niet gaat werken en om hem om het half uur te resetten of opnieuw op te starten is ook niet leuk meer ik heb er nooit problemen mee gehad maar sinds vorig jaar wel en ik hou het al best lang uit op deze manier maar ik vind dat niet kunnen dat een verbinding zo vaak op een dag uit valt en apart dat jullie maar zien dat ie nog maar 1x uit valt terwijl ik hem vandaag ook alweer tig keer opnieuw heb opgestart!


Hmm, inderdaad gek dat mijn systeem niet ziet dat het zo vaak wegvalt. Ik snap zeker dat dit niet leuk is en als al deze stappen niet helpen wordt het inderdaad tijd voor een nieuwe Experia Box. Die heb ik naar je op laten sturen, ik stuur je een privĆ©bericht met de verzendgegevens. Je ontvangt ook een SMS ter bevestiging op het nummer wat eindigt op 997. Laat je weten of de nieuwe Experia Box de oplossing is?Ā 


Super bedankt en ik zal het zeker laten weten!


En, hoe bevalt de nieuwe Experia Box? Is de verbinding nu stabiel?Ā 


Hoi sanne!Ā 

Ik heb de nieuwe modem sinds gisteren en tot nu toe is die nog niet weg gevallen heel erg fijn !


Kijk, dat is goed nieuws. šŸ˜„ Goed om te horen! Hopelijk blijft het zo, maar mocht er toch verandering in komen dan weet je ons te vinden. šŸ™‚


Reageer