Skip to main content

Ik heb nu een tijdje Internet en ITV van KPN, maar heb daar toch regelmatig wat problemen mee. Ik heb bijvoorbeeld nu weer geen internet verbinding, dus ook geen TV. 

De vorige keer zou er een monteur langs komen en deze kwam maar niet, nu heb ik volgens de telefonsiche medewerker een defect modem. DE vorige keer was een reset op afstand voldoende en de klus was binnen een kwartier verholpen zonder monteur. Her modem kan morgen worden omgeruild, is er geen zondagsdienst? Ik wil wel TV kunnen kijken, dus mijn telefoon als hotspot gebruiken is een optie denk je dan. Nee dat functioneerd niet met een smart TV wat de app van KPN ITV kan geen verbinding maken. De telefoon wel en op de TV kan ik wel Netflix bekijken, dus naar mijn bescheiden kennis is er wel verbinding maar de App in de TV moet op een of andere manier worden geactiveerd. 

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar met KPN, er wordt verweten dat ik geen mobiel abbonnement hebt van KPN dan had ik onbeperkt data. 

Ik weet het, het is geen vraag of ergens voor iemand een oplossing, het is frustratie.

 

 

TE

 

Hi @Ellenac! Hoe branden de lampjes op je modem nu je geen internet & tv hebt?  Brandt internet rood? Dan komt er geen signaal binnen op het modem. Heb je glasvezel? Zo ja, kun je het glasvezelkastje eens minimaal 2 minuten stroomloos maken? Hierna het modem herstarten of resetten. Dit kan nog wel eens een (tijdelijke) oplossing bieden. 

Kun je ook alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk wij even met je mee. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

Hoor graag van je! 


Het internet lampje knippert groen de wifi knippert af en toe en power is groen. De rest doet het niet. Ik heb geen glas, gewoon ouderwets koper.

 

TE


Ik ga er vanuit dat het modem al een herstart en handmatig gereset is.[, klopt dat?

Ik zie helaas nog geen gegevens ingevuld staan in jouw Forum profiel :point_down_tone4:: kun je dat alsnog doen?

Kun je ook alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk wij even met je mee. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

Hoor graag van je! 

 


Beste Lisa ik had het profiel aangepast, alleen niet goed opgeslagen denk ik.

Het modem is inderdaad handmatig gereset.

 

TE


Beste @Ellenac, bedankt! Ik zie dat het modem vandaag kan worden omgeruild: advies is om dat dan eerst even af te wachten. Heb je 'm al losgekoppeld? Ik kan dan namelijk verder geen metingen doen. Mocht je na het aansluiten van de nieuwe Experia Box nog steeds tegen problemen aanlopen, laat je het dan weten?


Het modem zou na 15:00 uur afgehaald kunnen worden, maar daar is nog niets. Ik heb hier slechte ervaringen mee, met afspraken met KPN. Het zou toch niet zo wezen dat ik vandaag geen internet zou hebben (dus ook geen TV).  

 

TE


Wat een geweldige waardeloze service van KPN weer, geen modem. We betalen een hoop geld voor Internet en TV maar service is er niet. Wij gaan nu naar een paar dagen zonder TV en Internet. 

KPN is nu klaar, helaas is er weinig keus, ik ga nu XS4All proberen, en zou gauw als mogelijk.

TE


Beste @Ellenac, ik zie inderdaad dat het PostNL gisteren niet gelukt is om het pakket af te leveren. Dat is ontzettend balen, maar niet iets waar wij iets aan kunnen doen.. Ik zie dat ze vanmiddag tussen 13:15 en 15:45 bij het betreffende servicepunt langs gaan. Aan jou natuurlijk de keuze of je hier alsnog langs gaat of niet. 


Marcia, Ik ga zeker nog langs, want zonder internet en TV is vandaag de dag zeer lastig. DE telefoon is wel als hotspot ingesteld, maar mijn databundel raakt voor het eerst op, en dan doe ik alleen het meest noodzakelijke, en geen televisie kijken. 


Dat kan inderdaad best snel gaan met dat wat je tegenwoordig met internet ‘moet’ doen 😞.


Oke volgende update in deze droevenis; weer naar de winkel gegaan waar het pakje zou worden geleverd. Na een tijdje in de rij gestaan te hebben war er weer niets. Wordt naar een track en trace gevraagd of ander bewijs, ik heb helemaal nioets. Wie zijn waanidee is het geweest om niet gewoon naar het adres te sturen met een track en trace. Nee het moet goedkoop en en wij maar meer betalen voor geen service. Nu heb ik al een paar dagen geen TV en Internet, terwijl er een ieder vanuit gaat dat je het gewoon hebt, zoals stromend water. Ik vind dat dit niet kan, is er geen monteur in de buurt met een modem. Kan ik geld terug krijgen? KPN jullie laten een gewoon gebruiker in de steek, alles voor de aandeelhouders?

 

Het is maar goed dat ik mijn frustratie hier niet daadwerkelijk kan tonen, en zal waarschijnlijk ook niet helpen, KPN gaat vrolijk verder. 

 

 

TE


Oke volgende update in deze droevenis; weer naar de winkel gegaan waar het pakje zou worden geleverd. Na een tijdje in de rij gestaan te hebben war er weer niets. Wordt naar een track en trace gevraagd of ander bewijs, ik heb helemaal nioets. Wie zijn waanidee is het geweest om niet gewoon naar het adres te sturen met een track en trace. Nee het moet goedkoop en en wij maar meer betalen voor geen service. Nu heb ik al een paar dagen geen TV en Internet, terwijl er een ieder vanuit gaat dat je het gewoon hebt, zoals stromend water. Ik vind dat dit niet kan, is er geen monteur in de buurt met een modem. Kan ik geld terug krijgen? KPN jullie laten een gewoon gebruiker in de steek, alles voor de aandeelhouders?

 

Het is maar goed dat ik mijn frustratie hier niet daadwerkelijk kan tonen, en zal waarschijnlijk ook niet helpen, KPN gaat vrolijk verder. 

 

 

TE

Had ik ook met een adapter,meerdere keren opgestuurd maar niks ontvangen . Je geeft aan naar XS4ALL te willen maar dat wordt binnenkort ook kpn....Misschien dat je in een kpn winkel een nieuw modem kan krijgen??(ik beloof niks).


Wat een droevenis, het wordt een never ending story met een hoop hobbels. Vandaag eindelijk bericht gekregen dat het pakket bij de ophaalpunt was geleverd (dus niet op maandag zoals toegezegd, ook niet op dinsdag). Oke na weer in de rij te hebben gestaan was het pakketje er, maar ik kreeg het niet mee. Ik moest het defecte modem meenemen, waarom was dat niet vermeld. Maar eigenlijk gelukkig niet zondag gedaan, want het modem is ook een soort router en maakt deel uit van mijn netwerk, dus dan heb ik helemaal niets, zoals muziek van mijn NAS.

Dus weer naar huis, modem uit het netwerk gehaald en in een zak gedaan (ik heb geen doos) en meegenomen naar het punt, weer in de rij staan, en ja hoor nu naar huis om het nieuwe modem aan te sluiten. 

Wat blijkt, Internet knippert nog steeds, nog steeds geen internet. Dan het nummer maar weer gebeld, wachtijd van 3-5 minuten, na een 5 -tal minuten dat irritante deuntje aangehoord te hebben, gebeurt er wat, de verbinding werd verbroken. Volgende poging, wederom hetzelfde en ja hoor daarna weer een poging en weer niets, zo nu maar op het forum. 

Wat te doen, ik ben ten einde raad, mijn geduld met KPN is tot ver beneden peil gedaald. Is hier op het forum die mij kan helpen.

 

TE


Wat een droevenis, het wordt een never ending story met een hoop hobbels. Vandaag eindelijk bericht gekregen dat het pakket bij de ophaalpunt was geleverd (dus niet op maandag zoals toegezegd, ook niet op dinsdag). Oke na weer in de rij te hebben gestaan was het pakketje er, maar ik kreeg het niet mee. Ik moest het defecte modem meenemen, waarom was dat niet vermeld. Maar eigenlijk gelukkig niet zondag gedaan, want het modem is ook een soort router en maakt deel uit van mijn netwerk, dus dan heb ik helemaal niets, zoals muziek van mijn NAS.

Dus weer naar huis, modem uit het netwerk gehaald en in een zak gedaan (ik heb geen doos) en meegenomen naar het punt, weer in de rij staan, en ja hoor nu naar huis om het nieuwe modem aan te sluiten. 

Wat blijkt, Internet knippert nog steeds, nog steeds geen internet. Dan het nummer maar weer gebeld, wachtijd van 3-5 minuten, na een 5 -tal minuten dat irritante deuntje aangehoord te hebben, gebeurt er wat, de verbinding werd verbroken. Volgende poging, wederom hetzelfde en ja hoor daarna weer een poging en weer niets, zo nu maar op het forum. 

Wat te doen, ik ben ten einde raad, mijn geduld met KPN is tot ver beneden peil gedaald. Is hier op het forum die mij kan helpen.

 

TE

Kan je misschien met de online tool een KPN monteur bestellen?


Beste @Ellenac, wat rot dat het nu nog steeds niet werkt! Ik vind het jammer om te lezen dat niet duidelijk was dat je een sms krijgt als het nieuwe modem op het servicepunt beland is en dat je je oude modem meteen in moet leveren om de nieuwe mee te krijgen. We hadden je daar beter over kunnen informeren. Waarom het nu nog niet werkt, durf ik niet te zeggen. Wel zie ik dat er vanavond een monteur komt, hopelijk lost deze het dan voor je op!


Zo eindelijk de verbinding werkt weer, een heleboel gedaan, een gedeelte kan ik niets van vertellen, maar het werkt. ISRA vervangen, nieuw modem vervangen door een Xperia box 10, grote witte kast, en de monteur is in de verdeler geweest. 

 

Ton


Zo eindelijk de verbinding werkt weer, een heleboel gedaan, een gedeelte kan ik niets van vertellen, maar het werkt. ISRA vervangen, nieuw modem vervangen door een Xperia box 10, grote witte kast, en de monteur is in de verdeler geweest. 

 

Ton

Top!


Fijn dat het nu eindelijk toch opgelost is, @Ellenac! Bedankt dat je het nog even liet weten.