Skip to main content

Goedendag,

Sinds december 2019 heb ik een Experia Box V10 met 3 Experia Wifi versterkers.

Dit werkte goed tot enkele weken geleden. Wifi stoort steeds vaker (valt bijvoorbeeld tijdens een Netflix-film tot wel 10 x uit). Ik heb met behulp van de KPN Thuis app en wifimanager al diverse tests uitgevoerd, gereset e.d., maar het wordt er niet echt beter van.

Gisteren deed ineens de Experia Wifi op zolder het niet meer. Ik kwam er achter dat géén van de wifi-versterkers meer in de Thuis app werd getoond. (terwijl die op de begane grond en 1e verdieping wel gewoon werkten) Toen ik de Experia Wifi's m.b.v. de Thuis app (opnieuw) wilde toevoegen, gaf de Thuis app ineens aan: “Geen Experia Box gevonden”.

Met behulp van de wifi-manager heb ik inmiddels wel op alle etages weer goed werkende wifi, maar de Thuis app werkt nog steeds niet. Ik gebruik een nieuwe telefoon met actuele updates. Ook de Thuis app is recent geupdate.

Ik heb gisteren gebeld met de KPN helpdesk, werd in de wacht gezet door een medewerker die wat moest opzoeken, maar na 25 minuten muziek te hebben gehoord, heb ik de verbinding maar verbroken. Via Twitter wordt er door @KPN en @Kpnwebcare niet op mijn vraag gereageerd. Vandaar dat ik het via deze weg probeer:

HOE KRIJG IK MIJN THUIS APP WEER WERKEND???

Hi @Gerdo vdB, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Zou je jouw Experia Box en de Experia Wifi punten eens voor 30 seconden uit kunnen zetten? Daarna mag je de Experia Box weer inschakelen. Als deze is opgestart, mag je de Experia Wifi punten 1 voor 1 weer opstarten. Als het eerste punt is opgestart, mag je de 2e opstarten en als die klaar is, mag je de 3e weer aanzetten. Bij een collega heeft dit er voor gezorgd dat de wifi punten weer zichtbaar zijn in de KPN Thuis app. Laat je weten of dit bij jou ook het geval is? Ik hoor het graag van je!


Hai Ron,

bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe modem van KPN ontvangen omdat er een storing bleek te zitten in de oude.

Ondanks de vervanging bleven de problemen, totdat ik er achter kwam dat de verbindingshub van de IKEA tradfri (die met een datakabel rechtstreeks op de modem is aangesloten) ervoor zorgt dat de modem niet zichtbaar is in de KPN thuis app.

ik heb contact gehad met IKEA en zij vermoedden ook een storing in de verbindingshub. Ik heb inmiddels daar ook een nieuwe voor ontvangen. 
Conclusie is nu dat we geen wegvallende WiFi meer hebben, maar dat ik nog steeds de modem niet in de Thuis app zie wanneer ik de IKEA tradfri verbindingshub in de modem steek... 

Heb je daar nog een oplossing voor? IKEA kan me er namelijk niet verder mee helpen...


Reageer