Skip to main content

Ik weet niet zo goed waar ik met mijn probleem heen moet. Daarom plaats ik mijn vaag hier maar. Afgelopen november zijn wij tot een aankoop overgegaan van een vrijstaande woning in het buitengebied. De vorige eigenaren waren mensen op leeftijd en hebben er niet voor gekozen om een glasvezelaansluiting te laten installeren op het moment dat dit mogelijk werd in de straat. Omdat wij dat wel graag willen en nodig hebben voor ons werk heb ik direct na het sluiten van de koopovereenkomst contact opgenomen met Digitale Stad om zij de aansluitingen in ons gebied verzorgen. Digitale Stad zou het oppakken en contact met ons opnemen. Dit duurde maar en duurde maar en ik werd tijdens de telefoontjes die ik met ze pleegde waarin ik naar de status vroeg telkens afgewimpeld dat ze er mee bezig waren. Na 3 maanden wachten en waarin er niets was veranderd heb ik gevraagd of dat ik met een collega contact mocht hebben aangezien ik er geen vertrouwen meer in had dat het met mijn contactpersoon destijds nog goed zou komen. Die vraag zorgde dat er beweging kwam want nog geen 2 uur later had ik een offerte voor de aansluiting van onze woning op het glasvezelnetwerk binnen! De offerte hebben we op 12 februari direct ondertekend en we kregen het bericht dat de aannemer contact met op ons zou nemen. Een maand later hadden wij nog steeds niets vernomen en heb ik per mail gevraagd naar de status (12 maart). Een paar dagen later werd beloofd dat we binnen 1 week een update zouden krijgen. We kregen weer geen bericht en ik heb daarna op 27 maart weer gevraagd naar wat de status is. Een paar dagen later kregen we weer het bericht dat we binnen 1-2 weken een reactie zouden ontvangen. We kregen weer geen reactie en ik heb wederom om een statusupdate gevraagd. Op 15 april kregen we de reactie dat ze eind van de week met een reactie zouden komen. En ja, ik val in herhaling :thinking: ,  weer geen reactie. Om vervolgens op 26 april weer te mailen waar helemaal geen reactie meer op kwam. Afgelopen vrijdag telefonisch maar even contact met ze opgenomen en toen gaven ze aan dat de fout niet bij hun ligt maar bij KPN.
 

Dit was de reactie: “Het glasvezelnetwerk in het buitengebied van Lingewaard is eerder dit jaar verkocht aan KPN NetwerkNL. Helaas hebben ze bij KPN de procedures voor latere aanmeldingen nog niet op orde waardoor we op dit moment vastlopen”. 
 

Ik heb geen idee wat ik nu nog kan ondernemen om het voor elkaar te krijgen… We zijn ons huis compleet aan het renoveren en de elektricien is noodgedwongen weer de oude telefoonlijn aan het terugleggen omdat het mogelijk kan zijn dat als we in augustus in het huis gaan wonen we nog steeds geen glasvezelaansluiting hebben. Iemand een idee hoe ik dit nu moet regelen? Ik voel me echt van het kasje naar de muur gestuurd.

Volgens mij moet je een aansluiting aanvragen via http://mijnaansluiting.nl.


@Moreno  Dit zegt KPN er zelf over Glasvezel Internet via Digitale Stad | KPN. Ik begrijp er uit dat de netwerken van Digitale Stad in uw gemeente ook zijn overgenomen. Er vanuit gaande dat de glasvezelkabel al in uw straat is getrokken, zou u contact op kunnen nemen met KPN NetwerkNL - Service en Contact. Zij doen de verdereaanleg en aansluiting van het glasvezelaansluitpunt in uw woning en kijken of u daarvoor een afspraak kunt maken.