Skip to main content

Vanaf mei kpn glasvezel in combinatie met een xperia v12 box.   1 en al drama… internet valt steeds paar sec weg … internet stopt er helemaal mee etc. Sinds vandaag blijft internet niet langer dan 10 min max. Daarna geen verbinding meer terwijl de lampjes wel groen aangeven op de xperia box… 

de opstelling is als volgt

Glasvezel —> xperiabox v12 —> 1 kabel naar tv ontvanger & 1 kabel naar switch —> vanaf switch 3 kabels naar de tplinks die door het huis staan… alles dus bedraad aangesloten en in access mode. 
 

toch knalt het internet er steeds uit. Ook de tv verbinding valt weg…. Trek ik de kabel vanaf de modem naar de switch uit de switch dan hersteld het tv signaal zich weer… terwijl deze helemaal niet op de switch staat ingesteld. Herstart ik de kpn modem… werkt alles weer… ene keer paar dagen andere keer nog geen 15 min

 

Wie kan mij helpen… wifi op de modem van kpn staat uit.

Hi @Danielschr86 en welkom op het forum! 

Ik denk met je mee. Allereerst, welk type switch heb je? 
Als deze gebruikt wordt voor zowel iTV als internet moet deze namelijk IGMP snooping nodig. 

Ook ben ik benieuwd hoe het gaat met het internet als je de TP-links niet aangesloten hebt. Blijft het dan stabiel? 
Zo ja, dan moet je het toch zoeken in de instellingen van de TP-links. Het is geen apparatuur van KPN en ik heb zelf geen TP-links, dus daar kan ik dan geen ondersteuning op geven. 🙃

Mocht het probleem zonder de TP-links ook nog spelen, koppel dan ook de switch los en sluit een laptop of PC rechtstreeks bekabeld aan op je modem. 
Als het ook dan wegvalt zit er iets in ons signaal/onze apparatuur niet goed. Als het dan niet meer wegvalt is de kans groot dat het de switch is. 

Ik ben benieuwd!