Vorig jaar heb ik op mijn V10 8 stuks DHCP binding ingesteld.
Vandaag wilde ik een 9e toevoegen maar dat lukt niet: Ik kan een naam geven. een mac adres selecteren uit de lijst, en een IP adres invullen (buiten DHCP range). Na ‘apply’ krijg ik de foutmelding: Current operation is invalid, please check configuration parameters.
Tevens valt het me op dat enkele van de oude DHCP bindigs nu niet correct uitgevoerd worden. Zo staat er een device in de lijst onder DHCP Bindings op adres 192.168.2.109. Ook bij DHCP status wordt dit device genoemd met ip adress 192.168.2.109 en ‘remaining lease’ Infinity. In werkelijkheid zit dit device echter op adres 192.168.2.110. Dat matched niet.
Het lijkt erop dat DHCP binding op meerdere manieren niet correct werkt.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Beste antwoord door eepedeve
Vikash van KPN schreef:
Hoi @eepedeve. Goed dat je deze vraag stelt! Op de Experia Box V10 kun je maximaal 10 DHCP bindingen maken. Een 9e binding toevoegen zou dus moeten lukken.
Misschien hebben andere gebruikers in onze community tips of ervaringen die je verder kunnen helpen. Hopelijk reageren zij in dit topic met goede oplossingen.
Wil je meer uitleg over het instellen van DHCP bindingen op de Experia Box V10? Bekijk dan dit artikel in onze kennisbank:
Hopelijk helpt dit je verder! Laat gerust weten als je nog aanvullende vragen hebt.
Dank voor U reactie.
DHCP binding leek mij een interessante optie omdat ik mijn devices dan gewoon out-of-the-box met DHCP kan gebruiken, en ze dan toch via de router overzichtelijke IP adressen toe kan kennen.
Helaas houd ik twijfels over de werking van DHCP binding in Experia V10.
Daarom heb ik er maar omheen gewerkt door alle devices static IP adressen te geven.
Hoi @eepedeve. Goed dat je deze vraag stelt! Op de Experia Box V10 kun je maximaal 10 DHCP bindingen maken. Een 9e binding toevoegen zou dus moeten lukken.
Misschien hebben andere gebruikers in onze community tips of ervaringen die je verder kunnen helpen. Hopelijk reageren zij in dit topic met goede oplossingen.
Wil je meer uitleg over het instellen van DHCP bindingen op de Experia Box V10? Bekijk dan dit artikel in onze kennisbank:
Hopelijk helpt dit je verder! Laat gerust weten als je nog aanvullende vragen hebt.
Dank voor U reactie.
DHCP binding leek mij een interessante optie omdat ik mijn devices dan gewoon out-of-the-box met DHCP kan gebruiken, en ze dan toch via de router overzichtelijke IP adressen toe kan kennen.
Helaas houd ik twijfels over de werking van DHCP binding in Experia V10.
Daarom heb ik er maar omheen gewerkt door alle devices static IP adressen te geven.
@eepedeve Bedankt voor je terugkoppeling! Slim dat je het met statische IP-adressen hebt opgelost. DHCP-binding zou in de ExperiaBox V10 moeten werken, maar ik begrijp dat het niet altijd even handig is.
Mocht je op termijn toch tegen uitdagingen aanlopen of verdere vragen hebben over netwerkinstellingen, laat het ons gerust weten. We denken graag met je mee!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.