Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden last van wegvallende WiFi. Dit is superirritant. Er zijn al twee monteurs langs geweest, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik heb glasvezel en een Experiabox V10 en 3 superwifi punten. Ik woon niet in een kasteel of zo. Gewoon een rijtjeshuis met opentrappen en dunne muurtjes, maar ik wil gewoon alles uitsluiten en goede WiFi hebben. Alle superwifi punten zijn aangesloten op een vaste kabel.… ja dat ook nog eens een keer! Als ik snelheidtesten doe dan kom ik tegen de 200mps. Is dus zeker niet slecht. Alleen als je televisie zit te kijken, zowel in de kamer als slaapkamer, of de Sonos staat aan of je zit op je telefoon een spelletje te doen dan valt de WiFi geregeld weg. Ik denk ongeveer 2 à 3 keer per week. Zover ik weet is alles al gedaan door mezelf en de monteurs. Experiabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen dmv het indrukken mbv een paperclip. Talloze malen de stekker eruit. Het volgen van de procedures etc etc. Het heeft mij tot nu toe heel veel geld gekost. Niet erg als het resultaat heeft, maar wel erg als het geen resultaat heeft. Ik ben ook benieuwd of KPN nog iets kan regelen voor de door mij gekochte superwifipunten. Ook ben ik benieuwd of andere KPN gebruikers ook deze ervaringen hebben. Of dat andere gebruikers ervaring hebben met andere providers, zoals een Ziggo en of hun problemen dan zijn opgelost. Ik hoor het graag.

 

Heel herkenbaar, bij ons ook al 2 jaar last van wegvallend internetsignaal over WIFI. Wij hebben de Experiabox V10 met 3 bedrade Eperia vesterkers en ook nog 1 set Experia draadloos Wifi.

Al vaak met de KPN gebeld over dit probleem. Het Wifi signaal geeft met de wifimangers steeds goede snelheden enz, en past keer op keer de instellingen aan maar zonder significante verbetering.

In 1 kamer met het grootste probleem nu zelf ontdekt dat als ik de bedrade Experia Wifi unit omruil met een andere unit in een andere kamer het grootste probleem mee verhuist…. Unit dus zelf niet goed of zo? Is dit een herkenbaar iets?

 

Drama ,geen experia WiFi kunnen in thuis app.

Ben je paar  uur aan rommel eindelijk werkt weer.

Ook wel eens gebeld mr heb gereset snap niet hoe kan pfff. 

Eigenlijk na 4 v10 en 1 v11  naar een v12 hoop dat dat nu  beter gaat hoeveel lampjes branden op de experia WiFi  moet  groen blauw niks groen 


Hoe is het mogelijk dat je met bekabelde experia wifi's vier keer een andere v10 krijgt. De Wi-Fi van de v10 werkt helemaal niet als je Wi-Fi versterkers gebruikt. Het kan dus nooit aan het modem liggen. 


@CMVE woon je in een enorm huis? 5 Wi-Fi versterkers is gewoon absurd veel.


Hoe is het mogelijk dat je met bekabelde experia wifi's vier keer een andere v10 krijgt.

Sommige mensen krijgen alles voor elkaar. Zelfs een keer een v11 gekregen. Die heeft KPN niet eens.

De Wi-Fi van de v10 werkt helemaal niet als je Wi-Fi versterkers gebruikt. Het kan dus nooit aan het modem liggen. 

Inderdaad.


"en ook nog 1 set Experia draadloos Wifi" 

Wat is dat, Superwifi’s? 

 


Hallo @CMVE. Het is natuurlijk erg vervelend om een slechtwerkende wifi verbinding te hebben, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal, vandaar waarschijnlijk ook de meerdere Experia Wifi. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Maar ik begrijp dat je deze ook al meerdere malen hebt geprobeerd, zonder succes. We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die eens door willen nemen? Hopelijk biedt één van deze tips de oplossing.


"en ook nog 1 set Experia draadloos Wifi" 

Wat is dat, Superwifi’s? 

 

Ja, inderdaad


@CMVE woon je in een enorm huis? 5 Wi-Fi versterkers is gewoon absurd veel.

Het is inderdaad geen klein huis, het is een gewoon vrijstaand huis, niets bijzonders. Het probleem zit er in elk geval bij 1 bedrade versterker en waarschijnlijk zelfs bij 2 dat het wifi dus al snel niet meer stabiel is. Daarom ben ik aan het bij plaatsen gegaan. Dus 1 bedrade versterker in de chillkamer, deze werkt perfect. 1 bedrade versterker in de woonkamer, deze wekt dus slecht. Als ik deze versterkers onderling uitwissel verplaats her probleem mee.

Dan nog 1 bedrading versterker op de zolder, de zolder heeft een verdiepingsvloer van hout met het idee dat deze dan wel de 4 slaapkamers kon voorzien van goede wifi. Dit doet ie echter ook niet stabiel, de ene keer wel andere keer niet. Daarom heb ik op de overloop aan 1 zijde van het huis nog de draadloze super wifi geplaats. Aangezien het om de V10 modem gaat moet er 1 bij superwifi unit bij de modem staan en de andere op de gewenste plek in huis.

 

En ja belachelijk dat ik elke keer bij moest plaatsen, nu dus 4 wifi punten (+ 1 bij de modem). Maar met de kennis van nu denk ik dat de Experia bedrade units gewoon niet fatsoenlijk/stabiel doen wat ze moeten doen.


Het ene SuperWiFi punt hoeft natuurlijk niet direct naast de Experiabox te staan. Mag ook elders in huis bekabeld aangesloten zijn.


Hallo @CMVE. Het is natuurlijk erg vervelend om een slechtwerkende wifi verbinding te hebben, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal, vandaar waarschijnlijk ook de meerdere Experia Wifi. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Maar ik begrijp dat je deze ook al meerdere malen hebt geprobeerd, zonder succes. We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die eens door willen nemen? Hopelijk biedt één van deze tips de oplossing.

Hallo Denise,

We zijn hier al heel lange mee bezig al veel geprobeerd. Bij mijn weten alle tips en tricks al geprobeerd/nagelopen. Het huis is van 1979, dus zo goed geïsoleerd is ie nou ook weer niet. Ook denk ik dat de mogelijkheden die jij nu aangeeft niet van toepassing zijn in onze situatie. Hoe kun je anders verklaren dat het probleem van het niet stabiele Wifi mee verplaatst als ik 2 bedrade Experia Wifi versterkers onderling van ruimte verwissel…..….

In beide gevallen hebben we de bank op 2 a 3 meter afstand van de bedrade Wifi versterker staan en dan ondervinden we al de instabiele wifi. Helaas dus niet altijd, maar wel heel vaak. 

 

Dat het probleem mee verplaats als ik de wifi units onderling omwissel heb ik recent ontdekt. Is dit een bekend iets bij jullie?


Het ene SuperWiFi punt hoeft natuurlijk niet direct naast de Experiabox te staan. Mag ook elders in huis bekabeld aangesloten zijn.

Klopt, maar dan moet je op die plek wel met de bedrading goed uitkomen. In mijn geval valt dat niet echt gunstig. 


Heeft u al eens ingelogd op http://192.168.2.150 of http://192.168.2.151?

 


Heeft u al eens ingelogd op http://192.168.2.150 of http://192.168.2.151?

 

Is dat het inloggen op de modem zelf? Dat heb ik ook al gedaan, ik heb handmatig de kanalen meerdere keren aangepast en de Wifimanger doet dat ook na het testen. Wat zou ik daar dan evt. nog meer kunnen doen?


Ik neem aan dat de wifi van het modem uit is!!


Ik neem aan dat de wifi van het modem uit is!!

Ja de Wifi van de V10 zelf is uit, dit doet de modem automatisch na aansluiten van de Experia units. (En dit heb ik ook gecontroleerd).

 


Heeft u al eens ingelogd op http://192.168.2.150 of http://192.168.2.151?

 

Is dat het inloggen op de modem zelf?

Nee.

Dat heb ik ook al gedaan, ik heb handmatig de kanalen meerdere keren aangepast…

Dat zou geen nut hebben, immers op het modem (Experiabox) staat de wifi uit.

... en de Wifimanger doet dat ook na het testen. Wat zou ik daar dan evt. nog meer kunnen doen?

Zelf controleren of alle WiFi punten correct aangesloten zijn.


Als je die Experiawifi’s verplaatst, doe je dat incl kabels? Of liggen er vaste kabels door je huis.

 

Is het geen optie om de Superwifi’s ipv de Experiawifi’s te gebruiken?

Gooi die er eens uit. Evt alleen eentje bij je modem, weet niet waar die staat, meterkast? Is daar wifi nodig? Anders die ook ertussenuit. Superwifi in woonkamer en op zolder. Zou dat niet genoeg zijn? Superwifi’s zijn sterker dan Experiawifi’s. 


Als je die Experiawifi’s verplaatst, doe je dat incl kabels? Of liggen er vaste kabels door je huis.

 

Is het geen optie om de Superwifi’s ipv de Experiawifi’s te gebruiken?

Gooi die er eens uit. Evt alleen eentje bij je modem, weet niet waar die staat, meterkast? Is daar wifi nodig? Anders die ook ertussenuit. Superwifi in woonkamer en op zolder. Zou dat niet genoeg zijn? Superwifi’s zijn sterker dan Experiawifi’s. 

Beste Dennis,

De kabels laat ik liggen, alleen de Experia units verplaats ik onderling. 

Mij was aangegeven door KPN dat de bedrade Experia versterkers beter en stabieler zijn dan de draadlose Superwifi punten. Indien ik bedraad kon was dat aan te bevelen. Daarom heb ik hier speciaal de kabels nieuw voor getrokken. Ik heb alleen 2 Superwifi units, dit zou dan te weinig zijn om de 3 bedrade Experia units te laten vervallen. Ik wil dit evt. wel nogmaals gaan testen.

Één Superwifi zit inderdaad in de meterkast als de bedrade Experia units goed zou werken zou die daar denk ik niet nodig zijn….


Bedraad heeft ook zeker de voorkeur. Bedrade superwifi’s boven de experiawifi’s ook. Zit gewoon een verschil in antennes en sterkte in.

 

Probeer de 2 Superwifi’s op de plek en kabel van de Experiawifi’s. En dan kijken of die Experiawifi in de meterkast nog nodig is. En dan eens kijken hoe dat bevalt. 


Ik ben benieuwd of de tip van @DennisA78 helpt, @CMVE :blush:


Ik ben benieuwd of de tip van @DennisA78 helpt, @CMVE :blush:

Ik heb eergisteren de Experia unit in de woonkamer afgekoppeld en daar nu de Superwifi (deze stond op de overloop) aangesloten. Zoals ik al verwacht had werkt dit goed, stabiel, in elk geval tot nu toe. Ik zie geen verschil in gebruik toen ik de beide bedrade Experia units onderling had uitgewisseld en de goed werkende toen ook tijdelijk in de woonkamer geplaatst had.

Dus conclusie?? is dat die bedrade Experia unit welke normaal in de woonkamer staat niet stabiel functioneert. (En waarschijnlijk die op zolder ook, echter heb ik hier nog niet verder mee geëxperimenteerd)

Hoe nu verder @Denise_ ? De Experia units heb ik nog niet zo lang en blijkbaar functioneren ze niet stabiel. Met de Wifimanger en speedtest worden geen problemen geconstateerd. Maar met dagelijks gebruik dus geen stabiel internet/wifi op 2 a 3 meter vrije afstand van de unit. Is het een bekend probleem? Software? Defect in de unit?

Tot zover bedankt voor jullie hulp!


Heb je nu nog overal wifi bereik? Zo ja, dan zou ik het gewoon zo laten. De Experia Wifi zijn jouw eigendom, je kan er mee doen wat je wilt.


Heb je nu nog overal wifi bereik? Zo ja, dan zou ik het gewoon zo laten. De Experia Wifi zijn jouw eigendom, je kan er mee doen wat je wilt.

 

Nee boven is nu niet goed, omdat ik daar de SuperWifi heb weggehaald om beneden te testen.

Naar mijn idee moet de Experia unit welke bedraad op zolder staat (houten tussenvloer) de hele boven verdieping kunnen voorzien van goede Wifi. Daarom vermoed ik dat deze unit ook niet goed is.

In elk geval is het een feit dat die Experia unit in de woonkamer niet goed functioneert. Op die zelfde plek doet de SuperWifi het wel goed en de andere Experia unit uit de chillkamer ook. En als we deze slecht werkende Experia unit verplaatsen naar de chillkamer doet ie daar ook slecht, terwijl de andere Experia unit het daar wel goed doet.

 

Het lijkt me dan dat de KPN mij een niet goed werkende unit geleverd heeft…..

 

En kun je ook reageren op mijn vraag: Maar met dagelijks gebruik dus geen stabiel internet/wifi op 2 a 3 meter vrije afstand van de unit. Is het een bekend probleem? Software? Defect in de unit?


Hoe lang heb je die Experiawifi’s, korter dan 2 jaar? Is het geen optie om ze te ruilen dan? Evt tegen Superwifi’s, gezien de Experiawifi’s eruit gaan/zijn. Is dat al eens besproken, of van toepassing überhaupt. 


Hoe lang heb je die Experiawifi’s, korter dan 2 jaar? Is het geen optie om ze te ruilen dan? Evt tegen Superwifi’s, gezien de Experiawifi’s eruit gaan/zijn. Is dat al eens besproken, of van toepassing überhaupt. 

@DennisA78  ik heb ze zeker niet langer dan 2 jaar eerder minder dan 1 jaar. En nee het omwisselen is nog niet aan de orde geweest omdat we er nu pas uit zijn dat de Experia unit(s) zelf niet naar behoren functioneert.

Vandaar mijn vraag aan @Denise_ ook hoe nu verder? & de vraag: Maar met dagelijks gebruik dus geen stabiel internet/wifi op 2 a 3 meter vrije afstand van de unit. Is het een bekend probleem? Software? Defect in de unit?

Ik denk dat ik met het omwisselen dan idd geholpen zou zijn. :relaxed:

Wel zou ik dan in de woonkamer nog een extra kabel moeten trekken omdat ik namelijk nu de Experia unit door-lus naar de TV ontvangen, de Experia unit heeft namelijk 2 aansluitingen voor de netwerk stekkers en de Superwifi niet. Maar dit doe ik dan graag, of e.v.t. dan de Superwifi draadloos te laten werken want met de test van gister avond lijkt dit ook stabiel te werken.