Skip to main content

Sinds vorige week dinsdag, 7-12, maak ik gebruik van een nieuwe experiabox (V12). Dit omdat de Wifi Manager vorige week aangaf dat een nieuwe experiabox zou zorgen voor beter internet (af en toe even kijken of het allemaal nog stabiel is). 

In het begin was de Internet verbinding vrij goed (soms in de middag tegen 16.00 uur viel het even weg).

Sinds afgelopen maandag, 13-12 07:00 , is het vrij dramatisch. De internet verbinding valt om de haverklap weg!

Gisteren direct contact gezocht met KPN en de diverse stappen uitgevoerd, zoals alle Wifi versterkers  (TP-Link) uitzetten, de modem herstarten, de modem resetten, maar het bracht geen stabiele Internet verbinding tot stand. Daarnaast hoorde ik van de KPN medewerker dat de lijn soms niet goed te benaderen was.

Nu wacht ik totdat ik teruggebeld wordt door iemand van de Backoffice, zodat die mij kan kijken.

Mijn gevoel zegt dat het niet aan mijn zijde lig. Had namelijk voordat de experiabox V12 was aangesloten geen enkele probleem met de oude experiabox. 

Hallo @Slalom, welkom op het KPN forum! Jammer dat de nieuwe KPN Box 12 niet tot de verbetering heeft geleid waarop je gehoopt had. Sterker nog: de verbinding is er op achteruit gegaan. Dat is zeker niet wenselijk. Ik begrijp uit jouw bericht dat de Back Office al is ingeschakeld en dat je nu wacht tot er contact met je opgenomen wordt. Het lijkt mij goed om hierop te wachten, anders is er kans dat we zaken dubbel gaan doen. Mocht ik in de tussentijd iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten. 


Hallo @Slalom, welkom op het KPN forum! Jammer dat de nieuwe KPN Box 12 niet tot de verbetering heeft geleid waarop je gehoopt had. Sterker nog: de verbinding is er op achteruit gegaan. Dat is zeker niet wenselijk. Ik begrijp uit jouw bericht dat de Back Office al is ingeschakeld en dat je nu wacht tot er contact met je opgenomen wordt. Het lijkt mij goed om hierop te wachten, anders is er kans dat we zaken dubbel gaan doen. Mocht ik in de tussentijd iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten. 

Afgelopen dinsdag is er contact geweest met iemand van de Backoffice.
Uiteindelijk kwamen we er achter dat de splitter die er nog zat er tussenuit moest.
Dit was wel raar want vorige week contact gehad en toen is mij aan de lijn uitgelegd hoe ik dit moest aansluiten inclusief splitter, maar okay de splitter eruit en de modem rechtstreeks aansluiten op de KPN aansluitpunt (ISRA).  Heb bij de installatie van de Experiabox V12 niegens gelezen dat deze splitter weggehaald dient te worden (puntje om dit toe te voegen aan de handleiding?).

De persoon gaf mij de mogelijkheid om toch nog een monteur langs te sturen of het even aan te kijken. Heb gekozen om een monteur langs te laten komen om het toch nog even te laten controleren of de installatie correct is en evt de lijn door te meten (van wijkkastje naar huis).

Gisteren is de KPN monteur langs geweest en die heeft de installatie gecontroleerd (zag er wel goed uit) maar heeft wel de ISRA punt vervangen (oude door een nieuwe) en direct ook 3 super Wifi punten aangelegd. Ben hier tot nu toe zeer over te spreken.
Daarnaast heeft die de lijn tussen de wijkkastje en mijn huis gecontroleerd en kwam er daar achter dat er wel veel verlies is qua Mb's (wel bijna 40%), hiervoor komen ze morgen langs om hier mee aan de slag te gaan. Als dit opgelost wordt (hopelijk lukt dit) dan zou er meer bandbreedte moeten zijn

 

*Admin: edit voor vollediger antwoord


Dit klinkt allemaal als goed nieuws, @Slalom!


Na metingen vanuit wijkkast en vanuit mijn huis blijkt dat de las die de kabel van mijn huis verbindt met de hoofdkabel van de wijkkast niet goed meer was.
In de las zelf zat water waardoor er dus verstoringen optraden.

De monteur hebben een deel van de hoofdkabel (de koperen kabel was nat geworden) en de las volledig vervangen. Hierna nieuwe meting gedaan en er waren geen verstoringen meer te zien.
Wat zien we nu is dat de verbinding stabieler en sneller is geworden.
Ben blij dat uiteindelijk na vervanging van de modem en controle er ook nog een meting is gedaan. 


Wat fijn om te lezen dat het probleem hiermee verholpen is!