Skip to main content

Hallo mensen,

Als ik snachts de wifi uit wil zetten, doe ik dat met de wifi-knop op de linker zijkant van de box12: 10 seconden. (Waarom ik dat doe, kan ik uitleggen, maar is feitelijk niet van belang.) sMorgens zet ik het weer aan: knop 10 seconden indrukken. Daarna meestal problemen:  4 van de 5 keer. Dan het hele modem uitzetten: dat werkt slechts 2 keer van de 5 resets. Dit vind ik zwaar….
Sterker nog: ik kan niet in het modem draadloos (natuurlijk, de wifi doet het niet,) maar ook niet bedraad. Zelfs met een aangesloten kabel geeft het modem aan onbereikbaar te zijn! Dus concludeer ik dat iets simpels als de wifi uitzetten resulteert in een uurtje of zo niet op het internet kunnen gaan. (Als je ‘smorgens snel de deur uit wilt, is dat heel onhandig.)

Vervolgens later op de dag wil ik kijken of ik de wifi kan uitzetten zoals op het Tele2/TZE- modem met de ECO-stand:  dan gaat de wifi uit wanneer ondergetekende dat ingegeven heeft (dagen, uren, wat ik wil).

Nog niet gevonden op de box12. Wie het weet mag me een hint geven.

Wat ik wel vind is de ‘maximum session count’ melding. Telkens weer. Om de zaak te herstellen wil ik in het modem kijken wat er gezegd of gemeld wordt over de wifi, maar niks. En ik telkens weer iets slims verzinnen om er op een andere pc of laptop of andere browser in te komen. Meestal krijg ik nul op mijn request. 
Ik wil geen programma's installeren om dit voor elkaar te krijgen en de internet browser resetten en de cache legen… Dat gaat me te ver.

Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat het Sagemcom veel icoontjes heeft, maar weinig mogelijkheid tot instellen geeft. Of is dit om ons voor het !Fritzbox-modem te laten kiezen?

Glasvezel, snelle verbinding: het valt in dit opzicht wel tegen. KPN: aan het werk a.u.b. Geen prachtige app maken die niet werkt als het erop aan komt, nl. om echt in te grijpen als er iets met de verbinding is. Wel is het mooi dat ik kan kijken of er geen storing is… of werkt die zonder internet evenmin! Ai. Ik doe maar een gok. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

 

*Admin* Eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic. 

Welkom op het forum @Minikus! Ongeacht waarom je de wifi 's nachts uit wilt zetten zou dit niet dit soort problemen op moeten leveren. Ik zie dat een aantal mensen dezelfde foutmelding krijgen bij het inloggen in het modem. Een tijdelijke oplossing lijkt te zijn een andere browser te gebruiken. Hiervoor hoef je dan gelukkig geen extra programma's te downloaden. Wat ik zou willen aanraden is sowieso eerst het doen van een volledige reset van je modem. Dit om het apparaat een frisse start te geven. Let wel op dat als je dingen zelf hebt aangepast in het modem dat deze instellingen wel opnieuw gedaan moeten worden. Zou je daarna eens kunnen kijken of je in plaats van het uitzetten van de wifi 's nachts voldoende hebt de “Parental control” optie, te vinden op de aangegeven pagina, te gebruiken? Hiermee kan je per apparaat per tijd de wifi uitzetten. Mocht dit geen goed alternatief zijn voor het doel dat je voor ogen hebt zou ik je willen vragen te kijken of het probleem na de reset in ieder geval een tijdje weg blijft. Zou je dat hier kunnen laten weten?


Met parental control kun je de toegang per apparaat tot internet blokkeren. Maar daarvan gaat WiFi niet uit. Het blijft door "stralen".


Hallo Bram, 

zoals Nick83 al aangeeft blijft daarmee de wifi gewoon doorzenden.

Vanochtend heb ik de wifi weer aangezet en hoefde niet het modem te resetten: dat doe ik bijna elke keer als ik de wifi ‘s nachts uitzet, zoals gisteren. Vandaag niet, dus. Dat geeft de burger moed. Per apparaat een tijd bepalen is 1) omslachtig en 2) daar gaat de wifi niet minder om uitzenden.

Toch bedankt voor het meedenken. Ik denk dat het afhangt van nieuwe firmware vanwege die ‘maximum session count’ en  die daarbij de mogelijkheid inbouwt de wifi-tijd te bepalen. 

 


@Minikus super om te horen. Ik ga in dat geval het topic voor nu sluiten. Hou het nog even in de gaten. Mocht de storing toch terug komen kan je dat hier laten weten en help ik je gelijk verder! :relaxed:


Deze laatste week heb ik na het aanzetten van de wifi met de bekende knop, steeds geen verbinding. Na reset van het hele apparaat wel. De wifi aan - en uitzetknop werkt dus niet zoals zou moeten. Ik blijf de wifi snachts uitzetten:  dan maar een harde reset.


@Minikus ik heb nog even voor je gekeken. Ik weet niet direct of het verschil gaat maken maar in de handleiding staat de instructie voor het uitzetten de knop minimaal 10 seconden ingedrukt te houden en voor het aanzetten de knop maximaal 2 seconden ingedrukt te houden. Nogmaals ik weet niet of dit direct een verschil maakt maar zou je nog kunnen aangeven of je de wifi weer aanzet door maximaal de knop 2 seconden in te drukken en zo niet of het nog verschil maakt als je dat doet?


Bedankt Bram. Ik meen gelezen te hebben dat de knop 10 seconden ingedrukt nodig heeft om weer aan te gaan. Goed dat je me daarop wijst. Vanmorgen weer gereset. Ik ga 2 seconden gebruiken. Ik meld me als ik resultaten heb en zeker als het werkt.