Skip to main content

Wij hebben al sinds we de experiabox hebben problemen met streamen ,internet en tv !

Npo kan ik nooit zien pathe en videoland buffer constant en het beeld valt weg 

De modem en tv ontvangers zijn geïnstalleerd door kpn maar ik heb nog nooit fatsoenlijk tv kunnen kijken zo vaak geklaagd maar er gebeurd niets !

Hoe kan dit nu eens worden opgelost ???

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Wij hebben al sinds we de experiabox hebben problemen met streamen ,internet en tv !

Npo kan ik nooit zien pathe en videoland buffer constant en het beeld valt weg 

De modem en tv ontvangers zijn geïnstalleerd door kpn maar ik heb nog nooit fatsoenlijk tv kunnen kijken zo vaak geklaagd maar er gebeurd niets !

Hoe kan dit nu eens worden opgelost ???

Heeft u de tv bekabeld aangesloten? 


Jazeker hebben we dit !

De snelheid is ook extreem slecht komt niet boven 12mb uit belachelijk gewoon.

 

 


Jazeker hebben we dit !

De snelheid is ook extreem slecht komt niet boven 12mb uit belachelijk gewoon.

Ok. Bij 12 mbit is het niet zo verwonderlijk dat het beeld soms hapert. Heeft u een koperaansluiting? Geen glasvezel? Wat zegt deze site over uw adres? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Staat daar ook die 12 mbit op?


ik kan dat niet eens openen …...


Ik heb een abonnement op NPO ik heb het in 2 jaar tijd 1 of 2 keer kunnen zien smorgens vroeg zo zonde van mijn geld !


Hoi @jojalo, welkom. 

Wat vervelend dat het niet helemaal (of helemaal niet) werkt zoals je zou willen en zou moeten. Hier op het forum denken we graag met je mee. 12 m/bit is een vrij lage snelheid en met streamen en tv in HD kom je soms al snel in de problemen. Zeker als je niet alleen woont en je kinderen/huisgenoten/een partner hebt die ook gebruik willen maken van het internet. Zou je nog een keer voor mij via de link die @Nick83 deelt willen kijken wat de maximaal haalbare snelheid is op jullie adres? 

We denken graag mee hoe je dit kan optimaliseren. 


. Zou je nog een keer voor mij via de link die @Nick83 deelt willen kijken wat de maximaal haalbare snelheid is op jullie adres?  

 

@Hanna_ Als die link het nog doet. Hier sinds gisteren niet meer, en bij meer mensen niet meer. Nog geen alternatief kunnen vinden.

 

@jojalo Vul anders hier even postcode huisnummers in. Wat is dan de snelheid die je kan halen en je nu dus waarschijnlijk ook hebt.

Daarnaast:

  • Ben je pas klant of al lamner?
  • Welke Experiabox heb je?
  • Welke tv ontvanger(s) heb je. Ik lees 2. Gebruk je er 2?
  • Woon je misschien buitenaf en zou je 4g sneller buitengebied kunnen aanvragen?

ben al 30jaar klant eerst digitenne toen interactieve tv maar het heeft allebei nooit naar behoren gewerkt,

er ligt hier geen casema/ziggo kabel dus ben afhankelijk van dit prut systeem als het stormt regent of onweert moet ik constant software vernieuwen of uit ergenis de tv uitzetten dit zou toch niet moeten kunnen met internet tv van digitenne kon ik het nog begrijpen maar dit?

Het is een koper verbinding en de experia box is een V8 heb buren naast me als die op internet zitten 

en dat doen ze dag en nacht met 2 computers en telefoons is mijn verbinding zeer slecht

Ik heb al zo vaak contact gehad met KPN er zijn monteurs geweest dan was de verbinding goed volgens hun, dan werdt ik extra wifi versterkers aangepraat heb witte en zwarte maar het maakt geen flikker uit kan nog steeds geen NPO Videoland of Pathe streamen zonder dat de verbinding vast loopt of buffert ik kan je verzekeren dat dit heel veel ergenis geeft :sweat:


Als jij via deze site een Speedtest uitvoert, wat meet je dan aan snelheid?

12Mbps is heel weinig en als je dan ook nog eens gewoon televisie kijkt dan blijft er maar heel weinig over voor Internet.

Woon je in het buitengebied?


 

Je zou kunnen proberen je oude apparatuur om te ruilen 

 

En ik vroeg wat je max kan halen volgens je abonnement, en wat je daadwerkelijk haalt.

 

Had je je profiel al aangevuld? Dan kan @Hanna_  wellicht eens kijken plus evt je lijn doormeten.


Ik had zojuist helemaal geen verbinding meer dus moest weer ff opstarten,

Ik heb zwarte HDMI ontvangers HMB2260 mijn profiel is bijgewerkt en de snelheid volgens de test is 21mbs maar als je de thuis test doet van kpn site kom je op 12 mbs  Hij geeft nu aan 7mbs en daar staat bij het kan beter We gaan verder kijken wat de oorzaak is.Maar dit is al tijden zo en er verbeterd dus niks


Een tv ontvanger neemt gemiddeld zo'n 8mb als hij aanstaat. Beide aan, en op verschillende zenders, ben je al 16mb kwijt, puur voor tv.

Als je speedtests doet, moet je tv ontvangers uit of loskoppelen.

 


oke ik ga het nu doen met tv ontvangers uit


Nu doe ik de speedtest en zegt hij 12,7


nu is de modem herstart en zegt hij 13,2 dus dat schiet lekker op en dan zeggen ze weer dat het bter kan en ze het gaan verhelpen vervolgens loopt hij vast en gebeurd er niets meer schiet mij maar lek


Woon je in het buitengebied?

 


Hoi @jojalo

Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik heb een aantal dingen voor jou nagekeken. Om te beginnen zou er circa 50 m/bit op jouw adres binnen moeten kunnen komen. Als ik en mijn collega's de lijn uitmeten, lijkt er niks mis te zijn met de lijn. Het viel ons wel op dat jij nog een oud V8 modem hebt staan, het lijkt ons een goed idee om deze om te ruilen. Ik stuur je een privé bericht met de instructies hoe deze om te ruilen. Ik hoor graag of dat verbetering op levert! 


Dank je wel dit zou misschien de oplossing kunnen zijn, alhoewel ik al eerder dit aan de kpn had doorgegeven , die vermelde toen dat de experiabox V8 prima was en er geen vernieuwde versie nodig was maar dat ik maar wifi versterkers erbij moest kopen dat heb ik gedaan maar ook dat had geen zin.

Ik ben blij dat er nu misschien wel een oplossing komt alleen wel jammer dat ik maanden zelfs jaren niet heb kunnen genieten van mijn streaming abonnementen bij videoland en Npo zonde van jet geld.

Fijn weekend en ik hoop dat dit het oplost

 

Met vriendelijke groet, 


Hopelijk is het hiermee opgelost! Houd ons vooral op de hoogte :smile: .


Beste Hanna nu hebben we helemaal niks meer geen internet geen tv want de wissel is volgens de man die ik aan de telefoon had niet aangemeld ik zit nu op mijn telefoon gelukkig heb ik 4 g

Ze hebben de Experia V10a gestuurd na alle jaren ellende met tv kijken kon de nieuwe box 12 er niet eens van af ,en meteen al problemen ik ben hier totaal pissed off van


We zitten al uren aan de telefoon met de klantenservice en die vervelende muziekjes:confounded:


Er word gestuurd wat voorradig is.

Hoezo niet aangemeld? Gewoon aansluiten en het moet werken toch, of heb je niks ontvangen?

 

 

 


Jawel de V10a maar deze was volgens de gegevens niet aangemeld en ik moest vertellen hoe ik aan de box kwam en of ik de andere had ingeleverd ? Ja duh anders had ik deze v10 niet meegekregen,  weer aan de wacht met t muziekje ielgh,  maar het werkt niet ! volgens de thuis app moet ik een glasvezel kabel erin doen maar er is hier geen glasvezel maar koper dus de hele avond vanaf 17:30 aan de telefoon gezeten met kpn tot 21u toen zei hij ineens swap is nog niet gedaan god weet wat het inhoud? Maar ik moest dan nog maar n paar keer stroom eraf halen en weer aan maar tot op heden niks  en hij zou dan morgenochtend even bellen of het gelukt is , we kregen ook nog n link via sms maar je raad het al , die zei safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is ..........🙄😭


Ja, dus koper (dsl) kabeltje erin toch?

Als ik een modem uit de auto pak, is die ook niet aangemeld, maar werkt wel.


Nou nee dus Dennis het lampje op de v10a brand rood en blijft rood terwijl dat met de vorige v8 niet het geval was, kabeltjes opdezelfde wijze in de nwe box gedaan en tot nu toe nog steeds niets , weet jij wat de swap in houdt ? Want dat schijnt t probleem te zijn zoals je al eerder kon lezen, dus niks kabeltje erin en hij doet het 😡 volgens safari is de server onvindbaar dus ben erg benieuwd wat de meneer van kpn morgen te melden heeft hier ben ik in elk geval zeker niet blij mee