Skip to main content

Wij hebben al sinds we de experiabox hebben problemen met streamen ,internet en tv !

Npo kan ik nooit zien pathe en videoland buffer constant en het beeld valt weg 

De modem en tv ontvangers zijn geïnstalleerd door kpn maar ik heb nog nooit fatsoenlijk tv kunnen kijken zo vaak geklaagd maar er gebeurd niets !

Hoe kan dit nu eens worden opgelost ???

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Beste Nick

 

Dat is wat de KPN mij toendertijd opstuurde wij zijn digibeet dus hebben geen flauw benul wat dit allemaal is

Maar u kunt toch wel het merk lezen wat er op het stickertje onderop staat?

Volg anders eens deze link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Dan word vanzelf vertelt of u verouderde ontvangers heeft. En zo ja, dan kunt u ze direct omruilen.


Met de dvs en de V8 werkte de tv boven zo nu en dan wel nu doet boven helemaal niks dus als er iemand een oplossing heeft buiten een extra modem te moeten kopen ( heb imiddels genoeg uit gegeven aan een niet werkend systeem van de KPN) dan hoor ik het graag


Maar welke TV ontvangers heb je nu dan toch.

Kijk eens op het stickertjes aan de onderzijde van de TV ontvangers.

Staat daar Motorola, Arris, Arcadyan of ZTE als merknaam?

 

En als bestelsite zegt dat je 52Mbps moet kunnen halen terwijl er op een bekabeld aangesloten PC maar zo'n 13Mbps gemeten wordt dan is het mijns inziens hoog tijd dat de technische experts van KPN hier naar gaan kijken.


Heeft u mijn vorige reactie gelezen @jojalo ?


Beste Nick 

ik hevb diverse malen over de afgelopen jaren met de KPN contact gehad en gevraagd of mijn apparaten

misschien verouderd waren als je de topic goed gelezen heb zie je dat ook al een aantal keren staan elke keer werd er gezegd dat ze in het systeem zagen dat dat prima werkte :disappointed_relieved:

Dus als klant heb je dan nog weinig in te brengenmaar mag je wel de rekening netjes betalen.

Ik heb ook al eerder aan gegeven dat het de HMB 2260 ontvangers zijn en het de DV S200 zijn en het de Experia V8 was dus de opmerking als digibeet kan je toch wel een sticker lezen vind ik flauw en denigrerend


Ik heb ook nog werk te doen dus dat ga ik nu doen maar ik hoor graag of er oplossing zijn om mijn tv boven weer aan het werk te krijgen .Tot later


de KPNsite zegt dat ik geen nwe tv ontvangers nodig heb dus schiet mij maar lek


Het zijn 2 Arcadyan HMB 2260

 


Het zijn 2 Arcadyan HMB 2260

Dan ligt de oorzaak in ieder geval niet bij verouderde TV ontvangers van Motorola.

Ik hoop dat KPN snel een technisch expert zal regelen die eens nauwkeurig de lijn zal analyseren want als de bestelsite zegt dat 52Mbps haalbaar is maar in de praktijk niet meer dan een kleine 14Mbps gehaald wordt dan is er dus iets stevig mis. @Hanna_?!


Duidelijk 👍 die zijn nog niet te oud.


Het kan voor iemand die geen of weinig kennis geeft van dit soort zaken best moeilijke materie zijn. Ik las dat wat kpn betreft de lijn gewoon goed is. Met andere woorden het probleem wordt veroorzaakt door iets na het modem. Het lijkt dat de draadloze verbindingsets een probleem geven. Die geven vaak problemen.  Tv ontvangers moeten om probleemloos te werken met een kabel aangesloten worden aan het modem.  Draadloze verbindingsets zijn uw eigendom dus u moet die dan zelf vervangen. Mijn advies is maak een afspraak met een monteur of zoek een goede installateur die voor u netjes een kabel kan leggen. Uiteraard zijn aan beide kosten verbonden.  Of wellicht heeft u een kennis die verstand heeft van dit soort dingen die u kan helpen.


Het lijkt mij een goede oplossing om n kosteloze modem van de kpn te ontvangen voor boven ,nadat ik al.die jaren geen plezier heb gehad van hun aangeprezen  producten! kabels door mijn huis  trekken gaat niet gebeuren ik ga daar geen kosten voor maken 

De kpn heeft mij toendertijd en gister opnieuw verzekerd van veel kijkplezier 🤔 helaas is dat tot op heden nier gelukt Dus de KPN faalt dus is het aan hun om het op te lossen niet aan de klant


De kpn heeft leverplicht want ik heb een contract jaren geleden afgesloten !

 


Maar heb je nu die DVS bij je modem weggehaald of niet?

 

 

Ik bedacht vandaag ineens laat ik de dvs 200 er is uit halen kijken wat er gebeurd en boem ik had beneden een groen lampje ,de tv ging software laden en deed het weer ! En daar was niemand van de klantenservice opgekomen !!

Alleen jammer dat het boven nu niks doet dus geen tv geen tv ontvanger die werkt 🙄😓 in elk geval dank voor jouw hulp zonder jou had ik nog steeds een verouderde modem 😊

 

 

Waar heb je die DVS weg gehaald, naast het modem?

Is je 1e tv misschien vast bekabeld en de 2e tv middels DVS? Want dan zou het logisch zijn als je de zend DVS weghaalt, kan de DVS bij de 2e niks ontvangen. 

 

Je zegt dat tv laden opeens weer werkte na weghalen DVS. Zit je modem en DVS misschien erg dicht bij elkaar? Dat kan namelijk op je koperverbinding slaan, en dus negatief effect hebben op internet en tv

 


De kpn heeft leverplicht want ik heb een contract jaren geleden afgesloten !

 

Als u het aansluit conform de regels heeft u gelijk. Dat is dus bij u niet het geval. 


Beste Joep dat is bullshit want zoals je het heb kunnen lezen is dat toen door een monteur van jullie gedaan 


Dennis , ja de dvs zijn er niet meer bij vanaf t moment dat ik de nwe modem daar mee wel aan kreeg


Het is een mega bedrijf en er komt voor mij geen bevredigende oplossing  vrees ik


Dennis , ja de dvs zijn er niet meer bij vanaf t moment dat ik de nwe modem daar mee wel aan kreeg

 

Ja dus daarom werkt je tv boven niet meer.


Nee Dennis want ik heb eerder al gezegd hij werkt boven nier met en niet zonder 

 

 


Je kan niet terug vallen op een installatie van jaren geleden. Dat er door de jaren heen dingen veranderd zijn, kabels verouderd, techniek, dvs stekkers eruit gehaald of wat ook. kun je KPN niet aanrekenen.

Het is jouw huis, niet die van KPN. Je vraagt een dienst aan,  en die word eenmalig, voor zover gratis geinstalleerd. Maar daarna zijn evt aangelegde  kabels, of DVS stekkers voor jezelf. Als die stuk gaan, ist voor jezelf. Als het konijn de kabel doorknaagt, ist voor jezelf. We vervangen het allemaal wel, maar niet kosteloos.

 

De dienst zelf is wat anders. Modem met Internet moet werken. Zowel het modem zelf als de aansluiting,  dat is voor KPN. Tv ontvanger zelf ook. Maar als je die aangesloten hebt met gekochte DVS stekkers, en om één of andere reden werkt dat meer. (DVS verwijderd of er stoort iets externs op, of gewoon stuk na 2 jaar) dan is dat voor jezelf. Immers met een vaste kabel doet je tv ontvanger het hoogstwaarschijnlijk wel. Alleen die zal aangelegd moeten worden dan, door ons of iemand anders, uiteraard niet voor niks. En anders die DVS aan de praat krijgen, of nieuwe kopen.

 

KPN monteur laten komen kan ook prima, alleen niet gratis. (Het het immers al een keer aangesloten)

Voor die servicekosten (60euro) kan hij of een kabel trekken, huidige DVS aan de praat krijgen, of iets anders bedenken)

 


Beste Dennis ik heb over de afgelopen jaren heel wat telefoontjes met kpn gehad en iedere keer als ik zei moet er niet iets vernieuwd worden ligt het daar misschien aan werdt er in hwt systeem gekeken en gezegd nee hoor het is allemaal prima de dvs zijn ook van de kpn en ik heb nog nooit een brief gekregen waarin stond mevrouw de modem , de tv ontvanger en /of de dvs is verouderd dit kan problemen gaan geven u kan het beste vernieuwen ,nog nooit !!!! Hoe moet ik dan als goedgelovige klant weten dat de producten van KPN niet goed functioneren ???? En waarom val je me nu op deze manier aan ?? Ik heb de dvs er niet op geïnstalleerd dat was een hele vriendelijke monteur van kpn die zei mevrouw zo kunt u nooit tv bovem kijken ik loop naar mn auto en ik los het op hij kwam terug met de DVS dus ga niet de schuld bij mij leggen maar ik heb er nu na dagen hulp zoeken schoongenoeg van !!  Ik ga wel bij kassa of de consumentenbond hulp vragen want de KPN schijnt het niet fatsoenlijk op te willen lossen !! Fijne avond nog 


De "draadloze" verbindingsset (DVS) heb je gekocht bij KPN en niet in bruikleen van KPN. Als één van de adapters na de garantieperiode de geest geeft dan draai je toch echt zelf voor de kosten op om die te vervangen.


gekocht toendertijd omdat de monteur er mee aan kwam en zei dat ik anders geen tv boven kon kijken terwijl de 2e tv ontvanger mij toen aangepraat werd want dat zou zorgen dat ik boven tv kon kijken 

maar zo kunnen we nog dagen doorgaan zoals ik al zei KPN is niet van plan een vaste klant echt te helpen tenzij je er geld voor betaald zover de geweldige klantenservice van KPN

Als ik van te voren had geweten dat ik al die jaren dus ook al vanaf het begin !!!! dus niks na 2 jaar kan het stuk gaan , geen normale tv kon kijken was ik er nooit aan begonnen 

Zoals ik al zei ik ga nu wel een andere weg inslaan om hulp te krijgen


Zoals ik al zei ik ga nu wel een andere weg inslaan om hulp te krijgen

Als ik je een welgemeend advies mag geven, trek een netwerkkabel.