Skip to main content

Wij hebben al sinds we de experiabox hebben problemen met streamen ,internet en tv !

Npo kan ik nooit zien pathe en videoland buffer constant en het beeld valt weg 

De modem en tv ontvangers zijn geïnstalleerd door kpn maar ik heb nog nooit fatsoenlijk tv kunnen kijken zo vaak geklaagd maar er gebeurd niets !

Hoe kan dit nu eens worden opgelost ???

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Ik val je niet aan, ik vertel je alleen hoe het zit, hoe het werkt.

 

Je hebt apparaten gekocht om op een draadloze manier tv te kunnen kijken boven. Die apparaten hebben een garantie van 2 jaar. Dingen die stuk gaan buiten de garantie.. hoef ik niet uit te leggen.

Heeft niks te maken met al lang klant zijn, of maandelijks betalen voor een dienst.

 

Om die tv weer te laten werken  is het of een nieuwe dvs, of een kabel laten trekken. Een nieuwe klant zou daar ook voor moeten betalen.


Hoi @jojalo,

Zo te lezen wordt er een hoop informatie met je gedeeld en komt er een hoop bij kijken. Ik heb alles gelezen ik trek de volgende conclusies omtrent jouw tv. corrigeer me als dit niet klopt, het waren ruim 35 berichten met veel lange teksten waar ik doorheen moest spitten :sweat_smile:

Conclusie: Jouw modem werkt nu wel, maar de TV boven werkt nog niet. Dit komt omdat deze aangesloten was met een DVS200, deze DVS200 was de oorzaak van de 'storing’ en heb je nu verwijderd. Je TV is dus nergens op aangesloten momenteel. 

Zeg ik dit zo goed? 

Een DVS, kort voor draadloze verbindingsset is extra apparatuur die klanten zelf kunnen aanschaffen. Anders dan bij de TV-ontvangers of Modems heb je de DVS niet in bruikleen maar is dit jouw eigendom. Een DVS zend het signaal wat normaliter door een netwerkkabel gaat door het lichtnet, erg handig, zo hoef je geen extra kabels te trekken. Nadeel blijft dat dit altijd onstabieler is dan een netwerkkabel. Door de jaren heen zijn wij steeds meer internet gaan gebruiken en zijn de eerste DVS modellen flink verouderd. Misschien heb jij je DVS ooit gratis gekregen van de monteur, ik weet dat KPN (ergens ver voor mijn tijd bij KPN :nerd: ) gratis DVS 200's heeft uitgedeeld. Daar heb je dan geluk mee gehad, in vrijwel de meeste gevallen moeten klanten deze DVS namelijk zelf aanschaffen. Zoals eerder al benoemd is de DVS klantapparatuur, klanten zijn zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van dergelijke apparatuur. Je kan het een beetje vergelijken met een televisie toestel. KPN kan wel een 4K ontvanger opsturen, maar als je nog een beeldbuis hebt uit de jaren 80 met enkel een scart aansluiting gaat het je niet lukken om fatsoenlijk TV te kijken. Je hebt dan een nieuwe TV nodig, en deze moet je dan ook zelf aanschaffen. 

De DVS200 is inmiddels zodanig verouderd, dat ik niemand aan kan raden om deze nog te gebruiken. Eigenlijk zijn deze nooit gemaakt voor HD tv, laat staan de UHD waarin nu de meeste zenders uitgezonden (kunnen) worden. Ik weet dat de meeste mensen op het forum niet zo'n fan zijn van de DVS in het algemeen, maar ik wil je toch wijzen op de optie van de nieuwe DVS1200. Een netwerk kabel is altijd stabieler, maar als de DVS200 lang goed gewerkt heeft, denk ik dat een DVS1200 bij jouw thuis prima zijn functie kan uitvoeren. Voor meer informatie over de DVS1200 kan je terecht op info pagina: Draadloze Verbindingsset

Ik kan je de DVS1200 niet kosteloos aanbieden. Maar als dit het laatste is wat nog niet werkt, en de rest inmiddels wel naar wens werkt, kan ik met jou kijken naar eventuele compensatie voor de lange storing die jij hebt gehad. 


Lieve Hanna

We hebben sinds vanmorgen 10u spontaan ook beneden geen bekabelde tv en internet meer we zijn nu echt wanhopig ik weet het niet meer het lampje brand rood we hebben echt 1 dag tv en internet beneden gehad 😓


Hallo @jojalo

Jemig! Ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zie dat jij al contact hebt gehad met een medewerker vandaag en dat er een monteur is ingepland voor morgen avond. IK ben bang dat ik hier op afstand momenteel niet meer kan doen dan dat :disappointed_relieved: . Ik heb, voor zover dat nog niet is gebeurt, 100GB data op de mobiele abonnementen die op jouw adres staan toegevoegd. Daar ontvang je een bevestigingssms van. Zo kan je eventueel een Wifi Hotspot maken zonder dat jullie mobiele bundel op raakt en zit je vanavond/morgen niet zonder internet. 

Voor spoed kan je altijd beter even bellen met mijn collega's via 0800-0402. Die zijn voor storingen 24/7 bereikbaar. Hopelijk wordt het snel opgelost. 


We hebben een bedrijf en dit is dus echt niet grappig je bent afhankelijk van internet, dus dit valt niet mee hoor


Dank je wel Hanna voor je hulp, ik krijg zojuist een sms binnen van kpn inderdaad ,ook hiervoor mijn dank ! De modem heeft inmiddels ook helemaal geen brandend lampje meer zou het niet zo kunnen zijn dat er een fabrieksfoutje inzit ? 

 

 


Beste Hanna

We hebben nog steeds problemen het internet valt zo nu en dan weg, tv boven kijken gebeurd al niet meer door alle narigheid, en we zouden nog even naar compensatie kijken voor al die jaren storingen

 

Groet Jajolo


ps we hebben de tv en computer nu bekabeld


Hoi @jojalo

Hé balen, valt het modem dan opnieuw volledig uit of valt dan alleen de Wifi weg? Welke snelheid behalen jullie nu? 


Goedemorgen Hanna

De lampjes van de modem gaan dan allemaal  knipperen  terwijl alles bekabeld is nu .

Volgens de postcode site van de KPN  zegt hij 52 Mbit/s  10 Mbit/s   maar als ik dan de wifi test doe zegt hij weer  dat wij geen internet van KPN hebben…... ik betaal toch echt ieder maand de kpn bijna 90 euro voor alleen internet en tv


Heb jij die DVS nog in gebruik?


Nee die was verouderd zei hanna toch


Nee die was verouderd zei hanna toch

Dan kan ik een eventuele "netwerkbrug" met de buren in ieder geval uitsluiten.


Wat betekent dat wjb ?


ik kom later terug krijg zojuist bezoek fijne dag verder :blush:


Wat betekent dat wjb ?

Zie 

 


Hoi @jojalo

Ik heb jouw verbinding meerdere keren uitgemeten in de tussentijd, maar ik kan helaas niks geks vinden. :disappointed_relieved: Hoe is de situatie nu? 


Hallo Hanna

 

Was een paar dagen naar de Ardennen,dus kon het niet checken

De Tv beneden bij de router doet het de wifi ook , verder nergens in huis :expressionless:


Hoi @jojalo,

Ik hoop dat je wel van de ardennen hebt kunnen genieten. Dus als ik het goed begrijp heb je nu wel stabiele wifi maar geen bereik op de bovenverdieping? Het is logisch dat jouw televisie het niet doet, want zoals eerder besproken is deze momenteel nergens op aangesloten. Je maakte toch gebruik van een Wifi versterker? Zou je de Wifi Manager eens willen doorlopen, ik ben benieuwd wat daar uit komt, deze gegevens worden dan ook voor mij inzichtelijk. 


Hallo Hanna

Ja hoor de Ardennen was fijn heel mooi de natuur daar,

De wifi manager zegt hetzelfde namelijk:

Je bent niet verbonden met het wifinetwerk van KPN.

 

Ik snap er helemaal niks meer van de tv ontvanger boven zegt niet verbonden met modem dus dat klo


Hoi @jojalo

Ik begrijp dat jij de DVS hebt verwijderd toch? Dan is jouw TV boven nergens meer op aangesloten, Dit heeft echter niks met de Wifi te maken. Ik vind het erg raar dat jij niet verbonden bent met jouw eigen Wifi volgens de Wifi manager. Als ik jouw verbinding en aansluiting uit meet, dan kan ik op afstand niks vinden. Ik denk dat het handig is als je dit bespreekt met iemand die in real-time met jou mee kan kijken. Zou je nog eens met de klantenservice willen bellen?


Hallo Hannah

Ja de dvs zijn al verwijderd sinds de problemen erger werden. Jah ik zal later vandaag nog eens de klantenservice bellen.

Dank je wel Hannah


Hallo Hanna

We kunnen ook nog steeds niet streamen bijv Disney voor mn kleindochter , en NPO

hoe kan dit als de tv ontvanger en modem bekabeld zijn aan de tv?

 

Groet Jojalo


Hallo Hanna

We kunnen ook nog steeds niet streamen bijv Disney voor mn kleindochter , en NPO

hoe kan dit als de tv ontvanger en modem bekabeld zijn aan de tv?

 

Groet Jojalo

Hallo @jojo51

Zou jij mij meer kunnen vertellen over de manier waarop je streamt, maak je gebruik van de apps op de smart tv of een chromecast? Disney + is namelijk (nog?) niet beschikbaar via de KPN TV-ontvanger. 


Hanna

 

Ik kon niet eerder reageren want krijg nu weer steeds

de opmerking: Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar op de inlog site???

 

IK probeer NPO  en Disney op de smart tv die 4k streamt te kijken ,

tot nu is dat nog steeds niet gelukt , doodzonde van de maanden abonnement gelden

maar het wifi lampje op de V12 blijft ook constant knipperen

sinds we deze hebben………

De Storing werd trouwens niet veroorzaakt door de DVS maar de modem was defect

 

Groet ,