Skip to main content

Goedenavond, ik heb sinds dit jaar veel problemen met mijn experiabox v9. Ik reset deze ongeveer maandelijks. Is het mogelijk dat deze wordt vervangen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welke problemen ervaar je zoal?


Geen internet verbinding op telefoon en laptop. Tv geen problemen


Tv gaat via kabel, de rest via wifi


Goedemiddag @Lentevis en welkom hier op het KPN forum :)

 

Zuur om te lezen dat je zoveel problemen ervaart maar goed dat je hier melding van maakt. Afgaande op je beschrijving lijkt het puur om een probleem te gaan met de Wi-Fi en dat moet op te lossen zijn! Een Experia Box kan ik in principe alleen maar omruilen wanneer deze echt defect is. Je geeft aan dat je hem elke maand een keer moet resetten; wat voor handeling verricht je dan precies? Zet je het modem dan uit - en aan of houd je echt het reset gaatje op de achterkant ingedrukt met een paperclip of tandenstoker? Wat ik je in eerste instantie wil adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren. Wanneer er (na 2 metingen) een snelheid uitkomt die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en deze zullen het Wi-Fi signaal van de v9 uitschakelen en overnemen. Dat lijkt me gezien de situatie een ideale oplossing. Laat je me weten wat de uitkomst is van de Wi-Fi Manager?


Maandelijks zet ik wel een keer de xperia box uit en onlangs heb ik deze nog terug gezet naar de fabrieksinstellingen, voor de 2e keer dit jaar.

Zodra ik de tool kpn wifi manger gebruik om de snelheid te meten, wordt er altijd een herstart van de xperia box gemaakt. Daarna gaat het weer een tijd goed.

Hoe vaak moet ik meten in een maand?


Ter info, vandaag weer gemeten en de boel is weer vetbeterd


Wat was de precieze uitkomst van deze meting @Lentevis? De Wi-Fi Manager zal alleen een gratis oplossing aanbieden (zoals KPN Experia Wi-Fi) wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt. Kun je eens een plek in huis zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en dan (nogmaals) de Wi-Fi Manager doorlopen? Mocht dat niet lukken, zou je dan je forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik vanaf hier ook eens met je meekijken, alvast bedankt!


Hoi @Lentevis , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd naar de stand van zaken! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat graag :)


Ik heb inmiddels een nieuwe box. De oude had het afgelooen maandagavond begeven. Jammer dat ik daar vanaf januari mee bezig moet zijn.


Dat is inderdaad wel heel erg lang en voor wat het waard is, wil ik je daarvoor namens KPN oprechte excuses aanbieden! Goed om te lezen dat je nu een nieuwe Experia Box hebt en hopelijk behoren de problemen hiermee tot de verleden tijd. Mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, laat het ons dan vooral weten :)


Reageer