Skip to main content
Vraag

Problemen met vriendenlijst PS5 via KPN verbinding

• 22 maart 2025
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar KPN heb ik 1 en al gezeur met mijn PS5 eerst wilde Call of duty niet werken hier heb ik speciaal een kabel voor getrokken. Nu eindelijk werk dat en gaat mijn PS store en vriendenlijst storing geven door niks te weergeven. Krijg elke keer de melding in mijn vriendenlijst je moet eerst vrienden toevoegen en bij de PS store zegt die '’Kan momenteel geen verbinding maken. Probeer het later opnieuw'’ 

Heeft iemand hiervoor een oplossing ik ben ondertussen beetje radeloos.

10 reacties

• 3418 reacties
  • 22 maart 2025

Staat ipv6 uit en UPnP aan op de KPN Box? 

​@Marlon92 het is toch best riskant om je upnp aan te zetten? 

​@Marlon92 Heb dit nu ook geprobeerd maar werkt niet

• 3418 reacties
  • 23 maart 2025
Robin snapt het niet schreef:

​@Marlon92 het is toch best riskant om je upnp aan te zetten? 

Auto rijden is ook riskant. Je kunt het beter niet doen… maar met de hele dag op je bed blijven liggen kom je ook nergens. 

Als je een playstation wilt gebruiken, dan moet UPnP zo ongeveer wel aan staan. Als je dat gevaarlijk vind, dan kan je beter helemaal geen playstation gebruiken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4429 reacties
  • 23 maart 2025

Het probleem met de vriendenlijst en de store is een ipV6 probleem. Als je deze uit zetten in het modem werkt dit weer naar behoren. 

​@Ik_Combineer volgens mij heb ik de ipv6 al uitgezet maar en werkte bij mij nog steeds niet 

​@Ik_Combineer hij staat toch uit dan nu zie foto

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Robin snapt het niet, je moet bij het kopje Internetverbinding zijn om IPv6 uit te zetten in de webinterface, niet bij Thuisnetwerk.

​@Thomas van KPN ik heb hem gevonden. Ik kan zeker niet het IPv6 adres van mijn ps5 vrij geven in Port forwarding? 
zodat ik alsnog gebruik kan maken van dit stukje techniek 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah top! of dat kan zou ik zo niet weten eerlijk gezegd

Reageer