Skip to main content

Beste mensen,

 

onze internetverbinding is gewoon echt slecht. ik word er wanhopig van. Ik heb een heel lang verhaal geschreven met legio voorbeelden en nu lukt het me niet dat in dit vakje te plakken. (krijg geen optie “plakken” als ik er met mijn rechtermuisknop in klik) Kan ik mijn verhaal ergens wél kwijt?????

vanmorgen nog: op mijn telefoon de melding als ik voor mijn zoon op magister wil kijken: “er lijkt geen internetverbinding te zijn”. gisteren toen ik met de huisapp van de kpn door het huis liep om eea door te meten: “oeps, er lijkt iets te zijn misgegaan, probeer het later opnieuw!” Op onze mobiele telefoonrekening: “er zijn extra verbruikskosten gemaakt” (omdat de wifi steeds weg is). gisteren liep ik de kamer van mijn zoon binnen die aan het gamen was en tegelijkertijd via whatsapp aan het bellen met zijn vriendje, en ik hoorde hoe de stem van zijn vriendje heel schokkerig binnen kwam. ook een slechte verbinding volgens mij. 

en dit nadat ik 2 weken geleden 2 wifiversterkers heb aangesloten (ja, wél die gratis versie van jullie, die andere zijn me te duur) Ik word er helemaal wanhopig van. we wonen in een gewoon rijtjeshuis, we hebben maar 4 gezinsleden maar toch schijnt het onmogelijk te zijn ons van een goede internetverbinding te voorzien. oh ja, we hebben ook glasvezel…….

gr heidi

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor vraag aangemaakt

Waar staan de versterkers? En welke Experiabox heeft u?


Hallo Nick,

 

ben jij een medewerker van KPN of een klant van KPN?

de versterkers staan beneden in de kamer en eentje op zolder. we hebben een V10 modem.

inmiddels zijn de versterkers niet meer aangesloten.

Gisteren heb ik bijna een uur aan de telefoon gezeten met een medewerkster van KPN. Het bleek dat wij recent blijkbaar per ongeluk het eco knopje hadden ingedrukt op het modem. het was heel aannemelijk dat dat de problemen (in ieder geval op dit moment) veroorzaakte, maar eigenlijk is de wifi hier nog nooit echt goed geweest. maar goed. eco knopje weer uitgezet, voor de zekerheid alles nog weer gereset (zowel het modem als de versterkers) en toen moest het goed wezen. Dat leek ook zo te zijn. ik kon zonder problemen op zolder (tijdens het schoonmaken :)  ) 2 programma's kijken via de app van de NPO. toen ik later naar de eerste verdieping ging en daar nog weer een programma wilde opstarten lukte dat opeens niet meer en kreeg ik weer de melding: er lijkt geen verbinding te zijn met in het internet. Volgens mij was er verder wel verbinding maar de NPO app deed het dus niet meer en bijvoorbeeld een youtube filmpje kijken lukte ook niet meer. Dus ik dacht: meteen weer bellen. Ja, dat vond die nieuwe mevrouw bij KPN ook een prima idee. Nee, ze kon zo niet zien wat er mis was. weer een hele tijd aan de telefoon. stekkers uit de versterkers, proberen filmpjes op te starten….toen naar het modem.….even weer op de eco knop drukken…...en weg was ze. ze probeerde me nog terug te bellen maar het ging niet goed. het opnemen lukte niet. ze viel meteen weer weg. ik heb nog een tijd gewacht en toen met de mobiel van mijn man weer kpn gebeld. ik kreeg een jongeman aan de telefoon die kon zien wie mij aan de telefoon gehad had en dat ze nog weer had gebeld maar dat ze geen gehoor had gekregen. hij zou haar een mail sturen en dan zou ze weer terug bellen. nou, dus niet. Toen mijn zoon thuiskwam (tja, die zal toch echt huiswerk moeten maken en heeft daarvoor internet nodig) heeft hij de boel weer terug gebracht in de “oude” situatie. dus zonder de wifi versterkers. gelukkig werkt het nu dan weer een beetje, maar dus echt geen optimaal internet. dus als je denkt dat je ons kunt helpen: graag.

 

gr heidi


Zijn de versterkers wel met een kabel aangesloten op de experiabox of is het gedaan met draadloze verbindingsets?


met kabel. de gratis versterkers


Euhm... u drukte op de eco knop en toen viel de (vaste?) telefoon verbinding weg? Lees ik dat goed? 🤔 


ja, maar of dat met de eco knop te maken had, dat weet ik niet. hij viel vlak daarna weg maar dat kan ook toeval zijn…..


Maar het sowieso niet normaal. Gebeurt het bij andere telefoon gesprekken ook wel eens dat de verbinding weg valt. Of valt deze misschien weg als je de Experiabox iets beweegt?


Dag @heidi keijser. Van harte welkom hier. Het is natuurlijk heel frustrerend dat je WiFi steeds wegvalt. Ik begrijp dat je de WiFi Manager al hebt gedaan en je naar aanleiding hiervan 2 gratis Experia WiFi's hebt ontvangen. Maar je geeft aan dat je geen verbetering merkt. Kun je aangeven hoeveel en wat voor apparaten er zijn aangesloten in je netwerk? Hoe heb je de Experia WiFi's aangesloten en waar heb je die geplaatst?

Wil je verder eens een speedtest doen via zowel WiFi als de bekabelde verbinding? Doe die speedtest op een laptop of PC en zet op dat moment alle andere apparaten die gebruikmaken van internet tijdelijk uit. Sluit tevens openstaande downloadprogramma's af. Deel hier de resultaten van de speedtest als je die hebt uitgevoerd. 

Lees daarnaast dit topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi goed door en probeer de tips die worden gegeven. Als je geen verbetering merkt, laat mij dan weten wat je precies hebt geprobeerd en wat daarvan de uitkomst was.


dat heb ik allemaal al gedaan, maar ik kan het opnieuw doen. doe ik dan dit weekend want het kost weer veel tijd. van de vorige metingen heb ik printscreens gemaakt. de wifi versterkers waren toen nog aangesloten, maar de eco knop stond toen nog ingedrukt. 

beneden  ping 6, download 69.5, jitter 1 en upload 32.9

eerste verdieping ping 185, download 7.6, jitter 48 en upload 0.3

zolder ping 56, download 8.7, jitter 252 en upload 10.9

 

 

 


Ik snap dat het veel tijd kost en dat is natuurlijk even vervelend, maar het is wel belangrijk dat je die tests uitvoert. Nu lees ik dat je op de eerste verdieping ook maar 7.6Mbit/s meet mét Experia WiFi's. Heb je de WiFi Manager ook al eens opnieuw doorlopen? En zou je onderstaande vragen ook nog kunnen beantwoorden?

 

Kun je aangeven hoeveel en wat voor apparaten er zijn aangesloten in je netwerk? Hoe heb je de Experia WiFi's aangesloten en waar heb je die geplaatst?

(Lees daarnaast dit topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi goed door en probeer de tips die worden gegeven.) Als je geen verbetering merkt, laat mij dan weten wat je precies hebt geprobeerd en wat daarvan de uitkomst was.

 


Hallo @heidi keijser. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het nog gelukt om zaken te testen? En merk je verbetering? Als je nog hulp nodig hebt, lees ik het graag.


Reageer