Skip to main content

beste mensen.

deze week op het forum een vraag bekeken van een Mevrouw die hetzelfde probleem had als mij.

ze kreeg een smartphone van iemand en zette er een simkaart, daarna alleen maar problemen.

Ik heb hetzelfde probleem, kreeg een smartphone van iemand, kocht een prepaidkaartje in de winkel, overal deed de smartphone het, behalve hier thuis.

Kreeg geen wifi, alleen alles via internet, het geld vloog er vanaf als je er al naar keek.

Naar de KPN winkel gegaan en gevraagd of ik dat kaartje in een ander toestel kan zetten, hun antwoord was NEE.

Ik moest mijn modem maar resetten, dat gedaan.

Mijn eigen gsm werd gereset, maar die gsm met het prepaidkaartje niet.

Weer naar de KPN winkel gegaan gisteren.

Deze keer had ik iemand en die had helemaal geen tijd voor je, was ook kwaad.

Het enigste wat die zei, bel maar 0800-0402 voor ander netwerk en wachtwoord ( raar)

Ik heb dit gedaan en toen ik  zei  waarover het ging, werd er al opgehangen.

Niet gewend deze service van de KPN.

Ik heb de gsm gepakt, simkaartje eruit gehaald en kapot geknipt, zo kwaad waren we.

Gsm geef ik terug !!!

Nu is mijn vraag aan jullie.

Als ik een nieuwe gsm in de KPN winkel koop en ik zet mijn simkaartje over in die nieuwe gsm, dat gaat, vaker gedaan, maar….. nu wil ik een nieuwe prepaid simkaart, alweer , kopen voor mijn man en die in mijn oude Samsung wat ik nu heb, laten doen.

Gaat dit wel en krijgt mijn man dan ook weer Wifi zoals ik altijd heb gehad ?

 

Hopelijk weten jullie hier het antwoord op, want we zijn echt kwaad hoe alles gegaan is

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

@Positief blijven denken het is mij niet helemaal duidelijk wat u precies wil. Wifi heeft helemaal niets met een simkaart te maken. Zelfs zonder simkaart zou u wifi kunnen gebruiken.  Dus wat is/was het probleem?


volgens mij begrijpen jullie mijn vraag niet, maar dat doet de KPN helaas ook niet.

Mijn gsm met prepaidkaart gaat ondanks dat ik een wachtwoord heb ingevuld wat op mijn modem staat, verkeerd.

Heb ik dan een verkeerd netwerk ????

Is een netwerk van de KPN, dus wie doet iets verkeerds.

In iedere geval, was mijn vraag… als ik voor mijn man een nieuwe simkaart koop en dat in mijn gsm doet, gaat dat dan  ?


Mijn gsm met prepaidkaart gaat ondanks dat ik een wachtwoord heb ingevuld wat op mijn modem staat, verkeerd.

Begrijp ik hieruit dat die telefoon geen WiFi verbinding weet op te zetten met jouw Experia/KPN Box?

Wat is het merk en type van die telefoon?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Zet de instelling "mobiele gegevens" altijd uit als je een prepaidkaart gebruikt want anders is je beltegoed binnen no-time verdwenen als je geen WiFi verbinding hebt.

Zelfs zonder simkaart kan je een telefoon gebruiken op wifi.


volgens mij begrijpen jullie mijn vraag niet, maar dat doet de KPN helaas ook niet.

Mijn gsm met prepaidkaart gaat ondanks dat ik een wachtwoord heb ingevuld wat op mijn modem staat, verkeerd.

Heb ik dan een verkeerd netwerk ????

Is een netwerk van de KPN, dus wie doet iets verkeerds.

In iedere geval, was mijn vraag… als ik voor mijn man een nieuwe simkaart koop en dat in mijn gsm doet, gaat dat dan  ?

Het wachtwoord wat op het modem staat heeft niets met prepaid of simkaart te maken.

Het modem zend WiFi uit. Dit gebruikt u alleen thuis. Om hier verbinding mee te maken moet u een wachtwoord invoeren. Maar hier heeft u geen simkaart voor nodig. Deze zit wel in uw toestel misschien. Maar die heeft niets te maken met WiFi. 

Ook als de simkaart niet in het toestel zit zou verbinding maken met WiFi gewoon moeten lukken. Een laptop heeft toch ook geen simkaart? 


Beste Mensen,

ik heb op een gegeven moment de simkaart eruit gehaald en kapot geknipt.

 en idd kwam ik op het idee om de gsm van mijn man nog eens helemaal na te kijken.

Ik duwde erop en ineens kreeg ik verbinding ( dank jullie wel, jullie schrijven nu hetzelfde )

Ben daarop naar de KPN winkel gegaan en het verteld hoe het gegaan is.

Ze hebben me daar een nieuwe simkaart erin gedaan en of het goed is of niet. mijn man betaald 0,28 eurocent per minuut als hij belt vanuit thuis of het ziekenhuis.

Of dat klopt weet ik niet en dat wisten ze in de winkel ook niet.

Maar beter 0,28 eurocent per minuut dan binnen 3 minuten al het geld weg.

Het is alleen voor nood als iemand van ons weer in het ziekenhuis komt te liggen , ik zelf heb een abonnement.

Dank jullie wel voor het meedenken !!


Fijn om te horen dat het toch nog goed gekomen is met de wifi, @Positief blijven denken.

En wat betreft de kosten voor bellen. Op de Prepaid tarievenpagina van onze website vind je meer informatie over de tarieven en hoe je eventueel van tariefplan kunt wisselen.


Dank je wel !!!!