Skip to main content

Goede morgen, sinds vandaag problem met mijn IPad.  Laptop en mobile wel op wifi. Heb destijds wel het wacht woord van het modem veranderd maar dat is sinds gisteravond weer hersteld naar het origineel. Wat gaat er fout!

Groet 

Fenny 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hi @Fejarie, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Wat vervelend dat je op de iPad problemen ervaart met de wifi. Kun je toelichten welke problemen je precies ervaart? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding als je probeert verbinding te maken, of zie je het netwerk niet meer? Ook ben ik benieuwd wat je hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je het netwerk al eens verwijderd uit de lijst met netwerken en daarna opnieuw verbinding gemaakt? Ik hoor het graag van je!


Goedemorgen Ron,

Allereerst dank voor je reactie,

Wat ik allemaal gedaan heb om mijn IPad weer op de Wifi te krijgen;

1- router uit geschakeld en opnieuw gestart, meerdere keren.

2- nieuw wachtwoord aan gevraagd. 

3- gebruikersnaam “ pakt “ hij gewoon maar geeft dan aan dat het wachtwoord onjuist is of hij pakt 

    hem wel maar valt dan regelmatig weg.

Herstellingen heb ik ook meerdere malen gedaan maar het verandert dus niet,

Ben ook naar de KPN winkel geweest maar die konden niets voor mij doen. Daar kwam hij wel op de Wifi. Toen thuis dus ook even maar hield er dus al snel mee op!

Zou zomaar kunnen dat deze IPad op zijn laatste benen loopt ( IPad Air A1474) maar volgens de medewerker van KPN heeft dat niets te maken met internet/Wifi.

Dit Wifi probleem is sinds vorige week ontstaan toen heb ik een nieuwe laptop aangeschaft maar op de Laptop en mijn mobiel heb ik geen problemen.

Ik hoop dat ik je voldoende heb informatie heb gegeven.

Met een vriendelijke groet

Fejarie


Dank je wel voor de terugkoppeling. Als de wifi wel op jouw laptop en mobiel werkt, dan is de wifi zelf in orde. Het lijkt er dan op dat het probleem speelt op de iPad zelf. Daarom ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik deze pagina gevonden waar een aantal tips staan om de wifi problemen op een iPhone of iPad op te lossen. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Wat bedoel je met…

Heb destijds wel het wacht woord van het modem veranderd maar dat is sinds gisteravond weer hersteld naar het origineel.

...en heb je na dat herstel nog verbindjng met de iPad kunnen maken?

 

En wat bedoel je met…

2- nieuw wachtwoord aan gevraagd. 

 


Wat bedoel je met…

Heb destijds wel het wacht woord van het modem veranderd maar dat is sinds gisteravond weer hersteld naar het origineel.

...en heb je na dat herstel nog verbindjng met de iPad kunnen maken?

 

En wat bedoel je met…

2- nieuw wachtwoord aan gevraagd. 

 

Toen ik mijn router net had heb ik mijn wachtwoord veranderd. Tot vorige week geen enkel probleem alles “ deed”het! Toen dit probleem ontstond de router weer terug gezet op de fabrieksinstelling en nu dus dit probleem. 

Dank je wel voor de terugkoppeling. Als de wifi wel op jouw laptop en mobiel werkt, dan is de wifi zelf in orde. Het lijkt er dan op dat het probleem speelt op de iPad zelf. Daarom ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik deze pagina gevonden waar een aantal tips staan om de wifi problemen op een iPhone of iPad op te lossen. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!

Goedemorgen Ron,

Dank voor je reactie. 

Wat jij voorstelt had ik al gedaan en nog meer van dit soort artikelen.

Iemand dacht dat het ook aan de batterij zou kunnen liggen omdat die snel leeg loopt!? Wat ik je al zei; het is een “oudje”. Ik ben toch bang dat ik aan een nieuwe moet. Mocht ik aan een nieuwe batterij moeten zal ik een verhouding duur uit zijn lijkt mij zo!


Heb je naast de Experia Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Welk type Experia Box heb je?


Goede middag, ik heb geen andere toegangspunten. Ik heb een Experia V10 box. Een oudje dus maar heb niet het idee dat het daar aan ligt gezien dat de rest het wel doet!

Groet 


Oke duidelijk. Kun je nog vertellen welke iPad OS geïnstalleerd staat? Zou je ook kunnen controleren of het wachtwoord wat je gebruikt, de juiste is? Zo weten we in ieder geval zeker dat we met de juiste gegevens werken. Als je op de link klikt dan staat onder het kopje ‘Wachtwoord wifi netwerk’ uitgelegd hoe je het wachtwoord kunt achterhalen. Ik hoor graag van je!


Goedemorgen Ron.

Eerste vraag: Ik weet niet helemaal goed wat je bedoelt. Voor het geval dat: het is een Ipad air modelnr. A1474!

Wat de volgende vraag betreft, dat klopt allemaal. Juiste wachtwoord dus.

Hij ( Wifi) reageert namelijk wel op gebruikersnaam en wachtwoord maar valt daarna vrij snel weer weg, of geeft dus aan dat het wachtwoord niet goed is.

 


Eerste vraag: Ik weet niet helemaal goed wat je bedoelt.

Welke versie van iOS (iPadOS) staat op die iPad?


Dank je wel voor de toelichting. Je kunt de iPadOS achterhalen door naar ‘Instellingen’ te gaan en vervolgens te klikken op ‘Info'. Hier staat de softwareversie die op jouw iPad geïnstalleerd staat. Krijg je ook een foutmelding als de verbinding ineens wegvalt? Ik hoor het graag van je!

 

 


Goedenavond Ron, de software versie is 12.4.8.(16G201)

Als ik verbinding heb dan valt hij dus vrij snel weg (heel soms kan ik even wat doen) krijg soms een fout melding (als ik opnieuw inlog) dat het wachtwoord onjuist is maar dat klopt dus niet. Heel raar dus dat hij soms wel verbind.

Groet 


Dat is wel vreemd inderdaad. Als het apparaat aangeeft dat het ingevoerde wachtwoord onjuist is, dan is dit in veel gevallen ook zo. Als je zeker weet dat het wachtwoord wat je invoert, de juiste is (let hierbij ook op hoofd- en kleine letters) dan zou je nog kunnen proberen om het kanaal van de wifi aan te passen, wellicht staat het kanaal van de wifi ingesteld op een kanaal waar de iPad niet goed op werkt. Je kunt dit dan het beste wijzigen met een apparaat waarmee je wel verbinding kunt maken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn?


Goedemiddag Ron

Dank voor je reactie.

Kanaal van Wifi aanpassen durf ik eerlijk gezegd niet want de rest doet het gelukkig wel dus ligt het niet aan mijn wachtwoord.

Het vreemde is dus dat hij het af en toe wel doet dus accepteert hij het wachtwoord  wel!? Ik ben toch bang dat ik aan een nieuwe moet of misschien nieuwe batterij? maar dat zal hem wel niet meer waard zijn!


Als je het kanaal aanpast, dan heeft dit geen invloed op de wifiverbinding met de andere apparaten. Die blijft gewoon behouden. Ook ben ik verder op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing, mocht het kanaal aanpassen niet geholpen hebben. Zo ben ik op een supportpagina van Apple gekomen, hier staan ook een aantal handige tips op om problemen op te lossen. Laat je weten of deze tips het probleem hebben verholpen? Ik hoor het graag van je!


Dank je wel voor je reactie. Heb de controle uitgevoerd van het modem en hij geeft aan dat de ontvangst optimaal is. Ook de supporters van Apple geraadpleegd maar ook daar verloopt alles goed. Ook de WiFi punten in huis waren oké. Ben dus toch bang dat ik aan een nieuwe Ipad of tablet moet.

Blijf het wel vreemd vinden dat hij het af en toe wel doet maar tja daar heb ik niet zoveel aan. Ben bang dat we ( jij) alle mogelijkheden hebben bekeken.

Van jou kant : super bedankt ! Ik waardeer dit heel erg !


Heel graag gedaan! Ik kan verder ook niet echt een andere oplossing bedenken. Mocht ik nog wel ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten. Ik help je graag verder. :relaxed:


Reageer