Skip to main content

Deze week heeft KPN monteur nieuwe BOX 12 ge-installeerd omdat de Experiabox V8 niet meer goed werkte. Alles werkt goed. Heb een email van KPN ontvangen “storing opgelost” en een mededeling om het Wifiwachtwoord te wijzigen. Had het geprobeerd met behulp van de KPN service maar dat lukte niet. Komt dat omdat ik de BOX 12 niet heb gereset ?

@56AMoos Je kan inloggen op je box met 192.168.2.254.

Je gaat dan naar het wifi icoon en klikt hierop.

Bij je wifi instellingen / Security kan je daar je Wifiwachtwoord aanpassen.


Alvast bedankt voor de reactie. Ik had voordat ik mij aangemeld had op het forum, geprobeerd het wifiwachtwoord te wijzigen via de KPN service. Dan krijg je 4 figuurtjes naast elkaar en daar zat ook Box 12 bij. Daar ben ik mee verder gegaan en op gegeven moment kon ik de wifinaam en het wifiwachtwoord wijzigen. Maar toen ik mijn keuze  bevestigde, kwam er een “oeps” berichtje dat er iets fout was gegaan. En mijn vraag is nu: MOET ik eerste Box 12 resetten ?


@56AMoos Als jij nog je wachtwoord weet om in te loggen in Box12 hoef je je box niet te resetten.

Als je je inlog wachtwoord ook niet meer weet dan zul je dat wel moeten doen (15 sec. indrukken van reset gaatje aan de achterkant met puntig voorwerp) en het wachtwoord gebruiken wat op de sticker staat aan de achterkant van je box.

Let wel dit heeft niets te maken met het Wifiwachtwoord.

Het veranderen daarvan komt pas als je bent ingelogd.


Volgens mij heb ik geen inlog wachtwoord voor box 12. Gaat het over het Admin password ? En als het om dat Admin Password gaat hoef ik dan niet te resetten ? Ik ben echt 'n leek in deze dingen.


@56AMoos Als je dat niet weet dan denk ik dat het ook niet veranderd is.

Dan staat het admin wachtwoord gewoon op je box aan de achterkant op de sticker.

Als je er daar niet mee inkomt zou het kunnen zijn dat de monteur die alsnog verandert heeft.

Probeer het maar eens !!!

Levert dat niets op dan zou je je Box kunnen resetten met alle gevolgen van dien.

Aangezien U een leek bent zou ik dan zeggen blijf er van af omdat alles gewoon goed werkt.

Het wifiwachtwoord kan altijd nog verandert worden (met iemand die daar handig in is) als U dat zou willen maar hoeft niet persé aangezien dit ook geen gemakkelijke opgave is.


Dan laat ik het zoals het nu is, want dat lijkt me verstandiger. Ieder zijn vak. Ik had de raad van KPN willen opvolgen omdat in het emailbericht (na het vervangen van de oude Experiabox V8)  aanbevolen werd het wifiwachtwoord te wijzigen.
Heel hartelijk bedankt voor uw reactie.


@56AMoos Graag gedaan en een prettige avond !!!


En U ook alvast een fijn weekend.