Skip to main content

Op 20-7 eindelijk (al meerdere weken had ik last van wegvallen van het modem) kreeg ik de sms dan de update KPN Box 12 ook voor mijn postcode gebied in Leiden zou worden uitgerold. Na de update echter meer problemen als voorheen. Naast wegvallende modem, vaak niet kunnen openen van KPN opname modus en niet kunnen openen van Netflix. Nogal irritant met momenteel 2 kinderen in COVID quarantaine. 

Volgens de KPN website `Er zijn geen storingen of onderhoudswerkzaamheden in deze regio gevonden´. Klopt dus niet met de sms van de 20e en de huidige problemen. 

Al meerdere keren een complete reset, ook van de ontvangst apparatuur, incl. via de opening naast de netwerk voeding, maar dit geeft geen resultaat.

 

Gr

Hallo @Herald2 

 

Heb je de reset van de Box 12 op onderstaande manier gedaan, als je het reset knopje te kort indrukt werkt het niet (normaal moet je hem 7 à 10 seconden ingedrukt houden voor hij reset).

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


Dank, Werkt (vooralsnog ;)


Het `vooralsnog´ bleek te kloppen; ondanks 2 handmatige resets blijft het probleem vh wegvallen van de KPN box 12.


Jammer dat het maar even geholpen heeft.

Heb je alleen problemen met je TV ontvangst wat wegvalt of valt je hele internet uit?

Wat doen de lampjes op je modem tijdens zo'n uitval?

Heb je glasvezel, dan zou je het glasvezelmodem ook even 2 minuten van de stroom kunnen halen en weer aansluiten, soms verhelpt dat het probleem.

Zo niet dan kan je het beste even bellen met 0800-0402 tijdens zo'n uitval, dan kunnen ze bij de klantenservice gelijk meekijken.


Hoi @Herald2, welkom op ons forum!
Dat is balen! Ik kijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Kun je ook toelichten hoe je netwerk ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je deze aangesloten zitten?

*edit: ik ben ook wel benieuwd naar de vragen die GeSp hierboven stelt


Dank,

  1. ​​​​​​alles (internet en tv) valt dan uit, daar modem op dat moment volledig uitvalt en opnieuw gaat opstarten
  2. alle lampjes vd modem gaan dan uit, kort verschijnt het rode lampje en daarna begint het opnieuw opstarten vd modem
  3. geen glasvezel aansluiting
  4. zie (aangevuld) profiel
  5. 2 pcs, 1 tv, mobiel en een laptop. Verder geen devices

Bedankt voor je toelichting en gegevens @Herald2. Ik zie vanaf hier ook dat er iets niet helemaal goed lijkt met de lijn. Ik heb hier een ticket voor aangemaakt. Mijn collega's van de technische dienst nemen hierover nog contact met je op en kunnen een monteur aansturen als dat nodig is.

Laat ons vooral weten hoe het afloopt!


Technische dienst heeft contact met mij opgenomen. Leverde op dat er bij hen 20 modem onderbrekingen per dag op mijn account stonden geregistreerd. Vervolgens besloten tot het omruilen van de modem. Met de nieuwe, in de afgelopen 2 dagen, vooralsnog geen afschakel problemen gehad.


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling!