Skip to main content

Van kpn moest ik verplicht over naar glas.

Nu is de WiFi boven slecht en staat het basis station voor de vaste lijn in de schuur.

Mijn probleem niet zei de monteur en vertrok. 

Bovendien hapert het beeld van de tv soms. Erg leuk bij het voetballen.

Is dit gebruikelijk bij KPN?

Alle oplossingen kosten mij minimaal 100 euro. Dank je wel kan.

En dat na 52 klant zijn.

Grrrr

Zit de schuur aan uw huis vast? Loopt er een kabel naar de tv in de woonkamer? Gebruikt u daar de tv ontvanger van KPN? 


Hallo @ArthurH267 waarom staat het basisstation van de vaste telefoonlijn in de schuur? Staat/hangt daar het modem soms?

Wifi kent geen verschil tussen koper en glas, dus dat zou niet uit mogen maken.

Het kan wel uitmaken als het modem verplaatst is.

 


Beste Nick83 en Jand,

Inderdaad, de meterkast is in de schuur en die zit aan het huis vast. Daar staat nu het modem en dus de telefoon. En er is inderdaad geen kabel naar de woonkamer. Dat had ik vooraf gemeld, maar de monteur wist nergens van.

Het modem is verplaatst en daardoor verderweg van mijn werkamer boven. De mobiele telefoons gebruiken boven nu 4G.

 


Dat is natuurlijk onacceptabel. Er moet gewoon een kabel komen. De monteur had die moeten leggen. En of die monteur daar wel of niet vanaf wist doet heel niet terzake. 

Ik ken de situatie natuurlijk niet. Misschien is het heel moeilijk om een kabel te leggen. Maar er moet wat gebeuren lijkt me.


@ArthurH267 . Wat jammer dat dit zo verloopt.  Heeft die monteur letterlijk gezegd: “Mijn probleem niet” ? Want dat vind ik vrij abnormaal.

Als er een kabel gelegd moet worden. Kan dat dan relatief eenvoudig? Zonder te boren of door kruipruimtes te moeten? 


@Erwin,

Niet helemaal letterlijk. Meer iets van “Voor de wifi komen wij niet, wij zetten alleen de lijn om”.

Dat er een kabel gelegd moest worden was de reden dat ik niet naar glas wilde. Dat heb ik ruim vooraf in een mail aangegeven. Geen reactie ontvangen. De monteur wist het ook niet.

Er moet wel geboord worden voor een kabel en het moet ook door de kruipruimte. Bovendien is er in de woonkamer geen goede/natuurlijke plek om boven te komen, of ik moet een kast verplaatsen. Dat heeft ook te maken met de dikte van de fundering.

Ik heb het helpnummer van KPN gebeld en daar wordt gezegd dat ze niets voor me kunnen doen.

Gisteren voor een vergadering op de trap gezeten omdat daar de wifi wel te doen was.

Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN. 

Hoop dat er een oplossing komt.


Ik vrees dat we dan wel jouw hulp hierbij nodig hebben.  Zo te lezen is boren geen eenvoudig klusje.  Onze monteurs gaan niet maar zo in een kruipruimte.  Arbo wet. 

Kan jij ook voorboren?  Alvast de route uitstippelen van de kabel? Want dan kan ik wel een monteur aansturen. 

 


Beste 

Erwin_

Rank

 

Erwin_

Het gezicht van jouw Avatar pst mij wel op dit moment.

KPN dwingt mij over te gaan naar glas, anders wordt ik afgesloten.

Ik waarschuw voor de gevolgen.

KPN (Roamler) laat een verkeerde installatie achter.

En dan verwacht KPN dat ik (73) onder de grond ga kruipen en een gat ga boren op een ongewenste plek in mijn huiskamer?

KPN wil duidelijk van mij af. Na 45 jaar klant bij KPN maak ik nu tevreden (illegaal) gebruik van de Ziggo wifi van de buren.

Wist je overigens dat KPN zelf een prima oplossing heeft voor deze situatie? De superwifi van KPN.

 


Ik ken natuurlijk jouw exacte situatie niet.  Dus ik kan moeilijk beoordelen wat er nou wel of niet mogelijk is. 

We kunnen natuurlijk geen ijzer met handen breken. Als het arbo technisch niet mogelijk is voor onze monteurs om een kabel te trekken houdt dát op. 

De superwifi kan een oplossing zijn maar ook die is niet zaligmakend als het hoofdsignaal (wat van de experiabox komt) niet goed bereikbaar is. 

Ik ga even achter de schermen navragen wat voor mogelijkheden we hebben. Ik kom er zsm op terug. 


Wist je overigens dat KPN zelf een prima oplossing heeft voor deze situatie? De superwifi van KPN.

Dat is zeker geen "prima oplossing"...


Graag, zou blij zijn met een oplossing


Wat we kunnen doen is dat ik een nieuwe servicemonteur voor jou ga inplannen. Even de situatie opnieuw bekijken en misschien weet deze monteur een praktische oplossing waar iedereen mee kan leven.

We kunnen geen ijzer met handen breken , zoals ik al eerder aangaf. Wat niet kan, kan niet. Hou daar rekening mee. We willen alleen wel graag meedenken en samen een oplossing zoeken.

 

Nog even over die ‘verplichte’ overgang. KPN verplicht jou tot niets. Wat we wel doen is ons netwerk vernieuwen zodat het stabiel/sneller en toekomstbestendig wordt.  Koper gaat er uit in heel Nederland.  Hoe dan ook.

Als jij écht niet van glasvezel gediend bent, zit er weinig anders op dan KPN vaarwel te zeggen.  Uiteraard hoop ik dat het niet zo ver komt en dat we er samen uitkomen. 

 

Zal ik die monteur voor jou regelen?

 


@Erwin_ 

Heel graag. Hopelijk ziet de monteur wat er nodig is.

Op maandagmiddag en dinsdagmorgen ben ik meestal niet beschikbaar.


@ArthurH267 : Oh, ik heb jouw gegevens nog helemaal niet. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan ga ik die monteur inboeken., 


Gedaan!


@ArthurH267  Ik heb de monteur nu op 28-12 staan. Tussen 8:00 en 12:00

Mocht dit niet uitkomen, laat het even weten. Dan plan ik 'm later. 


Dank, kwam toevallig niet uit, heb zelf de tijd gewijzigd.


Ah, ik zie het. Super!  Hopelijk komen jullie er samen uit!