Skip to main content

Hoi,

sinds dinsdag 9 november ondervind ik problemen met mijn VPN-verbinding naar mijn werk in België. Er is nog nauwelijks te werken, de snelheid is vreselijk traag.

Ik heb reboot glasvezelmodem, experia box en zelf resets gedaan.
Het probleem doet zich voor zowel bekabeld als draadloos.

Ik heb via een hotspot met verschillende mobiele providers getest en daar doet het probleem zich niet voor, tenzij ik met het mobiele netwerk van KPN verbind.

Ik heb 2x telefonisch contact genomen met de helpdesk en buiten een swap van een modem (geen oplossing trouwens), blijken ze mij niet te willen helpen. Ze wimpelen het af met melding dat het niet bij hun kan liggen én dat hun ondersteuning enkel maar gaat tot een werkende internetverbinding…
Ik kan wel verder geholpen worden door mij te abonneren op een IT-helpdesk. Dit vond ik heel grof daar alles er op wijst dat het probleem niet bij mij of mijn werkgever ligt.

Bij mij vraag of ze naar een 2nde lijn kunnen sturen krijg ik tot mijn verbazing te horen dat deze niet bij hun bestaat… Wat me raar lijkt, geen mogelijkheid om escalaties op te starten.

Ik heb nu op verschillende toestellen een TRACERT laten lopen naar verschillende Belgische servers, en meteen na de 2de hop, krijg ik enkel nog maar Request Timed out-meldingen, dus het lijkt mij op KPN-netwerk al meteen fout te lopen.

Heeft iemand van jullie een idee of ik dit op 1 of andere manier kan escaleren? Buiten het opzeggen van mijn contract en naar een andere provider gaan, zie ik nu eigenlijk geen oplossing mogelijk. 

Dus het werkt wel, maar heel traag? Ook op 4G van KPN? 

Misschien ligt dit aan ipv6? Welk modem heeft u van KPN? Kunt u daarop ipv6 uit zetten?


Ik heb nu op verschillende toestellen een TRACERT laten lopen naar verschillende Belgische servers, en meteen na de 2de hop, krijg ik enkel nog maar Request Timed out-meldingen, dus het lijkt mij op KPN-netwerk al meteen fout te lopen.

Plaats hier eens een screenshot van zo'n tracert.

Welke Belgische servers heb je geprobeerd?


Dus het werkt wel, maar heel traag? Ook op 4G van KPN? 

Misschien ligt dit aan ipv6? Welk modem heeft u van KPN? Kunt u daarop ipv6 uit zetten?

Ik had een box 10, deze is nu vervangen geweest door de KPN Box 12.  Ik zal deze avond kijken of ik het kan uitzetten.

 

Ik heb nu op verschillende toestellen een TRACERT laten lopen naar verschillende Belgische servers, en meteen na de 2de hop, krijg ik enkel nog maar Request Timed out-meldingen, dus het lijkt mij op KPN-netwerk al meteen fout te lopen.

Plaats hier eens een screenshot van zo'n tracert.

Welke Belgische servers heb je geprobeerd?

Ik zal deze avond proberen screenshot te maken. Ben momenteel werkende via een hotspot, dus geen tijd om dingen effectief aan te passen nu.

Dank jullie alvast om mee te denken.


Waarom de v10 vervangen? En .. toen begonnen de problemen? Bij de v10 werkte het goed, bij de 12 niet meer?


Waarom de v10 vervangen? En .. toen begonnen de problemen? Bij de v10 werkte het goed, bij de 12 niet meer?

Problemen waren er ook met de V10, bij de V12 zijn de problemen er ook gewoon nog.


Is de tracert.

 

Heb de ipv6 uitgeschakeld in instellingen v12, maar geen verschil op te merken.


De traceroute die u hier laat zien is via 4G? Klopt dat? Want ... normaal gesproken zou de eerste hop de KPN Box moeten zijn. 192.168.2.254 dus. Volgens mij... en die mis ik.


Deze is effectie op de wifi van de v12, niet via de 4g van de hotspot. Vpn van werk was hier wel verbonden.


Deze is effectie op de wifi van de v12, niet via de 4g van de hotspot. Vpn van werk was hier wel verbonden.

Dan heeft zo'n traceroute geen zin. 

VPN werkt dus wel? Maar het is traag?


Gaat enorm traag inderdaad. 


Wat is het IP adres of domein van de server van jouw werk waarmee je die VPN verbinding opzet?


Daar kan ik niet zo direct een antwoord op geven.


Daar kan ik niet zo direct een antwoord op geven.

Doe dan eens een ping en tracert naar dat IP adres of domein, zonder dat er een VPN verbinding actief is.

Krijg je daarop wel response en hoe snel is die response?


Ondertussen is het terug stabiel. Heb met provider in België contact genomen via werkgever, oorzaak zou volgens hun effectief aan verbinding tussen KPN en buitenlandse provider gelegen hebben.


Ondertussen is het terug stabiel. Heb met provider in België contact genomen via werkgever, oorzaak zou volgens hun effectief aan verbinding tussen KPN en buitenlandse provider gelegen hebben.

Goed om te horen, fijn dat 't nu stabiel werkt. Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, laat het gerust hier weten.