Skip to main content

om mijn wifi-signaal op zolder te versterken heb ik daar een tp link neergezet (gisteren). ik heb door mijn hele huis bedraad internet, heb vanuit de meterkast beneden mijn modem via een switch naar zolder geschakeld en daar tp link in UTP geprikt. tp link op zolder als access point ingesteld met dezelfde naam en pass als mijn ‘gewone’ wifi beneden. 

Daarna geen wifi-ontvangst meer beneden op mijn laptop. Drivers geupdate, DNS geflusht, na een half uur op verschillende fora laptop weer toegang tot internet (ik had eerst foutmelding: geen internet, beveiligd).

Vandaag doet de telefoon van mijn vrouw het niet meer op de wifi (wel op mobiele gegevens). Foutmelding: unreachable. En bepaalde apps (ING, NOS) laden niet. Flush DNS al gedaan. Netwerk vergeten en opnieuw aanmelden al gedaan. modem opnieuw opstarten al gedaan.

Mogelijk is bovenstaand verhaal een beetje onduidelijk en kloppen de termen niet, maar ik hoop dat iemand op het forum kan helpen.

bvd jan en wendy

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Verschillende netwerknamen aanhouden. Ik denk dat da verstandig is. Dus verander in de TP-Link de SSID naar wat anders.


Ik zou die tp link niet hetzelfde ssid geven. Je zal altijd opnieuw verbinding moeten maken. De kans is groot dat je appartuur niet verbind met het juiste punt en dus blijft hangen op het verkeerde wifi punt. Je hebt namelijk niet één groot WiFi netwerk gecreëerd.  Dat kan wel met de zgn super wifi's of een soortgelijk systeem. 


dank u, daar ga ik mee starten


ik word helemaal gek

nu kan ik de tp link niet meer benaderen, niet via website, ook niet via ‘directe’ ip-adressen

alles op zolder losmaken helpt ook niet, het probleem blijft hetzelfde


Is die kabel naar boven wel goed? Als je daar een normale pc of laptop aan koppelt, heeft die dan internet? En een 1000 mbit verbinding? 


Hallo @Jan en Wendy geeft de TP-Link een fabrieks-reset en installeer e.e.a opnieuw, echter zonder de SSID's op de TP-link te wijzigen.

Succes.

 


het is gelukt heel erg bedankt

 


reset fabrieksinstellingen deed de truc