Skip to main content

Goedemiddag 

 

Ook ik heb na vorige week een stroomstoring te hebben gehad problemen met de experia versterkers.

Ik kan de eerste koppelen met het modem (V10), en als ik dan de anderen probeer te koppelen die boven staat ( gelust via mijn TV kastje) springt de WiFi weg. Dan is het hele WiFi signaal niet meer te vinden. Heb alles al een reset gegeven ! Maar het werkt niet meer. Hopelijk is er een oplossing voor. Had al gebeld, maar krijg hetzelfde verhaal te horen ! Alles resestten en opnieuw proberen. Heb meer dan 10x geprobeerd ! Graag een oplossing. 

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op het forum @Frits Freijmuth!

Jammer dat je Experia Wifi het niet helemaal goed meer doen na de stroomstoring :slight_frown: Werkt de wifi van de V10 wel goed zonder dat ze aan zijn gesloten? En hoe gaat het als die eerste aan is gesloten? Is de wifi daarvan wél goed, totdat je de volgende aansluit? 

Als de wifi van de V10 én de wifi met 1 aangesloten Experia Wifi wel goed zijn, lijkt het mij dat de V10 en die specifieke Experia Wifi helemaal in orde zijn. Zou je eens willen kijken wat er gebeurt als je een andere Experia Wifi als eerste aansluit op de V10? Als er 1 stuk is, zal dat volgens mij vrij snel duidelijk zijn.

Ik hoor graag je bevindingen zodat ik weet hoe ik je hier het best verder mee kan helpen!

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Beste Maja dank je voor je welkom ! 

 

Je hebt gelijk als ik via de app de eerste versterker aanmeld, dan is de WiFi goed. Neemt ook het signaal over van de V10. Als ik dan probeer de 2e aan te sluiten valt het het complete WiFi signaal weg. Heb hetzelfde als ik de versterkers omdraai. Dus de ene boven proberen te installeren en vice versa. Ik baal er echt van ! Voor de stroomstoring had ik een top WiFi signaal. Zelfs diep achter in de tuin…

 

Zonder versterkers heb ik wel WiFi maar totaal niet sterk. Zelfs op de slaapkamers boven op de eerste verdieping is het tussen de 20 en 28 mbit. 

 

Hoor graag of er een oplossing is. 


Ok duidelijk, dan lijken de Experia Wifi het beide dus wél goed te doen, maar gaat ergens anders iets niet goed :thinking:

Je geeft aan dat je die van boven hebt gelust via je tv=ontvanger, hoe zit dat precies? Loopt er een kabel van de V10 naar boven toe waar een switch/router op aan is gesloten? Of gaat die kabel naar de Experia Wifi en is daar de tv-ontvanger weer op aangesloten?

Zou je kunnen testen of het wel goed gaat als je die 2e Experia Wifi -tijdelijk- beneden rechtstreeks op een andere poort van de V10 aansluit? Dat zegt ons of er onderweg naar boven wellicht iets mis gaat!

 


Ja het heeft altijd gewerkt met het doorlussen. Er komt idd een kabel direct van het modem naar boven. Die gaat in de versterker en deze gaat weer terug naar het tv kastje. Ik ga dat andere even proberen vanavond. 

Had alles van de stroom afgehaald na de stroomstoring om niet die piek van de stroom door alle apparatuur te krijgen. Maar ik ben bang dat dat al gebeurd is op het moment dat de stroom uitviel. Er schijnt toen teveel voltage afgegeven te zijn waardoor heel Hoofddorp zonder stroom zat.


Beste Maja 

 

Nu werkt het helemaal niet meer. Op het moment dat ik de eerste experia versterker aansluit(dus via de thuisapp) gaat het lampje op het modem van het WiFi signaal uit, dus dat is goed. Alleen is dan het complete signaal weg ! Op de experia versterker branden dan 2 lampjes de eerste groene en de 2e blauw, dus dat zou ook goed moeten zijn. Alleen is er geen WiFi meer te vinden, tenminste niet mijn eigen signaal. Hij pakt de hele buurt maar het eigen signaal vind hij niet. Ik kan ook niet in de versterker inloggen om te kijken welke signalen hij pakt, want zodra hij aangaat is er geen WiFi meer. Ben het wel een beetje kwijt op dit moment. Help??

 

Met vriendelijke groet Frits 


Poeh, dan was dat ook een pittige storing dus :scream:

Op dit moment ben ik er nog niet helemaal zeker van of dit probleem bij de Experia Wifi ligt, of bij de V10, of misschien wel bij beide :wink: Om te beginnen heb ik nu 2 nieuwe Experia Wifi verzonden, die kan je vanaf morgenmiddag afhalen bij Primera Sanders Skagerhof, als het goed is heb je een sms ontvangen met meer info hier over.

Laat je weten hoe het gaat, als je die nieuwe aangesloten hebt?


Beste Maja ik ga het morgen meteen proberen. 

Dank je wel alvast voor je hulp. Laat het meteen weten als het weer werkt of niet 

 

Met vriendelijke groet 

Frits 


Helemaal prima, ik hoop uiteraard dat ik goed heb gegokt en dat alléén de Experia Wifi defect zijn, dan zou alles weer moeten werken met de nieuwe!


Op het moment dat ik de eerste experia versterker aansluit(dus via de thuisapp) gaat het lampje op het modem van het WiFi signaal uit, dus dat is goed. Alleen is dan het complete signaal weg ! Op de experia versterker branden dan 2 lampjes de eerste groene en de 2e blauw, dus dat zou ook goed moeten zijn. Alleen is er geen WiFi meer te vinden, tenminste niet mijn eigen signaal. Hij pakt de hele buurt maar het eigen signaal vind hij niet. Ik kan ook niet in de versterker inloggen om te kijken welke signalen hij pakt, want zodra hij aangaat is er geen WiFi meer.

Dat doe je dan vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan lukt het waarschijnlijk wel.

http://192.168.2.150


Beste Maja 

 

 

Waarschijnlijk was er toch 1 van de versterkers kapot. Heb nu de nieuwe geplaatst en het werkt weer als vanouds! 

Dus ontzettend bedankt voor je hulp!

Ben weer helemaal tevreden. ( Kids helemaal hahaha)

 

Met vriendelijke groet 

 

Frits Freijmuth 


Beste Maja 

 

Toch iets te enthousiast, het werkte 2 minuten. Ook hier lijkt het te werken. Versterker neemt het signaal over, lampjes branden zo als het hoort. Maar daarna is het complete Wi-Fi signaal weg.…

 

Instellen van de eerste Versterker beneden ging zonder problemen, 2e boven ook. Maar daarna geeft de app aan dat het 8 minuten bezig om alles te updaten. Na 6 minuten is het complete signaal weg. 

Ik geef het op !


Beste Maja 

 

Toch iets te enthousiast, het werkte 2 minuten. Ook hier lijkt het te werken. Versterker neemt het signaal over, lampjes branden zo als het hoort. Maar daarna is het complete Wi-Fi signaal weg.…

 

Instellen van de eerste Versterker beneden ging zonder problemen, 2e boven ook. Maar daarna geeft de app aan dat het 8 minuten bezig om alles te updaten. Na 6 minuten is het complete signaal weg. 

Ik geef het op !

Oh ja en nog iets aparts wat er nu gebeurt is dat als ik de de televisie uit doe dan blijven zowel beneden als boven de groene getallen op het kastje van de tv branden terwijl het lampje bovenop rood word. Het was mij nog niet opgevallen, maar werd hier vakkundig opgewezen door mijn kinderen !


Ai, toch geen blije kinderen dus :slight_frown:
Dan heb ik blijkbaar verkeerd gegokt en moet het euvel ergens anders worden gezocht, ik ga kijken of het me zelf lukt om een nieuwe Experia Box te verzenden en als dat niet het geval is, schakel ik een collega van de logistieke afdeling in!

 Aangezien je tv-ontvangers ook van slag lijken te zijn, wil ik voorstellen om ze een ‘frisse start’ te geven. Zou je me willen laten weten of het daarna ‘normaal’ gaat met het stand-by zetten?

 


Ja dat ga ik zeker proberen. Ga vanmiddag nogmaals 1x proberen om het modem ook te resetten.  Nogmaals vanaf 0 opbouwen en hopen dat het werkt. 

 

Laat het zo spoedig mogelijk weten.

 

 


Ah, dan wacht ik dat nog even af! Hopelijk zet het dit keer wel zoden aan de dijk en functioneert alles weer normaal :fingers_crossed_tone2:


Maja

 

Het gaat echt niet ! Als ik de eerste versterker inschakel via de app geeft hij het volgende aan ( WiFi valt dus weg en kan alleen de eerste versterker zien) dat hij de Arcadyan kan zien dat is dus die versterker. Het juiste signaal van het modem word dus niet overgeschreven. 

Ook als ik de thuisapp probeer over te slaan werkt het niet. Terwijl ik de vorige versterkers zo geplaatst had. Ze namen alles over. 

 

ik weet het echt even niet meer. 

met vriendelijke groet Frits Freijmuth 

 


Beste Maja

 

Wat zou je nu nog adviseren ?

 

Met vriendelijke groet 

Frits Freijmuth 


Dan is het nu tijd om de Experia Box te vervangen, aangezien het overnemen van de wifi gewoon echt niet goed gaat en de versterkers uitgesloten zijn!

Het is me gelukkig zelf gelukt om de omruiling in gang te zetten, je hebt hier als het goed is weer een sms over ontvangen. Laat je weten hoe hat gaat als je hem aan hebt gesloten?

 


Ik zag net het bericht voorbij komen idd. Ik denk zelf inmiddels ook dat het aan de box zelf ligt. WiFi valt inmiddels vanzelf uit soms op de box. Ik kan hem vanaf morgen halen zag ik, laat je ook zeker weten of alles weer werkt.

 

Dank je voor de hulp tot nu toe !

 

Met vriendelijke groet 

Frits Freijmuth 


Ah, als het hele wifi gedeelte het nu zelfs af laat weten, geeft dat wel aan dat de Experia Box een flinke opdonder gehad zal hebben door de stroomstoring. Ik heb dan ook wel goede hoop dat de problemen met de nieuwe Experia Box verleden tijd zullen zijn!

Hoe gaat het nu trouwens met je tv-ontvangers? Heb je die al een frisse start gegeven en zo ja, doen ze nu weer ‘normaal’?


Ja deze functioneren weer normaal gelukkig. 

 

Nu hopen dat alles na morgen weer normaal functioneert. 

 

Nogmaals dank je voor je hulp

 


Beste Maja

 

Je zou denken alles nieuw ! Zou moeten werken! Er hebben zelfs 3 vrienden van mij naar gekeken, die best wel wat verstand er van hebben maar zelfs die komen er niet uit. Ik geef het echt op. Ik laat we een monteur op mijn kosten komen om het uit te zoeken. 

 

Heb precies hetzelfde verhaal weer. Het lijkt er op dat de eerste versterker niet het signaal overneemt. WiFi valt weg en hij vraagt dan of ik het wachtwoord wil invoeren, maar er is geen wachtwoord wat werkt. 

 

Moet ik daar zelf voor bellen, of is er een korter lijntje ?

Met vriendelijke( maar sombere) groet

 

Frits Freijmuth 


Oh ja en nog iets aparts wat er nu gebeurt is dat als ik de de televisie uit doe dan blijven zowel beneden als boven de groene getallen op het kastje van de tv branden terwijl het lampje bovenop rood word. Het was mij nog niet opgevallen, maar werd hier vakkundig opgewezen door mijn kinderen !

Dit is een bekende bug, er zijn meer mensen die hier last van hebben, heeft niets met de stroomstoring te maken.


Op het moment dat ik de eerste experia versterker aansluit(dus via de thuisapp) gaat het lampje op het modem van het WiFi signaal uit, dus dat is goed. Alleen is dan het complete signaal weg ! Op de experia versterker branden dan 2 lampjes de eerste groene en de 2e blauw, dus dat zou ook goed moeten zijn. Alleen is er geen WiFi meer te vinden, tenminste niet mijn eigen signaal. Hij pakt de hele buurt maar het eigen signaal vind hij niet. Ik kan ook niet in de versterker inloggen om te kijken welke signalen hij pakt, want zodra hij aangaat is er geen WiFi meer.

Dat doe je dan vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan lukt het waarschijnlijk wel.

http://192.168.2.150

Heeft u dit al gedaan? Want hier lijkt u niet op gereageerd te hebben...


Op het moment dat ik de eerste experia versterker aansluit(dus via de thuisapp) gaat het lampje op het modem van het WiFi signaal uit, dus dat is goed. Alleen is dan het complete signaal weg ! Op de experia versterker branden dan 2 lampjes de eerste groene en de 2e blauw, dus dat zou ook goed moeten zijn. Alleen is er geen WiFi meer te vinden, tenminste niet mijn eigen signaal. Hij pakt de hele buurt maar het eigen signaal vind hij niet. Ik kan ook niet in de versterker inloggen om te kijken welke signalen hij pakt, want zodra hij aangaat is er geen WiFi meer.

Dat doe je dan vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan lukt het waarschijnlijk wel.

http://192.168.2.150

Heeft u dit al gedaan? Want hier lijkt u niet op gereageerd te hebben...

Sorry ik zal dit nog eens proberen. 

Had dit idd nog niet gedaan