Skip to main content

Goedemiddag 

 

Ook ik heb na vorige week een stroomstoring te hebben gehad problemen met de experia versterkers.

Ik kan de eerste koppelen met het modem (V10), en als ik dan de anderen probeer te koppelen die boven staat ( gelust via mijn TV kastje) springt de WiFi weg. Dan is het hele WiFi signaal niet meer te vinden. Heb alles al een reset gegeven ! Maar het werkt niet meer. Hopelijk is er een oplossing voor. Had al gebeld, maar krijg hetzelfde verhaal te horen ! Alles resestten en opnieuw proberen. Heb meer dan 10x geprobeerd ! Graag een oplossing. 

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Oh ja en nog iets aparts wat er nu gebeurt is dat als ik de de televisie uit doe dan blijven zowel beneden als boven de groene getallen op het kastje van de tv branden terwijl het lampje bovenop rood word. Het was mij nog niet opgevallen, maar werd hier vakkundig opgewezen door mijn kinderen !

Dit is een bekende bug, er zijn meer mensen die hier last van hebben, heeft niets met de stroomstoring te maken.

Apart had hier nooit last van tot de stroomstoring! 


Ik moet bekennen dat ik me blind heb gestaard op de stroomstoring en even heb gemist dat je het inloggen niet bekabeld hebt geprobeerd, scherp @Nick83! Lukt het bekabeld wel en is het nu weer in orde met de wifi?


Hallelujah 

 

Modem gereset nogmaals en alles werkt als vanouds. Weer een tevreden klant.

 

Dank jullie wel voor alle moeite.

Met vriendelijke groet


Helemaal top, de aanhouder wint! :muscle_tone2::smiley:


Goedenacht inmiddels,

 

ik ben ondertussen al meer dan 4 uur aan stoeien met volgens mij hetzelfde probleem. Frits, hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? 
 

Mijn situatie was dat mijn modem met 2 versterkers werkten. Ik wilde een derde versterker toevoegen, dat ging volgens mij niet helemaal goed en heb ik de boel moeten resetten. 
nu krijg ik geen enkele versterker meer gekoppeld.

 

modem al meerdere keren gereset (via kpn, via 192.168.2.254 adres, knopje achterop), maar niets lijkt te helpen. Valt me trouwens ook op dat die mij gewijzigde WiFi naam en wachtwoord ondanks de verschillende resets blijft onthouden.

 

ik weet ook even niet meer waar ik het zoeken moet.

 

hopelijk hebben jullie de gouden tip.

 

mvg, Arjan


Beste Arjan

Probeer de versterker eens rechtstreeks aan een laptop te verbinden. 

Hierin kon ik de naam veranderen, waardoor het opeens werkte. 

 

 

 


Beste Fritsfrats,

 

Hartelijk dank voor jouw verlossende antwoord, de versterkers doen het weer!

Voor degene die hetzelfde probleem ondervind, ik heb het volgende gedaan.

 

  • Modem is operationeel en werkt. Met mijn toebedeelde netwerknaam.
  • Versterkers kon ik keer op keer niet via de KPN app koppelen.
  • Alle versterkers heb ik ge-reset.
  • Daarna heb ik de Experia hoofdversterker middels de APP gekoppeld.
  • Direct aansluitend 2 andere Experia Versterkers gekoppeld.
  • Dat eenmaal gedaan begint de APP met een update van ca. 8min.
  • Daarna bleef de APP maar hangen op ‘netwerk gegevens ophalen’, zonder verder resultaat.
  • Hier komt dus de door Fritsfrats genoemde oplossing om in de loggen op de hoofdversterker.
  • Ik heb een laptop met UTP kabel op de hoofdversterker aangesloten.
  • Via webbrowser de aangesloten hoofdversterker benaderd middels adres: 192.168.2.150.
  • Inlog is standaard Admin → Wachtwoord staat onderop bij ‘Web password’
  • Eenmaal ingelogd heb ik bij het tabblad ‘Instellingen’ mijn Netwerk naam/SSID terug hersteld naar mijn oorspronkelijk toebedeelde netwerknaam.
  • En voila, ineens werkt alles weer.

 

 


Jij bedankt voor je heldere stapsgewijze uitleg @Arjan026 :smiley::ok_hand_tone2: