Skip to main content
Beantwoord

Procedure omruilen experiabox erg klantonvriendelijk - waarom?

  • January 20, 2021
  • 3 reacties
  • 104 keer bekeken

Omdat het oude modem (V8) volgens de KPN-installateur niet meer optimaal was werd aangegeven dat ik een nieuwe moet bestellen.
Dit heb ik gedaan. Kreeg ook bericht van de aankomst van het pakket bij een PostNL-punt.
Daar wilde ik het modem afhalen. Toen bleek echter dat ik deze pas mee kreeg als ik op hetzelfde moment de oude kwam inleveren. Dit is natuurlijk niet echt klantvriendelijk!

Betekent immers dat ik eerst het oude moet verwijderen en dat daarmee ook alle verbindingen vervallen. Dan pas later de nieuwe kan installeren,.

Logischer is het natuurlijk om de nieuwe mee te kunnen nemen en dan thuis de oude te vervangen. Deze laatste kan dan in een doos weer bij een PostNL-punt worden ingeleverd.
Vanwaar deze klantonvriendelijke procedure?

Beste antwoord door jimny

Dat is het beleid van KPN  om het zo te regelen omdat men er vanuit gaat dat het modem wordt vervangen omdat het oude modem defect is wat wel een logische gedachte is van KPN lijkt mij

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 20, 2021

Dat is het beleid van KPN  om het zo te regelen omdat men er vanuit gaat dat het modem wordt vervangen omdat het oude modem defect is wat wel een logische gedachte is van KPN lijkt mij


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2021

Dat is toch juist klantvriendelijk lijkt me. Hoef je maar één keer naar het postnl punt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Normaal gesproken word een modem pas omgeruild als die kapot is. Als die niets meer doet. En dan is er dus geen enkele reden om dat ding thuis te houden. Dan kan je hem net zo goed gelijk meenemen en omruilen op het post nl punt.