Skip to main content

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De wijkcentrale waar ik op aangesloten zit is vorige week geupgrade. Ik moet volgens fourstack 100mbit kunnen halen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het profiel in mijn Exp. Box v9 zich aanpast? Hij blijft op 8b staan namelijk.

 

Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 0 hrs: 36 min: 47 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5435/27849 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5472/28194 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 8.9/21.8 dB
Output Power (Up/Down) 8/18.5 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 70/77 symbols
FEC (Up/Down) 22146/26
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 8b

Dat u wijkcentrale geupgrade is betekent niet dat u verbinding automatisch omhoog gaat.

Ik zie aan de modem uitdraai dat u een VDSL verbinding heeft, die kunnen maximaal 50 Mb/s down aan (als je dichtbij genoeg de centrale zit).

 

Ik vermoed dan ook dat u eerst u verbinding moet verhogen alvorens u een ander type lijn krijgt die mogelijk meer aankan. Al kan er ook een andere situatie zijn.

 

kunt u misschien een screenshot van de fourstack (zonder adres gegevens) toevoegen?


Hoi Zeonz,

Hoe bedoel je dat ik mijn verbinding moet verhogen?

 

 


Duurder abonnement nemen...


Als de DSLAM bij de upgrade niet gereset is, kan het dacht ik tot een maand duren voordat een nieuwe DSLAM training wordt gestart. Bij deze line-training wordt het profiel ingesteld.
Wellicht kan een moderator of iemand van de klantenservice een reset voor je aanvragen, zodat dit sneller gebeurt.


Abo is Hussel 100mbit. Weet iemand hoe lang het duurt voordat een modem 100mbit gaat aangeven ipv de nu 28mbit?


Klanten van kpn worden automatisch overgezet maar dat kan enkele weken duren. Een moderator kan dit wellicht voor je versnellen. die reageert hier vanzelf.


Thx Joep. Ik hoop dat een KPNer iets kan doen voor me. Raar dat het weken moet duren terwijl ik wel betaal voor 100mbit.


Dat is vaker zo bij een upgrade naar VVDSL. Providers die op de wijkkast een aansluiting hebben krijgen dan zo de gelegenheid de modems van hun klanten te vervangen door modems die VDSL vectoring ondersteunen.

Het duurt ongeveer een paar weken tot een maand voordat vectoring aanstaat.


Thx Joep. Ik hoop dat een KPNer iets kan doen voor me. Raar dat het weken moet duren terwijl ik wel betaal voor 100mbit.

 

Je hebt het abonnement afgesloten voor een snelheid TOT 100Mb.

Gezien je haalbare snelheid van iets meer als 50Mb was dit voor die paar MB extra dan 50Mb een beetje duur voor wat je kreeg.

Maar dat wil nu niet zeggen dat je direct word overgezet naar een 100Mb lijn na de upgrade van de centrale, daar gaat tijd overheen als er geen urgentie aan word gegeven.


@bbooms Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie de wijziging inderdaad terugkomen. Zoals het nu lijkt staat deze gepland voor 07-10-2020, in de loop van die dag zou de wijziging voltooid moeten zijn.

Ik zou dus willen adviseren aan het eind van de dag de Experiabox 10 seconden van de stroom te halen en hierna weer aan willen zetten. Als je dan de snelheid controleert zou deze hoger moeten zijn. Kun je mij laten weten hoe dit verlopen is? 


@Rutger_ Thx voor het nakijken. Ik had vrijdag al gebeld met KPN en toen werd verteld dat het die vrijdag al omgezet zou worden maar goed ik hou het in de gaten en zal je updaten over de omzetting.


@Rutger_ We zijn inderdaad vanmorgen omgezet. Ik zit op een goede 111mbit volgens het modem. Thx iig!