Skip to main content

Goedenavond,

 

vandaag van vreugde dat ik een PS5 heb kunnen scoren, naar een norse stemming. De PS5 verbind wel gewoon met de V12, zowel op 2,4Ghz als 5Ghz, maar geeft daarna aan dat hij geen verbinding kan maken met internet. 

 

Het gekke is dat hij op het gastenwifi wel met de V12 verbind, en ook gewoon internetconnectiviteit heeft. Maarja, dat is hardcoded met een snelheidslimiet. Yeah, met 5MB\s komt die 200 GB aan games lekker snel binnen.

 

Ok, misschien zit er iets in mijn port forwards of firewall settings fout. Het gast wifi gebruikt immers andere regels. Maar als ik er een LAN kabel insteek, waarmee ik in hetzelfde netwerk kom als de standaard WiFi, werkt alles ook zonder problemen.

 

  • PS5 herstart
  • PS5 WiFi netwerken vergeten (cache legen)
  • V12 herstart
  • WiFi bereik geen probleem
  • WiFi band geen verschil
  • WiFi credentials geen probleem (hij logt wel in op AP)
  • WiFi Gast functioneert wel, echter met 5MB\s door snelheid cap
  • LAN kabel functioneert wel, maar is geen optie
  • DNS aanpassen geen effect (al zou dat nergens op slaan omdat lan wel werkt)
  • V12 log laat niets zien
  • PS5 log laat niets zien
  • V12 Softwareversie SGEJ10000448

 

Ik ben de draad kwijt. Wat kan ik nog proberen?

 

 

Hallo @Mirx , zet de AX functie eens uit binnen het modem bij beide WiFi banden, sommige apparaten hebben daar moeite mee. Bij de 2.4 band dus B/G/N en bij de 5.0 band A/N/AC, voor de rest alles op AUTO


@JanD Ik zal het morgen eens proberen, net maar uit noodzaak een UTP kabel door de kamer langs de plint gefrommeld. Eerst even wat spellen downloaden.

In de GUI zijn die settings niet apart voor het standaard WiFi en gasten WiFi in te stellen, dus daarmee zou ik verwachten dat het geen effect zal hebben. Maar ik ga het zeker proberen.


Hallo @Mirx bekabeld werken heeft altijd de voorkeur, is het meest stabiel en het veiligst.

 


Daar denkt mijn vrouw heel anders over nadat we de TV aan de andere kant van de kamer hebben gezet dan waar de kabels uit de kruipruimte door de tegels komen….

 

Is voor mij echt niet het veiligst als ik het zo laat liggen :joy:


Blijkbaar staan de protocol instellingen (naast de speedcap) voor het gast WiFi ook op de achtergrond anders, want na het uitzetten van AX verbind hij ook met de standaard WiFi.

 

@JanD Thanx. Kan ik weer veilig door het huis.

 

P.s. ik zal binnen KPN iemand aanschrijven die over de firmware uitrol gaat om hem de finding door te geven. Kijken of ze iets kunnen tweaken.