Skip to main content

Sinds de overgang van Xs4all naar KPN blijkt dat KPN een nieuw PTR record heeft toegekend.

Bij Xs4ALL kon dit via een API aangepast worden naar wens.

 

KPN helpdesk weigert om een aanpassing te doen. Of ook maar een hint te geven waar een klacht kan worden ingediend.

 

Wie weet waar je formeel een klacht kunt indienen bij KPN.

Hoi @Der Agnost, welkom op het KPN forum. 

Ik moet eerlijk bekennen, mijn kennis op dit vlak is ook niet heel breed. Gelukkig kan op het forum ook de community met jou mee denken en heb ik de tijd om dit voor je uit te zoeken. Begrijp ik goed dat dit over jouw eigen website/domein gaat dat via XS4ALL beheert werd? Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer en de website/domein in het vakje “Persoonlijke opmerkingen” dan kan ik met je mee kijken. 


Hallo @Der Agnost ,

Wat je zegt klopt, bij xs4all kon je je PTR aanpassen, maar bij KPN kan dat niet meer. Xs4all heeft haar klanten hier ook van op de hoogte gebracht dat dit een dienst is die niet gecontinueerd zou worden. Het staat je uiteraard vrij om via de gebruikelijke weg een klacht hierover in te dienen, maar dat dit een functionaliteit is die gestopt is is bekend, en deze zal ook niet meer terug keren.


Dankjewel voor het duidelijke antwoord @Raymondt


Hallo @Der Agnost ,

Wat je zegt klopt, bij xs4all kon je je PTR aanpassen, maar bij KPN kan dat niet meer. Xs4all heeft haar klanten hier ook van op de hoogte gebracht dat dit een dienst is die niet gecontinueerd zou worden. Het staat je uiteraard vrij om via de gebruikelijke weg een klacht hierover in te dienen, maar dat dit een functionaliteit is die gestopt is is bekend, en deze zal ook niet meer terug keren.

@Raymondt, klopt het er voor IPv6 bij oud xs4all abonnees ook nog geen "generic" PTR record vastgelegd is?

Zie 

 


@wjb ik heb geen idee eerlijk gezegd! Ik zal het eens navragen hoe het zit.


@wjb mijn collega Erik heeft net hier deze update geplaatst, dus volgens mij beantwoord dat jouw vraag ook.


@wjbmijn collega Erik heeft net hier deze update geplaatst, dus volgens mij beantwoord dat jouw vraag ook.

@Raymondt, Ik heb het inderdaad gezien en ook even gecheckt waarbij ik constateer dat het inderdaad lijkt te werken.