Skip to main content

Hoi.. ik heb een vraag..

 

Ik woon sinds een jaartje in blerick. Ik wil heel graag van ziggo naar een andere aanbieder voor internet en tv.. nu zie ik dat de oude ptt verbinding kapot is geknipt.. ik snap er niks van.. nu is mijn vraag hoe kom ik in aanmerking voor een aansluiting en zitten er kosten aan?

 

Hopelijk heb ik voldoende uitgelegd..

Hallo @Rob1980sch 

Kan je hier een foto plaatsen om de situatie in te kunnen schatten?

Als de schade meevalt kan een kpn installatiemonteur dit vaak wel (kosteloos) herstellen, maar als de schade te groot is kan dat moeilijk worden. Dan is dat meer werk en zullen er ws. wel kosten mee gemoeid zijn.

Eerdere bewoners willen de kabel nog wel eens “uit de weg ruimen” als die in het zicht zit en ze hem zelf niet nodig hebben. Helaas zit een volgende bewoner dan met de gevolgen (en de kosten).


Beste @Rob1980sch 

Wat leuk een iemand uit Blerick, (Venlo) ik woon zelf ook in Blerick. Ik ben inderdaad benieuwd naar die aansluiting, het is alleen jammer dat ik je daarbij niet kan helpen. Want ik heb die aansluitingen bij mij zelf gedaan. Helaas lukt me dat niet meer, moet in mij leven verder in de rolstoel.


 


@Rob1980sch volgens mij ging er iets mis, ik denk dat je een foto wilde toevoegen? Dat kun je met deze icoontje doen: (voorbeeld)

 


 


@Rob1980sch is dit buiten??? Dat is wel heel erg! Dit is echt werk voor een monteur. Ik zal een KPN medewerker even een berichtje sturen. Bedankt voor de foto.


Dit is binnen.. heb kpn meerdere malen gebelt. Ze zeggen het niet te weten. Daarom stel ik deze vraag hier.. kpn weet het niet. De aanbieder waar ik heen wil weet het niet..


Dit is binnen.. heb kpn meerdere malen gebelt. Ze zeggen het niet te weten. Daarom stel ik deze vraag hier.. kpn weet het niet. De aanbieder waar ik heen wil weet het niet..

Naar welke aanbieder wil je? Ik hoop natuurlijk bij KPN. :grin:


T mobile :rolling_eyes:


T mobile :rolling_eyes:

Sorry dat kan echt niet hoor. 😂 Ik heb een KPN medewerker een berichtje gestuurd. :wink:


Kpn is de hoofd aansluiter daarom ben ik hier...


Kpn is de hoofd aansluiter daarom ben ik hier...

Ik denk dat je dan bij KPN netwerk.nl moet zijn, echt zeker weten doe ik het niet. Maar iets zegt mij dat het bij hun moet. 

Dus dat zou dan niet eerder kunnen als maandag.


@Rob1980sch , ik ben bang dat je hier aan het verkeerde adres bent. Dit is het forum van KPN de provider. Die kan je hier alleen mee helpen als je voor KPN kiest.

Als je je wilt aansluiten bij T-mobile, dan is het aan hun om contact op te nemen met KPN netwerk beheer. T-mobile heeft daar een eigen ingang voor dit soort zaken.


@Rob1980sch , ik ben bang dat je hier aan het verkeerde adres bent. Dit is het forum van KPN de provider. Die kan je hier alleen mee helpen als je voor KPN kiest.

Als je je wilt aansluiten bij T-mobile, dan is het aan hun om contact op te nemen met KPN netwerk beheer. T-mobile heeft daar hun eigen ingang voor dit soort zaken.

Dank voor je info @RBxx, dus dan moet ie contact opnemen met KPN Netwerk.nl? Want @Rob1980sch heeft ook al contact gehad met T-Mobile, en die zeggen het ook niet te weten.


Nee @Dennis Schreve ,

Het aanspreekpunt voor @Rob1980sch is in principe T-mobile. Maar die lijken hem “af te wimpelen".


Nee @Dennis Schreve ,

Het aanspreekpunt voor @Rob1980sch is in principe T-mobile. Maar die lijken hem “af te wimpelen".

Dan denk ik wil je geen nieuwe klant? Kom dan maar bij KPN, @Rob1980sch kijk hier maar eens wat je bij KPN kan halen qua snelheid. Bij T-Mobile is dat max 100 Mbit/s, en bij KPN 200 Mbit/s. Tenminste als je niet te ver van de wijkkast zit.


Er is overigens niets mis met T-Mobile, hier zit ik ook sinds 2 maanden. Ik zou gewoon een abbo afsluiten, direct een monteur erbij regelen, die checkt wel of die er iets van kan maken. Lukt dat niet, dan zet hij het wel door naar KPN Netwerk, hier gaat een werkdag of 3 overheen, en dan zit je nog met de werkvoorraad van KPN Netwerk, laat dit een kleine week zijn. KPN Netwerk neemt dan wel contact op voor een afspraak aan huis. 

Bij mij draaide het 2 maanden stabiel (met een Zyxel T-50 modem) Tot ik dinsdagavond geen diensten meer had (Zyxel is een giga brak apparaat) T-Mobile gebeld, die heeft monteur aangestuurd ivm ook een brakke lijn.  Donderdag  monteur gehad, en samen gekeken naar een oplossing, kortom, de Zyxel was geen verbinding meer op te krijgen :rofl: Had nog een Fritzbox liggen, dus deze ingesteld op het T-Mobile profiel samen met de monteur, en die pakt gewoon verbinding. Maar lijn is brak (evenals de ISRA aansluiting, de kpn monteur heeft dit 4 jaar geleden niet super netjes achter gelaten) En Er is nu een melding doorgezet naar KPN Netwerk, na verwachting krijg ik ergens eind volgende week bericht voor een afspraak. Dan kan KPN Netwerk de kabel komen controleren/herstellen, zowel hier thuis als controle/mogelijkheden in de wijkkast. 

Qua service en hulp niets op aan te merken, ook dat kán T-Mobile zeker wel goed!

Wat ik alleen niet begrijp, is dat ik dankzij de onderbrekingen gewoon mijn contractsnelheid haal met Fritz, maar de Zyxel dus helemaal geen leven geeft op het inkomende signaal :joy: 

Gewoon doen waar je zin in hebt, al zou het misschien even kunnen duren, daarom lekker gebruik maken van de overstapservice, want zonder werkende verbinding start je nieuwe abbo nog niet. En blijf je nog verbonden dankzij je oude provider. 


T-Mobile bellen, aangeven dat het ISRA punt hersteld moet worden, desnoods met de mededeling dat een monteur van kpn dat op het kpn forum aangeeft. De hele invoerkabel moet opnieuw aangekroond worden en de monteur test dan ook direct of de goede verbinding binnen komt, een win win dus. Ze maken dan een ticket aan bij kpn voor herstel van deze aansluiting/kabel.

Daarna zou het helemaal goed moeten komen. 😀


Oewh, een oude lood-papier-lucht kabel, die kom ik nog maar zelden tegen.

 

Geen idee of het al beantwoord is maar hier moet een KPN monteur voor komen om een ISRA te plaatsen. Bij een T-mobile klant is KPN verantwoordelijk tot en met het ISRA, dit kun je echter niet zelf aanvragen en dit zal door T-Mobile moeten gebeuren. Zelf hiermee gaan klooien zou ik niet doen, de kleuren van zo'n kabel komen niet overeen met de moderne kleuren dus dan maar hopen dat je goed zit. Kortom, zeg tegen T-Mobile dat zij KPN moeten inschakelen.


Hallo Rob, 

Ik heb ook een meterkast met allemaal door KPN monteurs kapotgeknipte aansluitingen. Ze zitten er nog steeds, de analoge aansluitingen maar ook al de kastjes van ISDN. Net werken is geen synoniem voor KPN lijkt het. 

Maar ook beslissingen nemen, is geen synoniem voor KPN medewerkers. dus waarschijnlijk is het bij jou wel kapotgeknipt, maar zijn alle aan sluitingen nog aanwezig. Voor je het verkeerd begrijpt, dat de KPN medewerkers zo voorzichtig zijn is volgens mij niet de schuld van die medewerkers.