Skip to main content

Woedend, maar vooral gefrustreerd het volgende

12 juni j.l. heb ik voor mijn nieuwe adres glasvezel aangevraagd.

voor 7 juli zouden alle spullen geleverd worden en zou er een afspraak worden gemaakt met mij voor het realiseren van het daadwerkelijke aansluitpunt in mijn huis, deze is voor KPN in mijn nieuwe woning namelijk niet aanwezig.

Voor 7 juli heb ik het pakket ontvangen, maar op 7 juli was er nog niemand die mij heeft gebeld voor een afspraak.

Vervolgens probeer ik 7 juli telefonisch via de klantenservice er voor te zorgen dat er een monteur langskomt om de fysieke aansluiting te realiseren. Na vier uur lang telefonisch van kastje naar de muur te zijn gestuurd, is mij beloofd dat ik op 8 juli terug gebeld zou worden. Het is nu 12 juli ik ben niet gebeld, ik voorzie ook niet dat het probleem zich vanzelf gaat verhelpen.

Ik loop tegen het probleem aan, dat niemand die ik te spreken krijg, ook maar enig mandaat heeft om een oplossing te forceren,  met als resultaat dat iedereen die ik namens KPN of haar partners spreek, (niet letterlijk, maar) effectief zegt zoek het maar uit en kijk zelf of je het kan regelen. 

Dit schrijven lijkt voor mij op de laatste optie voordat ik de boel annuleer en een contract afsluit met een concurrent. 

Dus ik hoop dat dit bericht wel op magische wijze voor een oplossing zorgt, zonder dat ik weer een telefoonnummer krijg, waar ik het weer zelf mag proberen te regelen met iemand zonder mandaat om een oplossing te forceren.

Klinkt niet best. Doorgaans wordt de aansluiting gerealiseerd door de netwerkbeheerder en dat is kpnnetwerk. Daarna kan kpn de provider het signaal er op zetten.  Wat zegt de site van kpnnetwerk.nl als je de status opvraagt? Kijk op kpnnetwerk.nl 


Is het een nieuwe glasvezel aansluiting die net geplaatst is? Of is die door vorige bewoners van het huis al eens gebruikt? 

Heeft u het zelf al geprobeerd aan te sluiten? Want dat is tegenwoordig de bedoeling. KPN heeft dat volgens mij afgekeken van Ziggo, daar is dat al wat langer zo. 

Als het niet lukt, dan kunt u KPN bellen en krijgt u een gratis installatie monteur. Dat moet lijkt me echt wel moeten lukken, zo'n installatie monteur inplannen.

Vul uw forum profiel in. Dan kan een KPN medewerker naar uw gegevens kijken.

https://forum.kpn.com/settings/profile


@AWes "voor het realiseren van het daadwerkelijke aansluitpunt in mijn huis"

Hebben we het dan over het rechtse aansluitpunt op de foto ( de FTU) of over het (voorbeeld) linkse ( de NT) :

 

 


Beter plaatje van het aansluitpunt. Dus ja heb je alleen dit of ook (zwart) kastje erop/naast.

 

 

Ik heb trouwens een soortgelijk probleem gehad. FTU aangelosten maar verder niet gereed gemeld, geen (O)NT erop. Pas maand later kwam daar een lokaal aannemersbedrijf dit testen  en installeren/activeren. Daarna was het voor mij een kwestie van KPN Box 12 aansluiten en werkte het.


Vooralsnog ligt er een kabel in de straat en nog niks in mijn huis. Vandaag heb ik nog eens gebeld en gevraagd om een oplossing, of een annulering van mijn bestelling.

De daarna aangedragen oplossing is een annulering en een nieuwe aanmelding ''En" jawel, het verzoek morgen zelf te bellen met de netwerkbeheerder om een afspraak te maken.

 

Wordt vervolgd,.... Of niet!?


Hoi @AWes . Welkom op het forum.

Helaas is je verhaal herkenbaar. Er is wordt in Nederland momenteel grootschalig gewerkt aan de uitrol van glasvezel. Ik zie helaas vaker dat de logistiek niet lekker loopt.

Helaas kan ik daar vanuit de provider KPN  weinig aan doen. Als er nog een fysieke aansluiting mist is er maar een aanspreekpunt en dat is kpnnetwerk.nl. Ik hoop dat het gaat lukken!


Ja, eigenlijk best heftig. Maar komt vast wel hoor. Heb je vervangende iets op dit moment? Misschien kan KPN Retail je aanvraag naar ADSL omzetten en dat je daarna het laat omzetten naar glasvezel? Geen idee, wie weet is het onzin omdat het soms ineens super snel kan gaan.