Skip to main content

Van een erg ontevreden klant!

Ik heb op zondag 5 juli via telefoon contact gehad met de KPN verkoopmedewerker. Ik ben lang klant bij KPN en vroeg om een nieuw Internet+TV aanbod aangezien mijn abonnement ruimschoots was verlopen.

Nadat mijn wensen en de mogelijkheden uitvoerig zijn besproken kreeg ik het volgende aanbod voor 100mbit glasvezel + 1 TV box en geen aanvullende zender-pakketten:

  • Eerste 6 maanden korting: €35,-/mnd en daarna €57,50/mnd
  • 2 x superwifi voor €99,-
  • Omruilen Experia V10 voor BOX 12

Ik ben op het voorstel ingegaan en hiermee zijn KPN en ik een “Rechtsgeldige Overeenkomst” aangegaan. Ik ontving dezelfde dag nog de bevestiging dat de spullen een dag later zouden worden geleverd. 

Op maandag-avond 6 juli ontving ik alleen de BOX-12 modem en vroeg mij af wanneer de superhifi spots zouden worden geleverd.

Op dinsdag 7 juli heb ik weer contact met KPN opgenomen om de bestelling te verifiëren en de medewerker gaf aan dat de bestelling niet in het “systeem” staat en dus niet wordt uitgevoerd. Terloops wordt er gemeld dat de aanbieding van zondag 5 juli niet meer kan worden ingevoerd omdat het “systeem” dit niet meer toelaat. Hij heeft mij toen wel de volgende aanbieding gedaan:

  • Eerste 6 maanden korting: €40,-/mnd en daarna €57,50/mnd
  • 2 x superwifi voor €99,-
  • Omruilen Experia V10 voor BOX 12 was niet nodig want die had ik al

Ik ben hier uiteraard niet op ingegaan omdat ik al een overeenkomst met KPN heb. De medewerker gaf aan dat dit opgelost moest worden door de medewerker die dit aan mij verkocht had. Hij heeft een interne email gestuurd met het verzoek om contact op te nemen en dit op te lossen.

Ik heb op woensdag 8 juli weer zelf gebeld wat leidde tot een herhaling van het versturen van een intern bericht en dit keer met een kopie aan de leidinggevende. Mij werd verteld dat het wel even kon duren voordat er contact wordt opgenomen (reden onbekend). 

Ik heb op donderdag 9 juli voor de zekerheid een officiële klacht bij KPN ingediend.

Ik heb tot vandaag (14 juli 2020) gewacht en ben zelf maar weer gaan bellen. Via klantenservice kreeg ik te horen dat mij 2 keer een foutief aanbod is gedaan en dat ze hun aanbod intrekken omdat dit alleen geld voor nieuwe klanten.

Ik heb inmiddels met de Autoriteit Consument & Markt contact gehad en deze geeft aan dat het niet gaat over een aanbod maar een rechtsgeldige overeenkomst die KPN moet nakomen.

Ik heb de namen van alle medewerkers en KPN neemt ieder gesprek op voor evaluatie en trainingsdoeleinden. De overeenkomst is dus opgenomen door KPN en als jullie ook maar een greintje respect voor trouwe klanten hebben, dan voeren jullie deze overeenkomst naar behoren uit en compenseren jullie de tijd die ik besteed aan deze nutteloze tijdsbesteding. 

Het zou fijn zijn als iemand van KPN zou reageren!


Moderators hebben 't nogal druk dus een reactie van KPN kan enige dagen duren.


Moderators hebben 't nogal druk dus een reactie van KPN kan enige dagen duren.

Tja een hersenspelletje “Dwaling op Dinsdag 14 juli!” is natuurlijk belangrijker, want dan heeft KPN iets positiefs te melden… en het leidt zo lekker af!


Vragen komen binnen op basis van een wachtlijst systeem, dus je komt vanzelf aan de beurt.  Dit forum is er ook voor de wat luchtigere dingen.  Als je snel antwoord wilt kun je ook bellen of chatten met een medewerker van KPN.


Vragen komen binnen op basis van een wachtlijst systeem, dus je komt vanzelf aan de beurt.  Dit forum is er ook voor de wat luchtigere dingen.  Als je snel antwoord wilt kun je ook bellen of chatten met een medewerker van KPN.

Dank voor je reactie Chris. Als je mijn verhaal leest dan snap je wellicht dat chatten en bellen reeds veelvuldig heeft plaatsgevonden en dat de afdeling verkoop zich verschuilt achter de eerste lijn klantenservice die bij klachten en lastige vragen niet meer mag/wil doorverbinden.

Ik heb wel wat beters te doen maar kan erg slecht tegen onrecht!!!


ik heb precies hetzelfde verhaal iets beloven (over 2x gratis super wifi) en daarna zeggen dat het alleen voor nieuwe klanten dit aanbod geld 

 

ook ik heb een klacht ingediend maar nog niks gehoord


Ik snap wel dat de medewerkers af en toe dingen beloven die ze toch niet waar kunnen maken. Gewoon om er vanaf te zijn . Dat is natuurlijk niet goed. Dat eeuwige gezeur om korting en/of gratis is een mens op een gegeven moment spuugzat natuurlijk. Meestal zijn dat ook mensen die nogal drammerig zijn tot op het onredelijk af. Let op ik zeg meestal. Ik heb het dus niet over iemand.


Ik snap wel dat de medewerkers af en toe dingen beloven die ze toch niet waar kunnen maken. Gewoon om er vanaf te zijn . Dat is natuurlijk niet goed. Dat eeuwige gezeur om korting en/of gratis is een mens op een gegeven moment spuugzat natuurlijk. Meestal zijn dat ook mensen die nogal drammerig zijn tot op het onredelijk af. Let op ik zeg meestal. Ik heb het dus niet over iemand.

Ik snap het dus niet! In veel gevallen is het juist andersom. MEESTAL wordt de vraag naar betere voorwaarden door de bedrijven zelf in gang gezet omdat ze maar al te graag roepen dat ze de snelste en goedkoopste zijn. Mensen zijn MEESTAL niet drammerig maar reageren gewoon op een vrijblijvende aanbieding die door medewerkers wordt gedaan. Ze gaan pas drammen als de beloftes die meerdere keren gemaakt zijn, niet worden nagekomen.


Hallo @RVDST, welkom op het KPN forum. Het is hier wat drukker dan gebruikelijk, sorry daarvoor. Maar hier ben ik dan, klaar om je te helpen :)

Heel frustrerend dat er afspraken zijn gemaakt die niet door ons niet zijn nagekomen, dat is niet netjes.  Ik kan dit niet bevestigen noch ontkrachten, daar ik er natuurlijk niet bij aanwezig was. Maar ik wil wel even kijken wat de status is van de klacht die je hebt ingediend, we proberen binnen 5 werkdagen contact met je op te nemen om de klacht af te handelen. Of is het inmiddels al opgelost? 
Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kan ik voor jou het een en ander uitzoeken. Ik hoor graag van je!  


Hoi RVDST, ik heb geen bericht meer van je gehad. Is alles nu opgelost? Ik ga er vanuit dat je door een collega bent gebeld en dat de klacht samen met jou is besproken. Je hebt daarover waarschijnlijk dan ook geen vragen meer. Ik sluit hierbij je topic. 

Toch nog een vraag? Stel ze hier dan gerust, we helpen je graag :) 


Reageer