Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben Roy en heb de afgelopen maanden al veel gekeken op het forum bij storingen. Ik ben een stuk wijzer, maar blijft toch tegen een probleem aanlopen waar hier hopelijk wat tips voor zijn. 

Voor de duidelijkheid: we zijn veel aan het verbouwen. Daardoor moet de stroom er wel eens af in onze woning.

Op 6 december gebeurde dit voor het eerst. Na het inschakelen van de stroom deed alles het weer. Behalve de diensten van KPN. Ik heb toen 's avond gebeld met de Klantenservice en na 45 minuten is er toch besloten om een monteur langs te sturen. (modem is in die 45 minuten meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstelling en de verbindingswizard is meerdere keren doorlopen.)

De monteur is de volgende dag netjes geweest, was twee minuten binnen en alles deed het weer. Hij liet een duidelijk stappenplan achter. Gaat de stroom er weer af? Stroom weer inschakelen. Glasvezelkastje van de stroom, 10 seconden wachten, UTP kabel uit modem en het glasvezelkastje en alles zou het weer moeten doen. 

Op 9 januari was het weer zo ver. Vol vertrouwen volgde ik het stappenplan van de monteur, maar dit bood helaas geen soelaas.  Weer gebeld. En er zou de volgende avond een monteur komen. Die zou, omdat het de tweede keer was in korte tijd, wat extra tests uitvoeren. Dat is toen ook gebeurd. Uit die tests kwam niets verontrustend. Alles werkte naar behoren en ik kreeg een nieuw stappenplan bij een volgende keer. Dit zou sowieso moeten werken. Was dat niet het geval? Dan zou de Fritzbox het probleem kunnen zijn. 

Twee weken later gebeurde het weer. Stappenplan van de monteur gevolgd (stroom eraf, glasvezelkastje opstarten, modem aankoppelen. Eventueel nog de internet toegangswizard gebruiken), maar het bood geen oplossing.  Wederom de Klantenservice gebeld en aangegeven wat de monteur had aangegeven. Wellicht is er iets mis met de Fritzbox. Dat dacht de medewerker ook en ik zou binnen twee dagen een vervangende Fritzbox ontvangen. Dat is ook gebeurd en die is afgelopen maandagavond aangesloten. Geen probleem meer. Kwestie van vijf minuten werk en alles deed het weer. 

Tot vanochtend. De aardlekschakelaar sloeg eruit en daardoor viel alle stroom uit. Ik dacht dat ik het internet met de nieuwe Fritzbox wel weer aan de gang zou krijgen, maar helaas. Dat lukte niet.  Glasvezelkast afgekoppeld van de stroom. Gewacht. Modem losgekoppeld. Alles weer verbonden. Geen verbinding. Meerdere keren het modem naar de fabrieksinstellingen gezet, geen oplossing. 

Vanavond toch maar weer wat pogingen doen en als dat niet helpt, toch maar weer bellen. 

De service van KPN is helemaal top, maar ik hoor ook iedere keer dat dit niet mag gebeuren als de stroom uitvalt. De modem zou daarna weer gewoon zijn werk moeten doen. Dat is alleen niet het geval. De stroom er minder vaak afhalen? Dat zou een optie zijn, maar helaas is dat momenteel niet mogelijk. Daarnaast zetten we niet altijd vrijwillig de stroom uit. :)  Ik vraag me daarom af of er hier tips/adviezen zijn om dit in de toekomst te ondervangen. 

Hoe blij ik ook ben voor de service. Het is natuurlijk niet te doen om na iedere stroomonderbreking te bellen en op een monteur te wachten. Zeker niet als die monteur maar twee minuten binnen is.  Dat is voor KPN ook niet echt wenselijk. 

Als iemand een doorslaggevende tip of advies heeft. Hartelijk dank! 



 

Goedemiddag! 

Vanaf Januari hebben wij nieuwe XGSPON glasvezel kastjes die niet meer stuk gaan na een stroomstoring. Als hij dus voor het laatst in december is vervangen dan heb je nog een "oud" model met mogelijk een productiefout waardoor de WAN poort niet meer wil na een stroomstoring. Mijn advies is om toch nogmaals een monteur te laten komen, je krijgt dan een kastje die automatisch het weer doet na een stroomstoring.


Goedemiddag! 

Vanaf Januari hebben wij nieuwe XGSPON glasvezel kastjes die niet meer stuk gaan na een stroomstoring. Als hij dus voor het laatst in december is vervangen dan heb je nog een "oud" model met mogelijk een productiefout waardoor de WAN poort niet meer wil na een stroomstoring. Mijn advies is om toch nogmaals een monteur te laten komen, je krijgt dan een kastje die automatisch het weer doet na een stroomstoring.

Hartelijk dank! Dat is me de laatste keren niet verteld. Ik zal dit meenemen als ik de klantenservice aan de lijn heb!