Skip to main content

Sinds een aantal weken heb ik regelmatig storingscode STB-NMC-400 . Deze melding verschijnt dan op de tv ontvangers en er is dan ook geen internet. Resetten modem en tv kastje helpt dan wel, maar probleem komt elke dag terug. Minimaal 1x per dag alles resetten.

Graag een oplossing hiervoor.

Hi @Verhaar64, fijn dat resetten even helpt, maar dat zou niet elke dag nodig moeten zijn. Goed dat je een seintje geeft.

Welke tv-ontvanger en Experia Box heb je thuis? Vallen er lampjes uit op de Experia Box zo gauw tv en internet uitvallen, en zo ja, welke zijn dit? En hoe reset je de apparatuur? Ik ben daarnaast ook benieuwd naar hoe de tv-ontvanger op de Experia Box aangesloten is.


Hallo Alexandra,

Ik kan nog niet alle vragen van jou beantwoorden omdat ik nooit naar de lampjes heb gekeken op de Expreria box als tv/internet weg valt.

TV ontvanger is een  HMB2260 Arcaduan??.

Experiabox V8.

Resetten Experia box door knopje aan achterzijde. Tv ontvanger resetten door spanning eraf te halen.

Tv ontvanger verbonden met een UTP kabel naar de Experiabox.


Heb je een VDSL of glasvezelaansluiting?


Geen glasvezel dus zal wel dan VDSL zijn?


@Alexandra, Zie jij onderbrekingen in de verbinding van @Verhaar64?


@Alexandra, Zie jij onderbrekingen in de verbinding van @Verhaar64?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar 


@Verhaar64 Fijn dat @wjb je ook te hulp geschoten is! Ik heb de verbinding nagekeken, daarin kom ik geen problemen of verbrekingen tegen. Daarom moeten we toch verder zoeken. Goed dat je tv-ontvanger met een kabel aangesloten is, dat is de beste manier om 'm aan te sluiten. Als het lukt, houd eens in de gaten wat de lampjes op het modem doen als de verbinding wegvalt bij je thuis. Daarnaast raad ik je ook aan om de Experia Box een reset volgens stap 2 te geven. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Hallo @Alexandra 

tv en internet viel weer uit, geprobeerd de modem via stap 2 te resetten maar toen kreeg ik een fout melding, er was een fout opgetreden?

Er blijven 4 lampjes groen branden op de modem, dezelfde lampje als wanneer alles werkt.

 

 


Hallo @Alexandra ,

Is het een optie om de Experia V8 te vervangen voor een V10?

Op dit forum lees ik meerdere klachten over de V8 die dan opgelost zijn na ontvangst van de V10


@Verhaar64 Goed dat je het resetten hebt geprobeerd, maar ook dat ging niet lekker dus. De kans is inderdaad aanwezig dat het met de V8 te maken heeft. Mijn systemen werken op dit moment alleen even niet mee, ik kom er morgen op terug!


@Verhaar64 Goedemorgen, het nieuwe modem komt jouw kant op! Dat betekent dat je je oude modem vanaf morgenmiddag kunt omruilen op het servicepunt in jouw buurt. Je levert daar het oude modem in en krijgt het nieuwe modem mee. Ik stuur je alle details toe in een privébericht, zodat je precies weet hoe en wat. Ik hoor hier in je topic graag of alles is gelukt, en ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding gaat.

Ik zie daarnaast trouwens dat je je pakket voor thuis en abonnement op Digitenne nu los van elkaar hebt. Dat wil zeggen dat je twee klantnummers hebt en dat het op aparte facturen staat. Als je wilt is het mogelijk om die samen te voegen. Tenzij je er natuurlijk een specifieke reden voor hebt dat ze apart van elkaar zijn. Laat het gerust weten als je ze samen wilt voegen, dan regel ik dat voor je.


Hallo @Alexandra ,

Bedankt zover voor de service. Ik ga morgen het modem wisselen en hoop dat het dan is opgelost, anders laat ik je het weer weten.

Over digitenne, het maakt mij niet uit of het samengevoegd wordt of niet, als het voor jullie makkelijker is dan mag je het samenvoegen.

Met vriendelijke groet

Marcel


@Verhaar64 Mijn reactie is later dan mijn planning was, excuus. Ik hoop dat intussen alles is gelukt met het nieuwe modem!

Voor het samenvoegen van de abonnementen, het is hoofdzakelijk overzichtelijker, ook voor jezelf vermoed ik 🙂 Alles staat dan op één factuur en onder 1 klantnummer. Hoeveel Digitenne ontvangers gebruik je, en kan je voor mij het CAS-ID opzoeken en toevoegen in je forumprofiel? Dan zet ik dat in gang.


Hallo @Alexandra ,

Ik heb mijn klantnummer voor digitenne in mijn profiel gezet en ik gebruik 2 digitenne ontvangers.

 


@Verhaar64 Super, dankjewel. Heb je voor mij alleen de CAS-ID's van de tv-ontvangers nog? Dan maak ik het voor je in orde.  Het CAS-ID kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Hallo @Alexandra, tot op heden geen storingen meer gehad. 

De CAS id nr's stuur ik je via een prive bericht, weet niet of het veilig is om deze in mijn profiel te zetten?

Groeten,

Marcel Verhaar


@Verhaar64 Helemaal goed, ik zag ze in je bericht, dank! Ik heb het verzoek voor je ingediend om de klantnummers samen te voegen. Je ontvangt hierover nog bevestiging per e-mail, dus dit is in gang gezet. Mocht je vragen hebben, je weet me hier te vinden.