Skip to main content

De laatste maand ervaar ik meerdere keren per dag onderbrekingen van internet en tv.

Verbinding online laten controleren, modem al gereset, pon kastje 2 minuten uit gehad. Tot zover zonder resultaat. Internet valt weg, ook rechtstreeks bedraad op het modem. TV geeft dan aan geen signaal, vaak last met terugkijken van programma’s dat het beeld bevriest. Meestal na een paar minuten herstelt het zich weer.

Wat opvalt is dat in de modem gegevens na een onderbreking  de uptime ook opnieuw begint.  Zojuist een weer een onderbreking  gehad en de uptime geeft dan nu aan 00h14m50s. Het lijkt alsof de onderbreking door het modem komt.

Wie kan mij helpen?

Als de uptime van het modem ook reset lijkt me ook dat het probleem bij het modem of daarvoor ligt.

Hoe ziet uw thuisnetwerk er uit? We beginnen met een ONT, daarna direct een korte (rode) internet kabel naar het modem of eerst nog vanuit de meterkast naar de woonkamer? En als we dan toch bezig zijn; Hoe ga je verder? Switches, dvs, direct bekabeld of draadloos via superwifi? 

 

Glasvezel is in theorie vele malen stabieler dan koper. Dus als het modem daadwerkelijk zo vaak weg valt is het misschien verstandig om de lijnen door de klantenservice uit te laten meten en eventueel een monteur te laten komen.


Glasvezel komt binnen in de meter kast met een oranje draad, gaat naar het pon kastje en daarna door naar het KPN modem via een korte gele kabel. TV is bedraad rechtstreeks aangesloten op het KPN modem. Verder heb ik een Sonos systeem rechtstreeks op het KPN modem. Daarnaast heb ik via switches de rest van het netwerk aangesloten met WiFi access points van TP link. Dit is allemaal stabiel. Als er een onderbreking is dan wordt dat vaak als eerste opgemerkt met de PlayStation die bedraad is,  we merken het met social media op de smartphones die geen video’s laden en als het langer duurt krijgen we een melding van de tv dat er geen signaal is. 
 


Glasvezel komt binnen in de meter kast met een oranje draad, gaat naar het pon kastje en daarna door naar het KPN modem via een korte gele kabel. TV is bedraad rechtstreeks aangesloten op het KPN modem. Verder heb ik een Sonos systeem rechtstreeks op het KPN modem. Daarnaast heb ik via switches de rest van het netwerk aangesloten met WiFi access points van TP link. Dit is allemaal stabiel. Als er een onderbreking is dan wordt dat vaak als eerste opgemerkt met de PlayStation die bedraad is,  we merken het met social media op de smartphones die geen video’s laden en als het langer duurt krijgen we een melding van de tv dat er geen signaal is. 
 

Check, dat klinkt allemaal ontzettend degelijk aangesloten. Op die tp link na maar dat is mijn persoonlijke haat naar dat merk. 😅

Doe even een belletje met ons op 0800-0402 en zeg dat je regelmatig onderbrekingen hebt. Dit zou namelijk niet zo horen te zijn. 

Het enige wat nog de moeite waard is om na te kijken of het ONT / Modem juist stroom krijgt. Soms zitten ze in een overvolle verlengdoos waardoor het een of ander soms 0.1 seconde geen power krijgt. Maar dat is pittig onwaarschijnlijk.


Hoi @HendrikHa, nog van harte welkom op ons forum! 

Het forum kan ideaal zijn om vraagstukken neer te leggen, afhankelijk van hoeveel haast er achter zit. Het is op het moment druk, waardoor we minder snel bij je topic zijn. Als het dringend is gezien je verbinding niet goed werkt, dan kan het handiger zijn om contact te zoeken met onze klantenservice. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier, die je vaak wel op weg kunnen helpen en de juiste kant op kunnen wijzen. Fijn om te zien dat @Ik_Hussel al met je mee gedacht heeft. Heb je intussen contact gehad en ben je er uit gekomen? Als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.