Skip to main content

Ik heb zowat dagelijks storing. Soms wel vaker dan een keer per dag. Het internet valt weg van het hele netwerk en vaak komt het terug de volgende minuut.  Dit is zeer storend. Ik heb in de modem ingelogd en de logs bekeken en iedere keer als het gebeurd staan de volgende 3 meldingen er: 
 

10.06.2022 22:01:24 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

10.06.2022 22:01:20 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

10.06.2022 22:01:20 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Hey @Zenith7913, welkom! Wil je eens in de Box kijken welke firmwareversie je hebt? Als dit 312 is, doe dan een factory reset. De Box zal dan geüpdatet worden naar versie 516. Dit zou het probleem moeten verhelpen. 


Hey @Zenith7913, welkom! Wil je eens in de Box kijken welke firmwareversie je hebt? Als dit 312 is, doe dan een factory reset. De Box zal dan geüpdatet worden naar versie 516. Dit zou het probleem moeten verhelpen. 

Software Version

SGEJ10000516

 

Lijkt erop dat ik al deze versie heb.  (ik heb geen update of factory reset uitgevoerd)


Check, dan zit je op de op het moment meest up to date versie. We zien wel af en toe klanten die met de 516 ook/nog aangeven dit te merken. Of het dan z'n oorsprong vindt in de Box 12 of dat er dan toch iets anders aan de hand is, is niet altijd even duidelijk. 

Als je een glasvezelverbinding hebt mag je het glaspunt twee minuten stroomloos maken. Dit zorgt ervoor dat de connectie met het netwerk van je hele verbinding even opnieuw wordt opgebouwd. Geen glas, of dit hielp niet, vul dan je forumprofiel in. Reageer hier ook even als je dat gedaan hebt. Kan ik in ieder geval even meekijken of en wat ik zie.


Check, dan zit je op de op het moment meest up to date versie. We zien wel af en toe klanten die met de 516 ook/nog aangeven dit te merken. Of het dan z'n oorsprong vindt in de Box 12 of dat er dan toch iets anders aan de hand is, is niet altijd even duidelijk. 

Als je een glasvezelverbinding hebt mag je het glaspunt twee minuten stroomloos maken. Dit zorgt ervoor dat de connectie met het netwerk van je hele verbinding even opnieuw wordt opgebouwd.

 

Inmiddels is er en nieuwe update voor de Box 12 beschikbaar naar versie 528. Met een factory reset kun je deze software binnenhalen. Als je nog steeds problemen ervaart wil ik je vragen om dat te doen en te kijken of dat helpt.

 


Ik had afgelopen avond weer een korte uitval dus ik zal vandaag de update binnenhalen.


Check, dan zit je op de op het moment meest up to date versie. We zien wel af en toe klanten die met de 516 ook/nog aangeven dit te merken. Of het dan z'n oorsprong vindt in de Box 12 of dat er dan toch iets anders aan de hand is, is niet altijd even duidelijk. 

Als je een glasvezelverbinding hebt mag je het glaspunt twee minuten stroomloos maken. Dit zorgt ervoor dat de connectie met het netwerk van je hele verbinding even opnieuw wordt opgebouwd.

 

Inmiddels is er en nieuwe update voor de Box 12 beschikbaar naar versie 528. Met een factory reset kun je deze software binnenhalen. Als je nog steeds problemen ervaart wil ik je vragen om dat te doen en te kijken of dat helpt.

 

Zojuist factory reset gedaan. Update is gedaan. We zullen zien of het werkt of niet.


Ik heb sinds 2 weken een kpn glasvezel verbinding met een Box 12 (versie 528) en ik zie ook met regelmaat dat mijn internet verviding voor 1 minuut verbroken wordt en automatisch hersteld.

 

 

Dit is met name vervelend, omdat ik bijna full-time thuis werk en veel moet video bellen met klanten.


Gisteren mijn glasvezelpunt minimaal 2 minuten van de stroom gehaald, maar het probleem blijft terugkomen


Na de update minder vaak storing, maar, gister avond weer een met de zelfde error. Probleem nog niet opgelost blijkbaar. 

 


Jammer dat het nog niet helemaal opgelost is, @Zenith7913. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Dan ga ik aan onze kant eens verder kijken.

 

@Maurik, sorry voor de late reactie. Heb je hier nog steeds last van? 

Jouw profiel is al ingevuld, dus ik heb een kijkje genomen. Mijn systeem ziet vandaag geen problemen. Met wat ik hier zie is je KPN Box al bijna twee weken ongestoord online. En op verbindingsniveau zie ik ook geen gekke dingen. Wat betekent dat ik ook verder niets kan doen. Ik raad aan om als/zodra je weer een verbreking ervaart, te bellen (0800-0402). Hopelijk kan de collega dan of een monteur plannen, of een technische melding aanmaken. 


Ook hier, nieuwe verbinding met een v12 Modem regelmatig een verbroken verbinding, in het log de melding: Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

KPN helpdesk kan helaas niet doen, zien modem online (begrijpelijk omdat het probleem zo af en toe een paar keer per dag/week zich voordoet). Optie was om een betaalde monteur er naar te laten kijken….goede service! 😤

 

Enig idee wat hier aan gedaan kan worden? 


 


Jammer dat het nog niet helemaal opgelost is, @Zenith7913. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Dan ga ik aan onze kant eens verder kijken.

 

@Maurik, sorry voor de late reactie. Heb je hier nog steeds last van? 

Jouw profiel is al ingevuld, dus ik heb een kijkje genomen. Mijn systeem ziet vandaag geen problemen. Met wat ik hier zie is je KPN Box al bijna twee weken ongestoord online. En op verbindingsniveau zie ik ook geen gekke dingen. Wat betekent dat ik ook verder niets kan doen. Ik raad aan om als/zodra je weer een verbreking ervaart, te bellen (0800-0402). Hopelijk kan de collega dan of een monteur plannen, of een technische melding aanmaken. 

Ik heb mijn profiel ingevuld.


Dank je, @Zenith7913. Ik zie vandaag geen verbrekingen. Dat is jammer, want daardoor heb ik ook geen monteursopties. Wat ik zie is dat je KPN Box in orde lijkt. Die is al geruime tijd ongestoord online. Op verbindingsniveau zie ik bij jou ook geen dingen die eruit springen. Wel in de afgelopen week een aantal keer een verbreking. Maar, omdat dit niet vandaag is, kan ik daar niets mee 😞 Ik wil jouw dan ook hetzelfde advies geven als ik Maurik gaf:

Ik raad aan om als/zodra je weer een verbreking ervaart, te bellen (0800-0402). Hopelijk kan de collega dan of een monteur plannen, of een technische melding aanmaken. 

 

En voor jou hetzelfde, @rossa1

 

Je mag het ook hier melden, maar ik kan niet garanderen dat ik altijd aanwezig ben om er dan ook op dezelfde dag iets mee te doen. Vandaar het advies om dan te bellen.